arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۸۹

رئيس دفتر سابق حسني مبارک: او به حرف هیچ کس گوش نمی دهد

رئیس دفتر سابق رئیس جمهور مصر گفت: حسنی مبارک به حرف هیچ کس گوش نمی دهد و تلاش برای موروثی کردن حکومت در خانواده خود را از سال 1998 آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر سابق رئیس جمهور مصر گفت: حسنی مبارک به حرف هیچ کس گوش نمی دهد و تلاش برای موروثی کردن حکومت در خانواده خود را از سال 1998 آغاز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ محمود علی صبرا در مصاحبه زنده تلفنی با شبکه الجزیره با اشاره به این که قصد داشته است برای پیوستن به تظاهرکنندگان به میدان التحریر برود ولی همه راهها بسته بوده است گفت:  در خیابانهای اطراف میدان التحریر افرادی را مشاهده کردم که همگی مسلح به چاقو یا باتوم یا چماق بودند ولی ارتش مصر برای دفاع از شهروندان بی دفاع در برابر این افراد هیچ اقدامی انجام نمی داد.

نیروهای ارتش مصر هرکس را که می خواست به تظاهرات صلح آمیز در میدان التحریر ملحق شود بازرسی می کردند و هرچیزی را که امکان استفاده از آن برای دفاع از خود بود توقیف می کردند ولی به کسانی که مسلح به چاقو و چماق بودند اجازه می دادند به مردم بی دفاع در میدان حمله کنند و حتی موزه مصر را به آتش بکشند  .

محمود علی صبرا در پاسخ به این سئوال که حسنی مبارک در شرایط کنونی ممکن است به حرف چه کسی گوش دهد؟ گفت: من حدود هجده سال در دفتر حسنی مبارک کار کرده ام.

به صراحت می گویم که حسنی مبارک به حرف هیچ کس گوش نمی دهد.مبارک روند موروثی کردن قدرت در خانواده خود را از سال 1989 آغاز کرد.

وی افزود: ما در دفتر حسنی مبارک به صورت روزانه گزارشهایی را برای رئیس جمهور آماده می کردیم و او گزارشها را می خواند و روی آنها دستورهایی به نهادهای دولتی می داد.

ناگهان به ما دستور داده شد که یک نسخه از گزارشهایی را که به رئیس جمهور می دادیم در اختیار فرزندش جمال مبارک قرار دهیم.

پس از آن روند تحولات برای موروثی کردن قدرت در مصر آغاز شد.

رییس دفتر سابق مبارک افزود: من از روی تجربیاتم می گویم وقتی حسنی مبارک گفته است قصد ندارد در انتخابات بعدی ریاست جمهوری نامزد شود راست می گوید زیرا قصد داشت فرزندش جمال را در این انتخابات نامزد کند .

صبرا افزود: من به عنوان متخصص در تحلیل اطلاعات و کسی که قبلا در دفتر حسنی مبارک کار کرده است فکر می کنم که طرحی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در مصر به هر قیمتی تهیه شده است و در این طرح بخشی از نیروهای امنیتی و حزب ملی حاکم مشارکت دارند و برای رسیدن به هدفشان از گروهی از شهروندان فقیر و یا ساده دل مصری سوء استفاده می کنند.

حسنی مبارک برای آن که مجبور نباشد به خواسته های تحصن کنندگان در میدان تحریر گوش دهد باید آنان را سرکوب کند.

وی در پایان می گوید: او سی سال به این خواسته ها گوش نداده است ولی ظرف هشت روز به علت همین اعتراضات مردمی مجبور شد به خواسته های آنان توجه کند و اگر او واقعا قصد داشت به آنچه قول داده است عمل کند، پس چرا به تظاهرکنندگان حمله می کند؟
نظرات بینندگان