arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

دیوان محاسبات: عدم واریز ۱۱.۷ میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفت به حساب ذخیره ارزی توسط دولت

دولت ۱۱.۷ میلیارد دلار از درآمدهای حاصل از مازاد فروش نفت و اقساط فروش نفت را به حساب ذخیره ارزی واریز نکرده و به جبران کمبور درآمد خود و یا در محل نامشخص دیگری هزینه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو عضو کمیسیون برنامه‌بودجه مجلس از گزارش جدید دیوان محاسبات کشور خبر دادند که نشان می‌دهد دولت ۱۱.۷ میلیارد دلار از درآمدهای حاصل از مازاد فروش نفت و اقساط فروش نفت را به حساب ذخیره ارزی واریز نکرده و به جبران کمبور درآمد خود و یا در محل نامشخص دیگری هزینه کرده است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به بررسی گزارش دیوان محاسبات کشور در جلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: در گزارش دیوان محاسبات آمده است که درآمدهای حاصل از محل فروش نفت که به صورت قسطی بوده، همچنین ۸۰ درصد از مازاد فروش به حساب ذخیره ارزی واریز نشده است.

نماینده شیراز با تاکید بر اینکه جمع این تخلفات مبلغی بالغ بر ۱۱.۷ میلیارد دلار می‌شود، ادامه داد: مسئولان دیوان محاسبات کشور عدم واریز این مبلغ به صندوق را ناشی از کاهش درآمد دولت اعلام کردند و گفتند دستگاه مجریه برای پر کردن ردیف بودجه ۱۱ میلیارد را به این حساب نپرداختند.

قادری افزود: با توجه به اینکه مسئولان بانک مرکزی در جلسه حضور نداشتند علت اصلی عدم واریز مشخص نشد.

عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه عدم واریز ۱۱.۷میلیارد دلار به حساب ذخیره ارزی سوال بر انگیز است، گفت: این سوال مطرح می شود که چرا با وجود کمبود درآمد ۸۰ درصد درآمدها به غیر از گمرک وصول شده است؟

سید حسین حسینی نماینده مردم فریمان همچنین به خانه ملت گفت: در خصوص اظهار نظر دیوان محاسبات در ارتباط با حساب ذخیره ارزی امروز صبح جلسه ای تشکیل شد و بعد از خروجی این جلسه می‌توان گفت نتایج اعلام شده چه دلایلی را در بر دارد.
نظرات بینندگان