arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

چگونه اينترنت را به تلويزيون هاي خانگي بياوريم+تصاوير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: در دهه هاي اخير شبکه عظيم اينترنت گسترش زيادي داشته و پاي خود را به تلويزيون هاي خانگي نيز رسانده است. تلويزيون اينترني در واقع همان چيزي است که در ابتدا به نظر شما خواهد رسيد، يعني با اين تکنولوژي نو ظهور از طريق تلويزيون هاي خانگي هم بتوانيم از امکانات اينترنت مانند مرورگري، تماشاي فيلم، بازي هاي آنلاين و غيره... استفاده کنيم واين در صورتي است که امکان دسترسي به اينترنت بر روي تلويزيون مورد نظر طراحي شده باشد. ديگر احتياجي نيست براي دسترسي به اخبار و موضوعات مختلف از کامپيوتر شخصي استفاده کنيم کافيست با چند تنظيمات در تلويزيون خود وراه اندازي يک شبکه کابلي يا بيسيم به راحتي وبدون نياز به دستگاه ديگر(تصاوير، فيلم ها،موسيقي) را به راحتي بر روي تلويزيون اشتراک گذاري کنيد .

بسياري از تلويزيون هاي اينترنتي داري صفحه نمايش بزرگ مي باشند بنابراين براي دسترسي به کيفيت تصوير مطلوب به يک پهناي باند وسيعي نياز داريد(حداقل 2Mbps،ترجيحا 5Mbps يا بيشتر) تا در هنگام تماشاي آنلاين فيلم هاي مستند يا اجراي بازي هاي آنلاين دچار مشکل نشويد.
براي راه اندازي يک شبکه و دسترسي به اينترنت و شبکه خانگي به يک مودم با قابليت هاي روتر احتياج داريد و بايد از قبل اتصالات را انجام دهيد مثلا يک کابل LAN را از مودم به تلويزيون متصل کنيد و در تنظيمات تلويزيون به قسمت تنظيم شبکه رفته و مسيرشبکه/ تنظيم شبکه و بعد از پيکربندي آدرس IP ،اتصال وذخيره سازي را انتخاب کنيد(اين مسير در اکثر تلويزيون ها وجود دارد).
حال مي توانيد به اينترنت وصل شويد واخبار و موضوعات مختلف را جستجو کنيد. در تلويزيون هاي پيشرفته تر وجديدتر امکان دانلود واجراي برنامه هاي مختلف وجود داردمثلا در تلويزيون هاي آندرويدي شما مي توانيد فرمان هاي مختلف اندرويدي را صادر کنيد و در صورت نياز برنامه يا بازي را از فروشگاه اندرويد دريافت واجرا کنيد.

امکان اين که شما با دوستان و آشنايانتان به صورت آنلاين و تصويري به گفتگو بپردازيد نيز وجود دارد براي اين کار لازم است براي تلويزيون خود يک دوربين وصل کنيد يا از دوربين خود تلويزيون که در جلوي آن تعبيه شده استفاده کرده و بعد از برپايي يک شبکه ايمن ارتباطي با يهترين کيفيت تصوير از گفتگوي تصويري با اعضاي خانواده يا آشنايان لذت ببريد.
نظرات بینندگان