arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱

توصیه مهدوی كنی به رئیس جمهور آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس خبرگان رهبری در آخرین جلسه سیزدهمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان بار دیگر سران نظام را به وحدت فرا خواند و هرگونه شائبه تفرقه را مضر برای مملكت دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در آخرین جلسه اجلاس سیزدهم چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری که عصر امروز چهارشنبه برگزار شد، پس از نطق مبسوط ریاست سازمان صدا و سیما و پاسخگویی به برخی بیانات نمایندگان، رئیس مجلس خبرگان رهبری با تشكر از نمایندگان خبرگان، خاطر نشان كرد كه با توجه به پیشرفت های پس از انقلاب، برخی مسائل انتقادی مطروحه پیگیری خواهد شد.

آیت الله مهدوی كنی بار دیگر سران نظام را به وحدت فرا خواند و هرگونه شائبه تفرقه را مضر برای مملكت دانست.

وی همچنین در ادامه با توصیه‌ای اخلاقی خطاب به رئیس جمهور آینده، همگان را به تقوی فرا خواند و بیان داشت كه عزت از برای خداوند است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: این طور نیست که ما بعد از انقلاب اسلامی عقب‌گرد کرده باشیم چرا که دستاوردهای زیادی داشته‌ایم و باید قدردان این نعمات باشیم؛ قبل از انقلاب بازرگان در یک اتاق مخفیانه نماز می‌خواند اما امروز وضعیت نماز، احیا و راهپیمایی‌ها و عزاداری‌ها متفاوت است لذا ما عقب‌گرد نداشته‌ایم و انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته است که حجاب خانم‌ها نیز از جمله آن است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مسئولان کشور را به وحدت، همدلی و عدم اختلاف توصیه کرد و افزود: اگر اختلافات جزئی و سلیقه‌ای رسانه‌ای و موجب تفرقه در کشور شود ما نمی‌توانیم احترام مردم را جذب کنیم.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه هر اقدامی که موجب تضعیف حوزه ولی فقیه شود گناه کبیره است، افزود: نباید مسائلی مطرح کنیم که حوزه رهبری و ولایت فقیه تضعیف شود ولو اینکه این حرف‌ها به صراحت مقابله با رهبری نباشد.

وی در ادامه به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: توصیه من این است کسانی کاندیدا شوند که صلاحیت و رای آوری دارند حالا ممکن است کسی صلاحیت داشته باشد اما رای نداشته باشد در این صورت تقصیر مردم و آقایان چیست.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه در طول فعالیت سیاسی‌ خود همواره از افرادی که صلاحیت و رای‌آوری داشته‌اند حمایت کرده است، گفت: بنده هیچ پستی را تاکنون نپذیرفته‌ام مگر اینکه به من تحمیل شده باشد چرا که عزت دست خداست و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ولی عصر (عج) زمانی از ما راضی می‌شود که ما اختلافات جزئی را کنار بگذاریم، گفت: نباید طوری حرف بزنیم رسانه‌های بیگانه از آن سوء استفاده کنند باید در نظر داشته باشیم که اقداماتمان اختلاف برانگیز نباشد.
نظرات بینندگان