arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

افشای حیرت انگیز اسناد: تقلب مالیاتی مقامات دولتی ، ثروتمندان و ...

پزشکان، ثروتمندان روستاها، فرزندان دیکتاتور ها، سهامداران وال استریت، اغنیای روس، فروشندگان اسلحه و حتی موسسه ای که فعالیت پشت پرده اش برنامه هسته ای ایران است(!) ، در لیست این موسسات مالی و تجاری قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لوموند از وجود تشکیلاتی بنام "کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران پژوهشگر" خبر می دهد که اعضای آن عضو 36 نشریه مهم جهان، از جمله لوموند، واشنگتن پست، گاردین و زود دویچه زایتونگ هستند. هشتاد و شش تن از روزنامه نگاران این مجموعه از 46 کشور جهان یک تحقیق روزنامه نگاری بلند مدت را بطور دستجمعی آغاز کرده و امروز با موفقیت نتایج آنرا منتشر کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ همزمان با بحث های فراوانی که در مطبوعات فرانسه درباره عملیات فرار مالیاتی مطرح شده و به استعفای پر سر و صدای یک وزیر فرانسوی انجامیده است، امروز نشریه لوموند اخبار حیرت انگیزی از اسرار پشت پرده 120 هزار شرکت تجاری منتشر کرد که همگی بقصد فرار مالیاتی و شستشوی پول های کثیف، در جزایری که بهشت مالیاتی نامیده می شوند، تاسیس شده اند.

این تشکیلات اقدام به انتشار هویت هزاران ثروتمند جهان کرده که با بهره گیری از پوشش شرکت های تجاری فراساحلی، دست به تقلب مالیاتی گسترده زده اند.

 این شرکت ها در جزایر و مناطق دریایی که دارای حوزه قضایی مستقل از کشورها هستند و پناهگاه های مالیاتی نامیده می شوند، نظیر جزایر ویرجین در منطقه کارائیب، ثبت شده و حسابرسی مالیاتی فعالیت های آنها همواره با ابهام روبرو بوده است.

ژان ژاک اوژیه، از دوستان نزدیک فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، وزیر دارایی سابق مغولستان، یکی از معاونان سابق نخست وزیر روسیه و نیز بسیاری از ثروتمندان بزرگ جهان از جمله کسانی هستند که تا کنون هویت آنان مشخص شده است. اما اطلاعات جمع آوری شده همچنین شامل تعداد زیادی افراد ناشناس و یا اسامی مستعار است.

علاوه بر جزایر ویرجین، از قبرس نیز به عنوان پناهگاه مالیاتی بسیاری از مقامات دولتی و ثروتمندان یاد می شود، اما اطلاعات تاکنون منتشر شده در این وبسایت هنوز وارد حوزه قضایی قبرس نشده است.

این کنسرسیوم توانسته است به دو و نیم میلیون سند بانکی و تجاری دست یابد و با چند ماه کار کردن روی این اسناد که شامل دفترچه های بانکی و اسناد مالی می شوند، آنها را قابل فهم و "خواندنی" کرده و منتشر سازد.

این اسناد اسرار بدقت پنهان شده 120 هزار تراست بین المللی و شرکت های مجعول را که در جزایر معروف به بهشت مالیاتی ثبت شده اند، برملا می سازد.

پزشکان آمریکائی، ثروتمندان روستاهای یونان، فرزندان دیکتاتور های جهان، سهامداران وال استریت، اغنیای روس، فروشندگان اسلحه و حتی موسسه ای که فعالیت پشت پرده اش برنامه هسته ای ایران است(!) ، در لیست این موسسات مالی و تجاری قرار دارند.

لوموند می نویسد که در این فهرست نام لااقل صد شهروند فرانسوی هم وجود دارد که لوموند امشب بعنوان مقدمه نام خزانه دار تبلیغات انتخاباتی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه را افشا کرده و البته در صفحات داخلی اش بطور مفصل درباره وی اسرار مگوئی را برملا کرده است.

نظرات بینندگان