arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۲

جان کری: آسمان عراق باعث حمایت از اسد و بقای نظام اوست، ایران پشت ماجراست! + تکمیلی؛ واکنش عراق

جان کری مدعی شد: هواپیماهای ایرانی که از آسمان بغداد عبور و بسوی سوریه میروند بدین کشور سلاح حمل می کنند و چنین روندی مشکل و به بقاء اسد و رژیم وی کمک می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیران امورخارجه ایالت متحده ی آمریکا«جان کری» بیان میدارد: آسمان عراق سبب بقاء بشار اسد در قدرت شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ جان کری در جمع خبرنگاران می افزاید: با نخست وزیر نوری مالکی در مورد بازرسی هواپیماهای ایرانی که بسوی سوریه از آسمان عراق عبور می کنند، گفتگو بعمل آمد.

وزیر امورخارجه آمریکا امروز طی سفری ناگهانی وارد بغداد شد و با نوری مالکی دیدار کرد.

جان کری مدعی شد: هواپیماهای ایرانی که از آسمان بغداد عبور و بسوی سوریه میروند بدین کشور سلاح حمل می کنند و چنین روندی مشکل و به بقاء اسد و رژیم وی کمک می کند.

با توجه به طولانی شدن بحران سوریه و عدم توانایی غرب برای حل و فصل سریع آن به جهت تبعاتی که گریبانگیر آنها خواهد شد ، هر از گاهی مقامات غرب و یا آمریکایی با بهانه هایی از این دست سعی در فرافکنی ناتوانی خود در ادامه بحران سازی در منطقه و اتهام زنی ها به سایر کشور های منطقه دارند و می خواهند با ادعاهایی از این دست، تاثیر لازم را بر افکار عمومی داشته باشند.

واکنش عراق

وزارت حمل و نقل عراق ، اظهارات وزیر خارجه امریکا درباره انتقال سلاح از ایران به سوریه از طریق اسمان عراق را تکذیب کرد .

الفرات نیوز به نقل از کریم النوری سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گزارش داد اظهارات جان کری وزیر خارجه امریکا مبنی بر انتقال سلاح ایرانی به سوریه از طریق اسمان عراق نادرست است و اسمان عراق همواره کنترل می شود و هیچ کشوری نمی تواند از طریق اسمان عراق به دیگر کشورها سلاح منتقل کند.

پیش از این وزرات دفاع عراق رسما خبر انتقال سلاح ایرانی به سوریه از طریق اسمان عراق را تکذیب کرده بود. مقام های ایرانی و سوری نیز پیشتر خبر انتقال سلاح به سوریه را تکذیب کرده بودند.
نظرات بینندگان