arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۱

احمدی نژاد: من ندیدم کسی بدون اراده قبلی با مشایی دیدار نکند و شیفته او نشود/ آشنایی من با مشایی یکی از عنایات ویژه الهی است+ از گریه احمدی نژاد تا اقامه نماز به امامت مشایی

رئیس جمهور گفت: اگر بخواهم مشایی را در یک کلمه معرفی کنم باید بگویم که او مردی است بهاری، بهاری و بهاری ....علی رغم تمام هیاهویی بی بنیان خداوند متعال این توفیق را به من داد به نمایندگی از ملت ایران از یک فرزند بروند کشور تقدیر کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


همه ساله مراسم «جشن نوروز» و رویکرد دولت به این جشن حاشیه ساز بوده با این حال، این بار دولتمردان « مراسم استقبال از نوروز» را نیز برپا کردند.
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مراسمي که ظهر امروز در محل سالن اجلاس و با حضور رئیس‌جمهور و اسفنديار رحيم مشايي و حميد بقايي برگزار شد.

در اين مراسم با حضور اين سه نفر و همچنين اسدالله عباسی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمع دیگری از دولتمردان از تمبر یادبود نوروز 92 رونمایی شد.

در بخشی از این مراسم، احمدی‌نژاد پس از اعطای نشان به مشایی دست وی را بالا برد و سپس مشایی از تمبر نوروز رونمایی کرد. رئیس جمهور از اسفندیار رحیم مشایی در این مراسم به عنوان مردی بهاری،بهاری، بهاری نام برد.

مشایی نیز در توصیف «بهار» گفت: زیباترین توصیفی که از امام زمان دیده ام «بهار» است.



همچنين رئیس‌جمهور در مراسم ملی استقبال از نوروز از تمبر هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا رونمایی کرد.

احمدي ​نژاد همچنين نشان فرهنگ را به اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اهدا کرد. اعطای اين نشان در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت تصویب شده بود.

در مراسم اهدای نشان فرهنگ به اسفند‌یار رحیم مشایی علاوه بر رئیس‌جمهور، سیدحسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و حمید بقایی رئیس نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نيز حضور داشتند.

بر اساس همین گزارش، مشایی در این مراسم در سخنانی خود را لایق دریافت این نشان ندانست و گفت: نیمی از مزایای مادی این نشان را به پیشکسوتان فرهنگ و هنر تقدیم می کنم که با بیماری های سخت مواجه هستند تا در درمانگاه ریاست جمهوری هزینه درمان آنها شود.

مشایی افزود: نیمی از آن را به گل های نو رسیده ای که وقت پژمرده شدنشان نرسیده اما پژمرده هستند یعنی به کودکان سرطانی تقدیم می کنم.

اسفندیار مشایی:
ایرانیان همان قوم وعده داده شده خداوند هستند/ امام ما «بهار» است

اسفند‌یار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در مراسم ملی استقبال از نوروز با اشاره به اینکه ملت ایران همواره در طول تاریخ نوروز را به عنوان یک میراث معنوی پاس داشته است گفت: نوروز در سطح ملی و در ایران بزرگ و انقلابی به ثبت رسیده و جلوه تمام خوبی‌ها و نیکی‌هایی است که مردمان ایران آن را به ثمر رساندند.

مشاور رییس جمهوری مهر و محبت را مهم ترین و بالاترین صفت ایرانیان عنوان کرد و افزود: این دولت از ابتدای شکل گیری بنای خود را بر مهر گذاشت زیرا در سایه سار مهر می توان هر فضیلتی را داشت.



  • ملت ایران از دیرباز به عظمت و شکوه انسانی اندیشیده، موحد بوده و همواره قدرشناس جایگاه انسان بود.
  • ملت ایران مجموعه‌ای از ارزش‌های الهی است ، ملت ایران با دستانی پر از تاریخ آمده و با نگاهی روشن به آینده‌ای مستحکم نگاه می‌کند.
  • ملت ایران همواره به روشن بودن آینده بشریت اطمینان دارد و این نگاه روشن به آینده مورد تاکید و اذعان جامعه بین‌المللی است،معتقدم ملت ایران همواره بهترین پاسدار تمدن و فرهنگ ایران بوده است.
  • تعامل ما با اسلام یک تعامل زیبا است. ما از اسلام درسهای بسیاری آموختیم و مزد این آموختن را با جلوه کردن ظرفیت‌های اسلام به تمام ملت های جهان گرفته ایم،البته این مسئله به معنای یک قدرشناسی کامل نبوده است و تنها یک تعامل و همفکری بوده است.
  • این آیه خداوند که خدا وعده داده قوم صالحی را در زمین جایگزین خواهد کرد که هم آنها از خدا راضی هستند و هم خدا از آنها راضی خواهد بود و نقل است که پیامبر گرامی اسلام دست خود را هنگام خواندن این آیه بر شانه سلمان نهاده است، مردم ایران همان وعده الهی هستند و مقصود ملت سلمان است.
  • ایرانیان تلاش عظیمی را برای شکوفایی اسلام از خود نشان دادند که شرح آن مثنوی 70 من است.
  • پرونده ثبت جهانی نوروز پیش از حضور ما در سازمان میراث فرهنگی در جریان بوده است و 10 کشور به قافله‌سالاری ایران اسلامی این اثر را به ثبت جهانی رسانده است.
  • ملت ایران همواره در عرصه‌های مختلف فضل خود را نشان داده‌اند و فلسفه و عرفان حوزه‌ای بوده است که همواره پهلوانان آن ایرانیان بوده‌اند.
  • زیباترین توصیفی که من از امام زمان (عج) دیده ام تعبیر بهار انسان‌ها بوده است، دنیا بداند که اگر ما امام خود را به دنیا معرفی می‌کنیم امام ما بهار است و این تعبیر تمام انسان‌ها و تمام طبقات را در بر می‌گیرد.
  • انسان شایسته این است که مهر و محبت را به اطرافیان خود عرضه کند، به نظر من مهمترین صفت برای انسان مهر و محبت است، با مهر است که انسان فداکار می‌شود، با مهر است که انسان خدمتگزار می شود، من نمی‌توانم بپذیرم کسی ادعای دیانت بکند و مدعی پایبندی به ارزش‌های اسلام باشد اما توجهی به مهرورزی نداشته باشد، چنین دینی قابل قبول نیست. کسانی معتقدان واقعی هستند که عشق به ملت و مردم در آنها موج می‌زند.
  • به نظر من ما باید خود را در درون پیدا کنیم، آینده درخشانی که همه منتظر هستند به زودی فرا خواهد رسید و سراسر جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.
  • این مواهب مادی به هیچ عنوان متعلق به من نیست که بخواهم آن را به کسی اهدا کنم اما 50 درصد از آن را برای درمان پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر در اختیار درمانگاه نهاد ریاست جمهوری قرار می‌دهم و 50 درصد دیگر آن را برای درمان کودکان سرطانی اهدا خواهم کرد.

محمود احمدی نژاد:
تقدیر از مشایی از افتخارات من است/مشایی مردی است بهاری، بهاری و بهاری!

محمود احمدی نژاد امروز در مراسم ملی استقبال از بهار که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه بهار انسان زمانی است که در آن دوران خبری از غم و غصه نباشد اظهار داشت: در چنین زمانی انسان دیگر مورد ظلم و تحقیر قرار نگرفته و در جایگاه حقیقی خود قرار می گیرد.

وی افزود: همه پیامبران آمده‌اند تا بهار انسانیت را به انسانها یادآوری کنند، ماموریت انسان حرکت از زمستان و رسیدن به بهار است و ملت ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده است.



رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملتی که حقیقت بهار را شناخت و برای نخستین بار به منظور دستیبابی به آن حرکت کرد ایرانیان بودند گفت: در ابتدای هر بهار نوروز قرار دارد که ایرانیان آن را جشن می‌گیرند؛ چند هزار سال است که ملت ایران در آرزوی بهار در سطحی بالاتر با بهار و بهاریان تجدید میثاق می‌کند.

احمدی نژاد ادامه داد: نوروز جشن همدلی ،‌بازگشت به حقیقت انسان و عشق و توحید است؛ اگر ملت ایران پیام زرتشت را گرفت و به پای آن جانفشانی کرد به دلیل آرزوی ملت ایران برای رسیدن به بهار بود.

وی تصریح کرد: زمانی که ملت ایران با آغوش باز اسلام و پیامبر و پیام پیامبر را انتخاب کرد به خاطر عشق ملت ایران به بهار بود چرا که حقیقت بهار را در پیام پیامبر دید و آن را انتخاب کرد. امروز هم ملت ایران دنبال بهار است .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران از ابتدای تاریخ پاک، مومن، مهربان و عاشق بهار بوده است گفت: ملتی که چندهزار سال به عشق بهار زیسته است ملتی هنرمند است و هنر در ذات ایرانیان است.

* مشایی دلی دارد مانند آیینه پاک و زلال
احمدی نژاد اظهار داشت: بنده از تمام کسانی که با ایمان به خدا و عشق به بهار زندگی می‌کنند تشکر می‌کنم؛ در این مراسم از یک فرزند برومند ایران تجلیل شد که برای من سخن گفتن از مشایی سخت است اما باید شهادت بدهم این مرد دلی دارد مانند آیینه پاک و زلال، و قلبی مهربان و ایمانی به استواری دماوند و سبلان.

* اشنایی با مشایی عنایت خداوند در حق من
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنده مشایی را از 28 سال قبل می‌شناسم گفت: این آشنایی جز عنایات خداوند متعال نسبت به بنده بود. چرا که مشایی مدیری است با تدبیر و مسلط،‌مرد اخلاق ،‌هنر و عشق با تلاش استثنایی‌اش

*‌ مشایی فردی صاحب اندیشه و نظریه در حوزه مدیریت جهانی است
وی ادامه داد: خیلی افراد به جهانی شدن نوروز کمک کردند اما تلاش استثنایی و نقش مشایی بود که منجر به ثبت جهانی نوروز شد؛‌هر فردی که با ایشان ملاقات کنند شیفته اخلاق و رفتار وی می‌شود چرا که صاحب اندیشه و نظری است بخصوص در مسایل بنیادین و اساسی جهان رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی است.

* این جزو افتخارات زندگی من است که از مشایی تقدیر کرده‌ام
احمدی نژاد گفت: بر خود وظیفه دیدم به نمایندگی از ملت ایران از مشایی بعنوان یکی از فرزندان شایسته ملت تقدیر کنم؛ البته من برای نصب مدال فرهنگ و هنر از ایشان اجازه گرفته ام و این را جزو افتخارات زندگی خود می‌دانم که علی رغم تمام هیاهویی بی بنیان خداوند متعال این توفیق را به من داد به نمایندگی از ملت ایران از یک فرزند بروند کشور تقدیر کنم.

وی در پایان گفت: اگر بخواهم مشایی را در یک کلمه معرفی کنم باید بگویم که او مردی است بهاری، بهاری و بهاری .

*** حاشیه‌های این مراسم به شرح زیر است؛

- احمدی‌نژاد پس از اعطای نشان به مشایی دست وی را بالا برد و سپس مشایی از تمبر نوروز رونمایی کرد و یادداشتی را روی آن نوشت.

- داریوش ارجمند در این مراسم در کنار حدود 20 نفر از بازیگران تلویزیون و سینمای ایران حضور داشت که با قرار گرفتن به روی سن، گفت: هرگز ایران را نمی‌توانستم یکجا ببینم اما در این مراسم این اتفاق افتاد، نقطه وصل ما دین ما و ایران ما است؛ به تخت جمشید همانقدر می‌بالم که به مسجد شیخ‌لطف‌الله می‌بالم، ایران بدون اسلام در ذهن من غیر قابل تصور است.

- صابر خراسانی، شاعر نیز در این مراسم شعرخوانی کرد که مضمون یکی از اشعار آن مربوط به ایران بود و مصرعی از آن را که خواند مکرراً مورد تشویق احمدی‌نژاد و مشایی با کلمه «احسنت» مواجه شد، مصرعی از شعر صابر به این ترتیب است: «غبار سرزمینم را به دنیایی نخواهم داد»

- در این مراسم ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بجای سخنرانی تنها به تبریک سال نو به زبان زابلی اکتفا کرد.

- در طول سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی به روی سن، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور نیز در کنار او ایستاده بود؛ مشایی در سخنرانی خود گفت: بنده شایسته چنین نشانی نیستم و این نشان را از نظر معنوی باید تقدیم ملت ایران کنم، 50 درصد از مزایای مادی آن را به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر برای هزینه‌های درمان و 50 درصد دیگر را به گل‌های نو رسیده‌ای که وقت پژمرده‌شدن آن‌ها نرسیده بود اما الان پژمرده‌اند یعنی کودکان سرطانی تقدیم می‌کنم، در آستانه بهار دعا می‌کنم که در فصل رویش، این‌ها ریزش نکنند.

- احمدی نژاد در سخنرانی خود اعلام کرد برای من سخن گفتن از جناب‌آقای مهندس مشایی سخت است اما باید شهادت بدهیم این مرد، دلی دارد مانند آئینه، پاک و زلال، قلبی دارد مهربان، عاشق همه انسانها و ایمانی دارد به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان.

- احمدی نژاد در ادامه سخنان خود آشنایی با مشایی را جزء عنایات اصلی خداوند دانست و گفت: من ندیده‌ام کسی با ایشان بدون اراده قبلی ملاقات کند و شیفته اخلاق، منش و بزرگی ایشان نشود، ایشان صاحب اندیشه‌ است، صاحب نظریه است، در زمینه‌های گوناگون بخصوص در مسائل بنیادین جهان، رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی.

- رئیس جمهور گفت: بنده برای نصب مدال از ایشان اجازه گرفتم و این را جزء افتخاراتم می‌دانم که علیرغم تمام هیاهوهای بی بنیان خدا این توفیق را داد که از فرزند برومند ملت تجلیل کنم.

- احمدی نژاد در پایان سخنانش مشایی را این‌چنین عنوان کرد: مشایی مردی است بهاری بهاری بهاری.
 
رئیس‌جمهور ظهر امروز و در مراسم ملی استقبال نوروز، نشان فرهنگ را به اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اهدا کرد.

بنابراین گزارش اعطای نشان فرهنگ به مشایی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت تصویب شده بود.

اسفند‌یار رحیم‌مشایی متولد منطقه رامسر است و سمت‌های گوناگونی همچون فعالیت در مجموعه وزارت اطلاعات، ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ریاست رادیو پیام، ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ریاست دفتر رئیس‌جمهور را بر عهده داشته است.

 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
INDIA
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
92
637
خود گویی و خود خندی عجب دولت خردمندی!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
خود گو...
مردانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
257
121
حقا که برازنده ایشان است و بس.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
104
21
مبارک است کبارک فهمیدی انتخاب!؟
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
79
382
افسوس و دو صد افسوس كه نام مبارك امام زمان (عج) براي دستيابي به اهداف و قدرت سياسي (كه از آب بيني بزي نزد اميرالمومنين ناچيز تر است)به بهايي ناچيز فروخته ميشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
54
217
از فردا دوباره چه شود.گویا این مجموعه قصد دست برداشتن از کارهای خود ندارد
محمدمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
48
213
واقعا که
ای کاش شما اینجوری نوکر مردم خودتون بودید نه سرسپرده یه آدم
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
79
288
اقا ما مشایی نخوایم کی رو باید ببینیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
39
355
اگر مدیریت جهانی مشایی مثل جنابعالی باشد باید از هم اکنون رو به قبله دراز بکشیم.
منصور نوین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
33
308
اللهم اشف کل مریض
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
82
195
من نه84ونه88به احمدی نژادرای ندادم ولی خوش می آد ازاین مشائی خیلی باحالن آدم باشون حال می کنه جانه من حال نمی کنید مشایی رئیس جمهور شه........ اصلاح طلب ترین رئیس جمهور جمهوری اسلامیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
16
201
ما كه نفهميديم ايشون كى هست كجا بوده وچگونه به اينجا رسيده است كمك كنيد بقهميم شايد حقيقت را در يابيم فقط معتقدم اگر يار احمدي نژاد است كه چه شود!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
48
188
کی باشه دیگه از دست مشایی خلاص بشیم.ای خدا میشه کی میشه اینا دیگه برن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
14
210
اقامه نماز به امامت مشایی؟؟
كجاي خبر بود؟؟
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
289
92
زنده باد احمدی نژاد زنده باد مشایی زنده باد بهار دربهار دربهار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
30
185
انسانهای زیادی تا سرحد مرگ و حتی خود مرگ پیش رفته‌اند و باز خدای متعال به انها شفا داده است. خدا به شما هم جناب رئیس دولت شفا می‌دهد. نگران نباشید!
امید 17ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
21
126
عنایات ویژه الهی!!! هه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
16
116
ارغوان این چه رازی است که هرسال بهار باعزای دل ما می آید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
15
129
بذارید این بار من اولین نفری باشم که میگم
این عکس فتوشاپه!!!!!!!!!!!!!

ازبس طرفدارای احمدی نژاد این حرف را زدن تو دلم عقده شد که منم یه بار بگم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
14
93
روغن موتور الوند منظورش بوده احتمالا....!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
33
178
مشایی زنده باد احمدی پاینده باد
مشایی مشایی چقدر آتیش بلایی
احمدی مشایی دو موجود فضایی
باز بگم یا کافیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
12
64
یعنی دیدار نکند شیفته میشود؟! بالاخره ندیدین کسی دیدار بکند و شیفته نشود یا دیدار نکند و شیفته نشود؟
پیراسته فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
63
151
من چندتا سؤال ازجناب آقای احمدی نژاد دارم.
1-چرادر7سال ونیمی که ازریاست جمهوری شما میگذرد "بهار"نمایان نبود ولی این چندماه مانده به پایان ریاست جمهوری ،به یکباره "بهار"آمد و"زنده باد"هایی !
واین بهار خیلی مشکوک است ،ومشکوکیتش برمیگردد به "آستانه انتخابات ریاست جمهوری وفرمول مدودف-پوتین
2-آنقدرکه شیفته مشایی عزیزشده اید،این عنایات خداوندی "آشنایی"رابرای رهبری انقلاب "ولایت فقیه"قائل هستید؟
3-این ارادت وشیفتگی به این یارغار ! وکراهت ازپذیرش دستورات پنهان وآشکار مراجع معظم ، ما موضعگیری یک ساده لوحی می اندازد که رئیس دفترخود را برعزیزترین اصحاب خمینی عزیز ترجیح می داد!
خاطر خواه مشایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
19
127
پس خال سیاهش کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
109
89
افسوس که جمعی فکر کردند احمدی نژاد ولائی است !!!البته عرصه سیمرغ نه جولانگه تواست
نظرات بینندگان