arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۸۹

بی بی سی:غرب نگران تبدیل شدن مصر به ایرانی دیگر است

رب نگران است که نتیجه برگزاری انتخابات ازاد در مصر تشکیل حکومت اسلامی شبیه ایران باشد. غرب نگران است که نتیجه برگزاری انتخابات ازاد در مصر تشکیل حکومت اسلامی شبیه ایران باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غرب نگران است که نتیجه برگزاری انتخابات ازاد در مصر تشکیل حکومت اسلامی شبیه ایران باشد.
 

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی حسنی مبارک چهل سال در بالاترین رده های قدرت در مصر قرار داشته که سی سال ان را رئیس جمهور مصر بوده است. مبارک در این مدت یکی از مهمترین سرمایه های امریکا در خاورمیانه بوده است. او همیشه دوست داشته است تا کشورش در کنار اسرائیل همزیستی مسالمت امیز داشته باشد. او با اسلامگرایی در داخل مصر به شدت برخورد کرده است. اما اکنون به نظر می رسد که پایان کار او است. مقر اصلی حزبش آتش زده شد و میدان اصلی پایختش به تصرف مردمی درامده است که خواستار رفتن او هستند .

تاکنون پیشنهادها و عقب نشینی های او نتوانسته است مردم را آرام کند چون مردم دیگر مبارک را نمی خواهند و امروز که روز برکناری یا رفتن نامگذاری شده قرار است مردم مصر فریاد برکناری مبارک را سردهند .

نیروهای امنیتی تحت فرمان حزب حاکم تاکنون حدود سیصد نفر را کشته است اما این کارها نه تنها مردم را از میدان به در نبرده بلکه انها را پیش از هر زمان دیگر مصمم کرده است تا از دست مبارک خلاص شوند .

نگرانی بزرگ از این است که اگر مبارک به سرعت از میدان بیرون برود، خلا بزرگی از قدرت بوجود خواهد امد. او همیشه مراقب بوده است که هیچ حزب سیاسی رقیبی نتواند در داخل مصر قدرت بگیرد. انچه که غرب را نگران کرده، این است که برگزاری انتخابات ازاد و عادلانه ممکن است فرصت را برای به قدرت رسیدن گروههای اسلامی فراهم کند و اگر این اتفاق بیفتد انها احتمالا مصر را به کشوری شبیه ایران تبدیل خواهند کرد.

نظرات بینندگان