arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۱

تنبیه شدید کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بلافاصله پس از صدور قطعنامه تازه شورای امنیت علیه کره شمالی، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای از آن استقبال کرده و پیونگ یانگ را متهم به اعمال تحریک آمیز کرد.

دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه از صدور قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی و وضع تحریم های شدید علیه آن کشور استقبال کرد و گفت : شورای امنیت با این قطعنامه پیامی قاطع به کره شمالی فرستاد.

در این بیانیه آمده است: رای قاطع شورای امنیت نشان داد که جامعه جهانی رفتار کره شمالی را تحمل نمی کند.

دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از آنچه اعمال تحریک آمیز کره شمالی خواند از تنش در شبه جزیره کره عمیقا ابراز نگرانی کرده است.

در این پیام دبیرکل سازمان ملل خواستار برچیده شدن جنگ افزارهای هسته ای از شبه جزیره کره و بازگشت آرامش به آن منطقه شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه با اجماع کامل قطعنامه تحریم های تازه علیه کره شمالی را تصویب کرد.

این قطعنامه تحریم های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرده و بخش تجاری، بانکی و سفرهای خارجی مقام های کره شمالی را هدف قرار می دهد.

پیونگ یانگ تهدید کرده است که این قطعنامه را تلافی کرده و پیمان آتش بس با کره جنوبی را لغو کرده و دست به حمله اتمی پیشگیرانه به آمریکا خواهد زد.

این قطعنامه پس از آن تصویب می شود که کره شمالی ماه گذشته دست به انجام آزمایش یک بمب هسته ای زد.

ماه دسامبر گذشته نیز پیونگ یانگ یک فروند موشک ماهواره بر از مدل ˈ یونها - 3 ˈ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد که به دنبال آن شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرد.

در این قطعنامه که چین متحد مهم پیونگ یانگ نیز به آن رای داد، تهدید شده بود که در صورت انجام آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی، تحریم ها سخت تری بر آن کشور اعمال خواهد شد.

چین متحد اصلی کره شمالی به شمار رفته و ناظران می گویند رای مثبت پکن به قطعنامه تحریم های کره شمالی نشان دهنده سردی روابط دو کشور پس از آزمایش هسته ای پیونگ یانگ است.

با این وجود تحلیلگران می گویند افزایش فشار و تهدیدها علیه پیونگ یانگ بی نتیجه بوده و نه تنها مانع از بالا گرفتن تنش ها و توقف برنامه نظامی هسته ای کره شمالی نمی شود؛ بلکه منطقه شبه جزیره کره را به سوی جنگی تازه سوق خواهد داد.

نظرات بینندگان