arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۸۹

بیل گیتس: دولت مصر از قدرت اینترنت می ترسد

ا اینکه اکنون هیچ گونه ارتباط اینترنتی در مصر وجود ندارد و تمامی مشاغل از جمله امور دولتی، کافی نت‌ها، وب‌سایت‌ها و سفارت‌خانه‌ها دسترسی به اینترنت نداشته و اپراتورهای مخابراتی وودافون، اتصالات، لینک مصر و مصر تلکام در خاموشی کامل اینترنتی به سر می‌برند همچنان در مصر توده مردم در خروش هستند و روزبه‌روز اعتراضات آنها شدیدتر نیز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت و بنیان‌گذار یک موسسه خیریه بسیار بزرگ که آن را به اتفاق همسر خود اداره می‌کند، در پاسخ به سوال یک خبرنگار تلویزیونی که از او پرسیده بود که آیا از حرکت حسنی مبارک در خاموش کردن اینترنت در مصر شگفت زده شده است یا خیر؟ پاسخ داد :”خیر، تعطیل و خاموش کردن اینترنت در کشوری که دارای قدرت استبدادی و نظامی است کار دشواری نیست اما آنچه که مهم است این است که مشخص نیست چه اتقاقاتی در پیش روی است و دولت‌ها بخاطر داشتن وحشت زیاد به این تاکتیک روی می آورند چون از قدرت مردم و اینترنت و اتفاقات پیش‌بینی نشده، دچار هراس فراوان هستند”.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارنت، با اینکه اکنون هیچ گونه ارتباط اینترنتی در مصر وجود ندارد و تمامی مشاغل از جمله امور دولتی، کافی نت‌ها، وب‌سایت‌ها و سفارت‌خانه‌ها دسترسی به اینترنت نداشته و اپراتورهای مخابراتی وودافون، اتصالات، لینک مصر و مصر تلکام در خاموشی کامل اینترنتی به سر می‌برند همچنان در مصر توده مردم در خروش هستند و روزبه‌روز اعتراضات آنها شدیدتر نیز می‌شود.

بالا گرفتن اعتراضات مردمی در مصر حتی دولت چین را به واکنش واداشته و این کشور سانسور کردن اخبار و کلمه مصر را در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی خود آغاز کرده است.

برچسب ها: بیل گیتس ، اینترنت ، مصر
نظرات بینندگان