arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وال استریت ژورنال:

آمریکا جنگنده‌های خود را به قطر منتقل می‌کند

وال استریت ژورنال امروز جمعه گزارش داد انتظار می‌رود ایالات متحده جت‌های جنگنده، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماهایش را به قطر منتقل کند تا ظاهراً امکان تغییر موقعیت نیروهای این کشور فراهم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده آمریکا برخی هواپیما‌های جنگی خود را به قطر منتقل می‌کند تا از نگرانی متحدانش در منطقه بکاهد.

وال استریت ژورنال امروز جمعه گزارش داد انتظار می‌رود ایالات متحده جت‌های جنگنده، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیماهایش را به قطر منتقل کند تا ظاهراً امکان تغییر موقعیت نیرو‌های این کشور فراهم شود.

بر اساس این گزارش، جابجایی نیرو‌ها به ایالات متحده این امکان را می‌دهد که از محدودیت‌ها در انجام حملات هوایی از پایگاه هوایی مورد استفاده ایالات متحده در امارات متحده عربی اجتناب کند.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، «چنین تصمیمی تنش‌های موجود بین آمریکا و کشور‌های خلیج فارس را برجسته می‌کند. بسیاری از این کشور‌ها به نیرو‌های آمریکایی اجازه داده‌اند در قلمروی آن‌ها مستقر شوند، در حالی که همچنین در خصوص کشیده شدن به درگیری جاری در خاورمیانه با تداوم جنگ غزه محتاط هستند».

به ادعای این گزارش به نقل از مقامات، امارات همچنین نگران است که با تشدید تنش‌ها در منطقه، این کشور به دلیل کمک علنی به عملیات نظامی ایالات متحده هدف قرار گیرد.

یک مقام اماراتی به وال استریت گفت «محدودیت‌های اعمال شده در مأموریت‌های ضربتی (آمریکا) علیه اهداف در عراق و یمن از محافظت از خود ناشی می‌شود».

نظرات بینندگان