arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱

پاپِ مستعفی به خانه جدید می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاپ بندیکت شانزدهم پس از ملاقاتی خصوصی با کاردینال ها و وداع با هوادارانش در واتیکان به مرحله دیگری از زندگی خود پا می گذارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ از برگزاری مراسم ویژه برای وداع رسمی با پاپ خودداری شده با این همه مراسم هفتگی نیایش عمومی با حضور بیش ۱۵۰هزار تن در میدان سنت پیتر واتیکان رو به رو شد.

خاویر لیساراگا از کشیش های کلیسای پامپلونا درباره این مراسم نیایش می گوید: «با توجه به اینکه آخرین دیدار با همه هواداران بود و همچنین خدمات متعالی وی که برای همه مومنان و غیرمومنان به دلیل پیام جهانی انجیل، خیلی تکان دهنده بود.»

کاردینال هایی که از چهار گوشه جهان به رم وارد شده اند، مترصدند تا بلافاصله پس از خالی شدن صندلی پاپ، جانشین وی را پشت درهای بسته برگزینند.

در پی کناره گیری رسمی پاپ پس از نزدیک به هشت سال رهبری مذهبی کاتولیک های جهان، در محل جدید اقامت وی مراسم استقبال برپا می شود.

از دیدار با شهروندان در مراسم قلعه گاندولفو که محل جدید اقامت بندیکت شانزدهم خواهد بود به عنوان آخرین حضور وی در ملاعام یاد می شود. قرار است که پاپ مستعفی با هیلکوپتر این مسافت پانزده دقیقه ای را بپیماید.

پی یترو دیلِتی، کشیش کلیسای گاندولفو می گوید: «ما برای ورود پاپ آماده شده ایم، چنانچه همیشه آماده می شدیم ولی این بار، امیدواریم این مراسم بزرگ تر برگزار شود و نمایشی از عشق و علاقه ما به او و همبستگی با پاپ باشد.»

قلعه پاندولفو واقع در جنوب شرقی رم، از آثار باستانی قرن هفدهم میلادی محسوب می شود. مکانی خوش آب و هوا با مناظر چشم نواز که قرار است خانه تازه یوزف راتزینگر ۸۵ ساله باشد.

نظرات بینندگان