arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

ولايتي: زمان آن رسيده که جهان ايران هسته‌اي را بپذيرد‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينکه زمان آن رسيده که جهان، ايران هسته‌اي را بپذيرد، گفت: با قدرت روي پاي خود ايستاده‌ايم و استقلال داريم.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد، علي اکبر ولايتي در مراسم افتتاحيه هشتمين کنگره بين‌المللي پزشکان مسلمان جهان که در تالار شوراي شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باعث خرسندي ما است که پزشکان مسلمان جهان، شهر مشهد را براي افتتاحيه اين کنگره انتخاب کردند و البته شهرداري مشهد تلاش بسيار زيادي براي برگزاري اين کنگره انجام داده است.

وي در ارتباط با دستاوردهاي انقلاب اسلامي بيان داشت: در کشورهاي غربي عمدتا ديد منفي نسبت به جمهوري اسلامي وجود دارد و دليل اصلي اين است که ايران به عنوان کشوري مسلمان براي استقلال خود ايستادگي مي‌کند.

مشاور مقام معظم رهبري بيان داشت: مهم‌ترين دستاورد اين انقلاب، اسلام و براندازي ديکتاتوري پادشاهي است اما در کشورهاي غربي همه چيز عليه جمهوري اسلامي تبليغ مي‌شود و سئوال اين است که آيا همه موارد در ايران منفي بوده و نکته‌اي مثبت وجود ندارد؟

ولايتي تصريح کرد: دليل اين تبليغات اين است که ما به دنبال استقلال خود هستيم و مردم ايران مي‌خواهند خود براي خود تصميم بگيرند و اجازه دخالت خارجي را به هيچ کشوري نمي‌دهند و در دو هفته پيش نيز جمهوري اسلامي با 6 کشور جهان مذاکراتي را برگزار کرد و بعد از 12 سال فشار امروز وقت آن رسيده تا ايران را به عنوان کشوري هسته‌اي قبول کنند.

وي ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد دانشجويان در ايران 200 هزار نفر بود اما امروز بعد از انقلاب اسلامي به 5 ميليون دانشجو رسيده در حالي که جمعيت ايران قبل از انقلاب 30 ميليون نفر بود و امروز 80 ميليون نفر است.

مشاور مقام معظم رهبري اظهار کرد: قبل از انقلاب مقالات علمي ايران در نشريات معتبر علمي جهان تنها 2 هزار مقاله بود اما امروز به 300 هزار مقاله رسيده و در دو سال گذشته با 37 هزار مقاله رتبه نخست در غرب آسيا را داشته‌ايم.

ولايتي با بيان اينکه امروز 50 مرکز آموزشي در ايران وجود دارد، اضافه کرد: امروز ايران در بحث پيوند اعضا رشد چشمگيري داشته و در بحث پزشکي هيچ کشوري در منطقه توان رقابت با ايران را ندارد البته مردم ايران رتبه سوم را در پيوند اعضا در جهان دارند.

وي گفت: بيگانگان ايران را در بحث تسليحاتي تحريم کردند اما امروز ما تسليحات را در ايران توليد کرديم که البته براي آن تلاش فراواني شده و مهم‌ترين موضوعي که در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران وجود دارد بحث قدرت دفاعي است.

مشاور مقام معظم رهبري تصريح کرد: امروز ايران اسلامي به کشورهاي سوريه، عراق، يمن، لبنان و فلسطين کمک مي‌کند و اجازه‌ نمي‌دهيم آمريکا در امور ما دخالتي کند و به نماينده سازمان ملل نيز گفتيم اگر جمهوري اسلامي ايران به عراق کمکي نمي‌کرد امروز داعش در بغداد بود و البته کسي نمي‌تواند دخالتي داشته باشد و امروز مي‌توان گفت ما با قدرت روي پاي خود ايستاده و استقلال داريم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان