arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد دو ستاره انگلیسی برای رسیدن به فینال

گرچه تیم‌های انگلیسی این فصل نماینده‌ای در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ندارند، ولی دو نفر از بزرگ‌ترین ستاره‌های ملی‌پوش این کشور فردا شب (سه‌شنبه ۳۰ آوریل) برای رسیدن به فینال معتبرترین مسابقات باشگاهی دنیا رقابت می‌کنند. بایرن مونیخ هرچند این فصل برای اولین بار طی ۱۲ سال اخیر نتوانست قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را تکرار کند، اما هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس، در این تیم هم مانند سال‌های حضورش در تاتنهام یک ماشین گلزنی تمام عیار بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: گرچه تیم‌های انگلیسی این فصل نماینده‌ای در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ندارند، ولی دو نفر از بزرگ‌ترین ستاره‌های ملی‌پوش این کشور فردا شب (سه‌شنبه ۳۰ آوریل) برای رسیدن به فینال معتبرترین مسابقات باشگاهی دنیا رقابت می‌کنند.
 
بایرن مونیخ هرچند این فصل برای اولین بار طی ۱۲ سال اخیر نتوانست قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را تکرار کند، اما هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس، در این تیم هم مانند سال‌های حضورش در تاتنهام یک ماشین گلزنی تمام عیار بوده است.
 
این تیم در ورزشگاه آلیانس آره‌نای مونیخ میزبان رئال مادرید است که جود بلینگام، ستاره جوان انگلیسی، را در اوج دوران بازی‌اش در اختیار دارد. به این ترتیب غیر از طرفداران مادریدی و مونیخی یک نفر دیگر هم با دقت تمام این بازی را زیر نظر خواهد گرفت: گرث ساوتگیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس.
 
این دو بازیکن به احتمال قریب به یقین از موثرترین بازیکنان انگلیس در یورو ۲۰۲۴ خواهند بود، اما سئوال این است که کدام یک می‌تواند تیمش را به فینال ومبلی برساند.
 
بلینگام می‌تواند از رونالدو سبقت بگیرد؟
 
تابستان پارسال پس از این که مشخص شد بلینگام یکی از آینده‌دارترین جوانان فوتبال اروپاست، بیشتر باشگاه‌های درجه یک فوتبال اروپا به دنبال امضای قرارداد با او افتادند.
 
بازیکن سابق بیرمنگام سیتی، در بوروسیا دورتموند آلمان چهره شد و آنجا بود که تیم‌هایی مانند لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد، و چلسی برای جذب بلینگام تلاش کردند. اما این رئال مادرید بود که با ۸۹ میلیون پوند، ماهی بزرگ را به تور انداخت.
 
بلینگام خیلی زود نشان داد ارزش پولی که برایش خرج شده را دارد و در ۳۶ بازی برای این تیم ۲۱ گل زد و ۱۰ پاس گل داد. احتمالا مهمترین این گل‌ها، گلی بود که او در وقت‌های اضافه به بارسلونا زد تا هم پیروزی در ال‌کلاسیکو را برای تیمش تضمین کند و هم حاشیه امن بیشتری برای رئال در صدر جدول لالیگا ایجاد کند.
 
کریستیانو رونالدو در اولین فصل حضورش در رئال از نظر گلزنی آمار بهتری داشت، ولی برنده پنج توپ طلای فوتبال اروپا فصل نخستش در رئال را بدون جام تمام کرد. بلینگام اما شانس بالایی برای قهرمانی در لالیگا دارد و البته سه بازی فاصله تا بدست آوردن لیگ قهرمانان اروپا در کنار آن.
 
بلینگام تا اینجا در هشت بازی اروپایی رئال چهار گل و چهار پاس گل داشته است و حالا مهم‌ترین هدفش کسب پانزدهمین قهرمانی برای رئال در معتبرترین جام باشگاهی اروپاست. اما برای رسیدن به این هدف او و هم‌تیمی‌هایش پیش از هر چیز باید بایرن مونیخ و هری کین را از پیش رو بردارند.
 
نکته دیگری که نباید فراموش کرد این است که هر کدام از این دو ستاره که بتواند جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرد، بخت بالایی برای بردن توپ طلای امسال اروپا هم خواهد داشت.
 
حسرت ادامه‌دار کین برای بردن جام
 
هری کین ماه اوت گذشته با قراردادی چهار ساله به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو (شامل بندهای پاداش) از تاتنهام راهی بایرن مونیخ شد.
 
هری کین در تیم لندنی عملکردی درخشان داشت و رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه را هم بدست آورد، اما سال‌ها حضور در این تیم بدون حتی یک جام موجب شد که مهاجم انگلیسی راهی باشگاهی شود که گرفتن جام برایش به راحتی آب خوردن است.
 
او این فصل در تمامی رقابت‌ها برای بایرن مونیخ ۴۲ گل زده است و به این ترتیب رکوردش در تاتنهام (۴۱ گل در فصل ۱۸-۲۰۱۷) را شکست.
 
در این میان ۳۵ گل را در لیگ فوتبال آلمان زده است و در فاصله سه بازی مانده به پایان مسابقات شش گل با رکورد رابرت لواندوفسکی، بهترین گلزن تاریخ بازی‌ها با ۴۱ گل، فاصله دارد.
 
کین در ۱۰ بازی این فصل لیگ قهرمانان برای بایرن هفت گل زده است و سه پاس گل داده است که این شامل یک گل از روی نقطه پنالتی مقابل رقیب قدیمی‌اش آرسنال در تساوی ۲-۲ مرحله یک‌چهارم نیز می‌شود.
 
در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان فقط کیلیان امباپه، ستاره پاری‌سن‌ژرمن، توانسته بیشتر از کین دروازه حریفان را باز کند.
 
غول باواریایی اما آمار چندان درخشانی مقابل حریف اسپانیایی خود ندارد؛ این تیم در هفت بازی قبلی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید نتوانسته پیروز شود و یک تساوی و شش شکست در کارنامه دارد.
 
در حالی که بایرن مونیخ قبلا از جام حذفی آلمان حذف شده و بایر لورکوزن هم قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را قطعی کرده است، لیگ قهرمانان آخرین بخت توماس توخل برای کسب جام در این فصل است. سرمربی آلمانی قبلا گفته بود که در پایان این فصل از بایرن جدا خواهد شد.
نظرات بینندگان