arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

نجف میزبان میلیونها زائر داغدار رسول

نجف اشرف میزبان یک و نیم میلیون عاشق عزادار پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه الفرات گزارش داد نجف اشرف میزبان یک و نیم میلیون عاشق عزادار پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

رئیس کمیته امنیتی استانداری نجف گفت مسئولان استان تصمیم گرفتند به منظور تامین امنیت زائران ، تا غروب روز چهارشنبه ، منع رفت و آمد خودروها را در مرکز شهر اعمال کنند. زائرانی که در نجف اشرف گرد آمده اند از عراق و کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی هستند.

 پیش بینی می شود شمار زائران چهارشنبه به پنج میلیون نفر بالغ شود. در همین حال مرکز بهداشت نجف اشرف چند گروه فوریتهای پزشکی برای خدمات رسانی به زائران امام علی ابن ابیطالب(ع) در سالروزر رحلت جانگداز پیامبر اسلام (ص) تشکیل داده است. این گروهها انواع داروها و تجهیزات پزشکی ضروری را برای موارد اضطراری تامین کرده و در اختیار دارند.

گزارشگر الفرات گفت بخشی از جمعیت چند میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین که هفته گذشته در کربلا حضور داشتند هم اینک روانه نجف اشرف شده اند. این در حالی است که امسال جمعیت زائران نجف اشرف بیش از سال گذشته است. ظرفیت هتلها و مهمانپذیرهای نجف اشرف تکمیل شده است و بیشتر زائران در سطح شهر استقرار یافته اند. مسئولان تا حد امکان وسایل اسکان و خدمات ضروری را برای زائران فراهم کرده اند و تا کنون هیچ مشکل امنیتی در نجف اشرف گزارش نشده است.
 

نظرات بینندگان