arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۱

محسن رضایی: مردم بخواهند می آیم/ ائتلاف 1+2 بر اساس منطق نیست/ نمره هاشمی رفسنجانی "از چند به پایین"!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که شامگاه پنج شنبه در جمع مردم ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) در همایشی با عنوان "گرامیداشت روز غزه" سخنرانی می کرد، گفت: باید بر محور ولایت فقیه و با روش انقلابی و جهادی دور هم جمع شویم تا بر مشکلات غلبه کنیم؛ تنها راه غلبه بر مشکلات همین است.

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس افزود: باید اتحاد داشته باشیم، یکهزار تومان سال گذشته امروز در خوش بینانه ترین حالت 500 تومان ارزش دارد، البته برخی هم می گویند 300 تومان اما همان 500 تومان هم افت کمی نیست؛ اگر نمی توانید مشکل اقتصاد را مهار کنید، بیایید صادقانه به مردم بگویید نمی توانیم.

وی تصریح کرد: رهنمودهای رهبری را اجرا کنیم، گردن این و آن نیندازید، خودزنی نکنید؛ چراکه اثر خود زنی و خودتحریمی بیش از تحریم های غرب است.

مردم بخواهند می آیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پرسش و پاسخی با مردم ضمن بیان اینکه اگر مردم بخواهند در انتخبات شرکت می کند، گفت: 1+2 بر اساس منطق نیست.

رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات گفت: رایزنی های من با نخبگان و خواص انجام شده است و در حال رایزنی با توده مردم هستم؛ اگر مردم بخواهند می آیم.

ائتلاف 1+2 بر اساس منطق نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس در پاسخ به اینکه "آیا به ائتلاف 1+2 می پیوندد یا خیر" گفت: با این ساز و کار خیر؛ ائتلاف باید بر اساس یک منطق باشد، یک تعداد 300 یا 400 نفری از نخبگان بنشینند برنامه های افراد را ببینند و نمره دهند، اینکه 2 یا 3 نفر رأی دهند، منطقی نیست.

وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات، این ائتلاف بر اساس  منطق شکل بگیرد، مؤثر و کارآمد است.

نمره هاشمی رفسنجانی "از چند به پایین"!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس در پاسخ به سئوال "به عملکرد آقای هاشمی پس از انتخابات چه نمره ای می دهید" اظهار داشت: بارها به این پرسش ها پاسخ داده ام.

رضایی در پاسخ به "از نمره چند به بالا می دهید"؟  گفت: بگویید از چند به پایین می دهم.

وی درمورد انتخابات سال ۸۸ و مواضع هاشمی رفسنجانی افزود: همان طور که قبلاً هم در رسانه ها اعلام کردیم، مواضع آقای رفسنجانی را در انتخابات سال ۸۸  و بعد از آن قبول نکرده و به آن نمره منفی می دهیم.

تمام انتخابات برگزار شده در کشور آزاد بوده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح موضوع انتخابات آزاد نیز گفت: در سالهای بعد از انقلاب اسلامی، تمام انتخابات برگزار شده در کشور به صورت آزاد بوده و همه کسانی که درصدد القای عدم آزاد بودن انتخابات هستند، می خواهند انتخابات را به شورش کشیده و آن را باطل و ضعیف نشان دهند.

رضایی پیرامون احزاب شرکت کننده در انتخابات نیز تأکید کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، در انتخابات سال آینده عمدتاً اصولگراها ورود پیدا کرده و دارای اکثریت کاندیداها هستند.

وی همچنین در مورد دسیسه های دشمنان خارجی و استکبار جهانی در جبهه تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آنها خیال خام براندازی نظام سیاسی الهی جمهوری اسلامی ایران را در سر می پرورانند و همواره بر مبانی تنش زا و بر پایه اصول امریکایی صهیونیستی گام های بی ثمری را در راه دشمنی و خصومت خود با انقلاب جهانی کشورمان ادامه می دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم غیور ایران با بصیرت و بینش سیاسی و دینی بسیار بالای خود، انشاءالله حضور بسیار گسترده ای در انتخابات سال ۹۲خواهند داشت و به بهترین و اصلح ترین فرد رأی می دهند.
نظرات بینندگان