arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال در گفت‌وگو با «انتخاب» پاسخ داد؛

آیا باشگاه استقلال پس از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس، تحریم می‌شود؟

امیررضا واعظ آشتیانی، از مدیران سابق استقلال، درباره واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و چالش‌های تحریمی این مجموعه گفت: من بعید می‌دانم مشکلی برای فعالیت ایجاد شود. الان کل کشور ما تحریم است؛ ما هم در حال انجام دادن کار‌هایمان هستیم. در حوزه ورزش فقط فیفا و ای. اف. سی پول ما را بلوکه کرده‌اند که آن هم به علت چالش بانکی است. فعالیت ورزشی ایران منعی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه استقلال با هلدینگ خلیج فارس پیوند خورده و تحریم بودن این هلدینگ باعث ایجاد نگرانی‌هایی بابت فعالیت‌های بین‌المللی استقلال شده است. چالش‌های بانکی با هلدینگ خلیج فارس و استقلال نیز ممکن است منافع اقتصادی این باشگاه را به خطر بیندازد.

امیررضا واعظ آشتیانی، از مدیران سابق استقلال، درباره واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و چالش‌های تحریمی این مجموعه به «انتخاب» گفت: من بعید می‌دانم مشکلی برای فعالیت ایجاد شود. الان کل کشور ما تحریم است؛ ما هم در حال انجام دادن کار‌هایمان هستیم. در حوزه ورزش فقط فیفا و ای. اف. سی پول ما را بلوکه کرده‌اند که آن هم به علت چالش بانکی است. فعالیت ورزشی ایران منعی ندارد.

او افزود: شاید سهمیه‌ها و حضور در مسابقات مسأله شود؛ الان باشگاه‌ها از ای. اف. سی طلبکار هستند. اما به طور کلی این مسائل باعث مانع ورزشی نمی‌شود و شاید مشکلات بانکی مانع ایجاد کند.

وی در ادامه در رابطه با تأثیر محدودیت‌های تحریمی بر ورزش اظهار داشت: از اینکه سیاست در ورزش در نهاد‌های بین‌المللی دخالت می‌کند، هیچ شکی نداریم. ما در رشته جودو به بهانه‌های نادرست محروم شده‌ایم، چون بحث سیاست در ورزش مداخله کرد. واقعیت نشان می‌دهد که آن‌ها در ورزش دخالت می‌کنند و متولیان بین‌المللی ورزش نیز درگیر سیاست هستند.

واعظ آشتیانی درباره واگذاری باشگاه‌ها به مجموعه‌های اقتصادی گفت: از ابتدا که این بحث مطرح شد من پیشنهاد دادم که به جای سهام فروشی، به سمت نهاد‌های غیردولتی برویم و با برنامه‌های چندساله، منابع درآمدی درست کنند و ساختار تیم‌ها را بهبود بخشند. وقتی شرایط درست شد در قالب بورس، سهام بفروشند. سازمان خصوصی‌سازی در آن مقطع این مسأله را به درستی تشخیص نداد. من تنها کسی بودم که این ایده را داشتم و بعد از نزدیک سه سال به این نتیجه رسیدم که این کار با فرمول پیشنهادی ما انجام شود. اگر سه سال پیش این کار را انجام داده بودند شرایط بهتر بود.

نظرات بینندگان