arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

پدر شهیدان زین الدین به دیار باقی شتافت

پدر شهیدان سردار سرلشگر مهدی و مجید زین الدین بعد از مدتها دست و پنجه نرم كردن با بیماری، امروز چهار شنبه 13 / بهمن 1389 دار فانی را وداع گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پدر شهیدان سردار سرلشگر مهدی و مجید زین الدین بعد از مدتها دست و پنجه نرم كردن با بیماری، امروز چهار شنبه 13 / بهمن 1389 دار فانی را وداع گفت.

از اربعین حسینی همه روزه در منزل ایشان، با حضور خودشان مراسم روضه بر قرار بود و سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده بودند.

آن مرحوم امروز در ذكر مصیبت پیامبر اعظم (ص) و امام مجتبی (ع)  و نیز سید الشهدا(ع) گریست و اشك ریخت و لحظاتی بعد به دیار باقی شتافت.

به نوشته مهر مرحوم عبدالرزاق شیخ زین الدینی از انقلابیون دوران سیاه شاهنشاهی بود كه خدمات ارزنده ای در قالب شركت در گروه های مردمی به انقلاب اسلامی ارائه كرده و حتی مدتی از عمر خود را در تبعید بسر می برد.

شهید مهدی زین الدین فرمانده لشكر 17 علی بن ابیطالب(ع) همراه برادر شهیدش مجید (كه مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشكر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) در 27 آبان سال 63 همزمان با 28 صفر جهت شناسایی منطقه عملیاتی از باختران به سمت سردشت حركت می‌كنند. در آنجا به برادران می‌گوید: من چند ساعت پیش خواب دیدم كه خودم و برادرم شهید شدیم!

موقعی كه عازم منطقه می‌شوند، راننده‌شان را پیاده كرده و می‌گویند: خودمان می‌رویم. حتی در مقابل درخواست یكی از برادران، مبنی بر همراه شدن با آنها، برادر مهدی به او می‌گوید: تو اگر شهید بشوی، جواب عمویت را نمی‌توانیم بدهیم، اما ما دو برادر اگر شهید بشویم جواب پدرمان را می‌توانیم بدهیم.

فرمانده محبوب بسیجیها، سرانجام پس از سالیان طولانی دفاع در جبهه‌ها و شركت در عملیات و صحنه‌های افتخارآفرین، در درگیری با ضدانقلاب شربت شهادت نوشید و روح بلندش را از این جسم خاكی به پرواز درآمد تا در نزد پروردگارش ماوی گزیند.

نظرات بینندگان