arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۱

محسن رضایی: هاشمی هم محاسن دارد هم معایب/ همانطور که خرمشهر و فاو را آزاد کردیم، فقر را ریشه کن می کنیم/ با رهبری مشورت کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن رضایی کاندیدای دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در کرمان، افزود:به اندازه کافی به همه ی آقایان و جناح ها فرصت داده ایم اما آن جهشی که باید، به وقوع نپیوسته است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب به نقل از مشرق ؛ وی ضمن انتقاد از اوضاع فعلی کشور، اظهار داشت: وضع فعلی حاصل تلاش دیگران است و من نفع ملت را بر همه ترجیح می دهم.

وابسته به هیچ گروهی نیستم
رضایی خاطر نشان کرد: من وابسته به هیچ گروهی نیستم و نخواسته ام که گروه ها از من حمایت کنند، اگر کسانی و یا گروه هایی بخواهند از من حمایت کنند حرفی ندارم و من معتقد به دولت فراگیر برای استفاده از ظرفیت های کشور هستم.

رقیب من، فقر، بیکاری و عقب ماندگی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون رقبای انتخاباتی ایشان، گفت: رقیب من، فقر، بیکاری و عقب ماندگی است.

یارانه ی سبز برای کشاورزان
رضایی با انتقاد از دولت های پیشین، گفت:متاسفانه از ابتدای انقلاب تا کنون هیچکدام از دولت ها برنامه جدی برای حمایت از کشاورزان نداشته اند و کشاورزی در ایران بخشی است که کمترین یارانه را می گیرد.من برای کشاورزان طرح یارانه ی سبز را دارم که با اجرای آن 50 درصد بلاعوض و 50درصد با بهره ی کم به کشاورزان کمک مالی خواهم داشت.

این کمک برای مکانیزه کردن کشاورزی،اصلاح آب و خاک، صنایع تبدیلی، بیمه کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی انجام می شود.
این یارانه در 8 محور قابل پرداخت است.

یارانه ها تا 110 هزار تومان قابل افزایش است
وی در مورد امکان طرح توقف هدفمندی یارانه ها گفت: این طرح به شکل بهتری می توانست صورت پذیرد ولی الان که در مسیر نقدینگی افتاده، توقف آن به صلاح نیست اما می شود نحوه ی استفاده را مدیریت کرد و این مبلغ تا 110 هزا تومان قابل افزایش است.

با بداخلاقی ها مخالفم باید میز گفتگو ایجاد کنیم
رضایی پیرامون مسائل انتخابات سال 88 اظهار داشت: من با بد اخلاقی ها، اهانت و تخریب فعالان سیاسی مخالفم و روش های فوق و ورود به استفاده از ثروت و قدرت را خارج از مردمسالاری دینی می دانم و معتقد به میز گفتگو قبل از دست به یقه شدن هستم.
تلاش می کنم این را نهادینه کنم.

من عملیاتی حرف می زنم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: من از اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی حرف می زنم و حرف های من عملیاتی است چرا که تخصص این کار را دارم. اگر کسی اشتباه به مطب شخصی برود که خود را دکتر جا زده ولی متخصص نباشد، نتیجه نمی گیرد.

شیوه ادبیاتی احمدی نژاد را نمی پسندم
وی تصریح کرد: شیوه ی ادبیاتی آقای احمدی نژاد، شیوه ی خاصی است و ما به آن عادت کرده ایم ولی من این شیوه را ترجیح نمی دهم.در عین این که ارزشی هستم، وارد حوزه های تخصصی افراد نمی شوم و مسائلی را که اسلام شناس باید ورود کند، با بی احتیاطی وارد نمی شوم و قضاوتی نمی کنم که مبانی محکم معرفتی نداشته باشد.

هاشمی هم محاسن دارد هم انتقاد
رضایی در پاسخ به برخی نظرات پیرامون آقای هاشمی رفسنجانی در خصوص دور زدن ایشان افزود:آقای هاشمی همان طور که محاسنی دارد، حتما انتقاداتی هم دارد، من تا الان تلاش کرده ام دور نخورم و نخورده ام. سیاست در ایران پر از ریسک است. دولت ها با شیرینی کار می کنند و با تلخی تمام می کنند.از منافع نظام و مردم نباید غفلت نمود.

با رهبری مشورت کردم
وی در خصوص سفرهای استانی خود، اظهار داشت: خدمت مقام معظم رهبری رفتم و با ایشان مشورت نمودم و سپس سفرهای استانی را شروع کردم.تبلیغات رسمی ندارم ولی در همایش ها شرکت می کنم و با مردم حرف می زنم.

کاندیداها دقیقه نود نیایند
رضایی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری سال 92 گفت: از همه تقاضا دارم زودتر حرف خود را بزنند و وضع خود را روشن کنند و حرف هایشان را به مردم بگویند. نگذارند دقیقه 90 وارد صحنه شوند و شعارهایی را مطرح کنند برای جلب آراء مردم که این رفتار شایسته ی مردم سالاری دینی نیست.

راننده ماشین اقتصاد ایران کنار جاده دعوا می کند
وی افزود: ماشین اقتصاد ایران در سرازیری افتاده و راننده کنار جاده ایستاده و دعوا می کند.بخشی از گرانی ها و تورم ها مربوط به تحریم ها و بخشی بی تدبیری هاست.

همانطور که خرمشهر و فاو را آزاد کردیم، فقر را ریشه کن می کنیم
کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در ادامه گفت: منابع مالی من از محل کمک های مردمی است. من انشاالله رای می آورم و همان طور که فاو و خرمشهر را آزاد کردیم، فقر و بیکاری را نیز ریشه کن می کنیم و از کشور بیرون می ریزیم.

سیستم متمرکز مالی باید متحول شود
رضایی با تعریف از جایگاه و نقش استان کرمان در انقلاب و دفاع مقدس، اظهار نمود: مدیریت اقتصاد کشور و سیستم متمرکز مالی باید متحول شود. باید مدیریت های اقتصادی منطقه ای بوجود بیاوریم.اختیارات اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، علمی و فناوری و ... را به استان ها منتقل کنیم تا نخبگان استان ها خودشان در مورد مسائل استانی تصمیم گیری کنند.
نظرات بینندگان