arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

کاسترو : رژیم مبارک ادامه پیدا نمی کند

فیدل کاسترو ، رهبر پیشین کوبا روز سه شنبه اعلام کرد سرنوشت حسنی مبارک ، رئیس جمهور مصر کاملا مشخص است و حمایت آمریکا از دولت وی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گستردگی قیام مردمی در مصر که بنابر اعلام سازمان ملل متحد بیش از سیصد کشته بر جا گذاشت ، اجازه نخواهد داد تا رژیم مبارک ادامه پیدا کند

فیدل کاسترو ، رهبر پیشین کوبا روز سه شنبه اعلام کرد سرنوشت حسنی مبارک ، رئیس جمهور مصر کاملا مشخص است و حمایت آمریکا از دولت وی نمی تواند کاری از پیش ببرد. رهبر پیشین کوبا ، در مقاله ای که از تلویزیون کوبا پخش شد، گفت گستردگی قیام مردمی در مصر که بنابر اعلام سازمان ملل متحد بیش از سیصد کشته بر جا گذاشت ، اجازه نخواهد داد تا رژیم مبارک ادامه پیدا کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از هاوانا ، فیدل کاسترو، هشتاد و چهار ساله ، که در حال حاضر تنها به تفسیر اخبار بین المللی در مطبوعات رسمی می پردازد ، افزود ، به علاوه اسرائیل نیز نمی تواند در آینده مصر را همچنان به عنوان متحد اصلی خود در منطقه تلقی کند. حسنی مبارک ، رئیس جمهور مصر ، روز سه شنبه در هشتمین روز اعتراضات ، به رغم تظاهرات میلیونی ضد دولتی مردم که خواستار برکناری فوری وی هستند ، اعلام کرد تا انتخابات ریاست جمهوری سپتامبر بر مسند قدرت باقی خواهد ماند.

 

نظرات بینندگان