arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

تکذیب تعلیق 6 ماهه غنی سازی 20 درصد + توضیح انتخاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: یک مقام دیپلماتیک حاضر در آلماتی خبر برخی رسانه‌ها درباره موافقت ایران با تعلیق موقت غنی سازی 20 درصد را تکذیب کرد.

یک منبع دیپلماتیک حاضر در آلماتی خبر برخی از رسانه‌ها درباره موافقت ایران با تعلیق غنی سازی 20 درصد به مدت 6 ماه در قبال لغو برخی از تحریم‌ها را تکذیب کرد.

پیش از این شبکه تلویزیونی المیادین از موافقت ایران با تعلیق موقت غنی سازی در قبال لغو برخی از تحریم‌ها خبر داده بود.

توضیح انتخاب

منبع اولیه این خبر که برای نخستین بار در رسانه های داخلی، توسط «انتخاب» منتشر شده بود، شبکه «المیادین» است که در بسیاری از موارد، مشابهت زیادی با موضع گیری های ایران در عرصه بین الملل دارد.

این شبکه که مسئولین و خبرنگاران آن، از باسابقه ترین افراد در حوزه رسانه های عرب زبان و یکی از عوامل رشد شبکه هایی نظیر «الجزیره» به شمار می آیند ، تا آخرین لحظات شب گذشته خبر مذکور را به عنوان خبر اصلی تکرار می کرد.

«انتخاب» نیز با توجه به مواضع نزدیک این شبکه تلویریونی با سیاست های  چنین خبر مهمی را به نقل از المیادین منتشر کرد ، اما برخی رسانه ها و شبکه های پیامکی، مدعی «بازنشر اخبار رسانه های ضدانقلاب در سایت داخلی انتخاب» شده اند!

با توجه به اینکه سیاست شبکه المیادین که همزمان با افول شبکه های الجزيره و العربیه و تبديل آنها به ابزاري در دست دستگاه ديپلماسي قطر و رژيم صهيونيستي کار خود را آغاز کرد، رويکردي حرفه اي و مثبت به موضوع محور مقاومت در منطقه، بيداري اسلامي و قيام ملت هاي مسلمان بوده و هست ، سیاست های مشابهی با دیدگاههای ایران در عرصه بین الملل دارد، لذا بازنشر خبری فوری از آن نمی بایست مصداق پیامکها و خبرهایی چنین باشد.

طبعاً «انتخاب» نیز حرکت در مسیر منافع ملی و به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران را مهمترین وظیفه ی رسانه های داخلی می داند و برآن تاکید می ورزد.
نظرات بینندگان