arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
در کریستین ساینس مانیتور مطرح شد؛

پیشنهاد جالب حسین موسویان و دیپلمات آمریکایی: شهروندان ایرانی و آمریکایی در زمینه های مختلف همکاری کنند/ اوباما این ایده را از حالت حرف به عمل در آورد

مذاكره كننده پيشين هسته اي كشورمان در مقاله جديد خود تحت عنوان "مذاكرات هسته اي ايران: ديپلماسي شهروندي اعتمادساز خواهد بود" پيشنهاد مي كند كه "به منظور بهبود روابط دوجانبه ايران و آمريكا با يكديگر ميزان همكاري هاي علمي، هنري و ورزشي خود را در دو كشور افزايش دهند. همكاري ها مي توانند در سطح ديپلماسي شهروندي انجام شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ويليام گرين ميلر" و "سيد حسين موسويان" مذاكره كننده پيشين هسته اي كشورمان در مقاله جديد خود تحت عنوان "مذاكرات هسته اي ايران: ديپلماسي شهروندي اعتمادساز خواهد بود" ضمن ارائه پيشنهاداتي از دو طرف ايران و آمريكا خواسته اند تا زمينه هاي لازم براي ايجاد اعتماد متقابل را فراهم آورند.

به گزارش كريستين ساينس مانيتور، سید حسین موسویان ، سفیر سابق ایران در آلمان و ویلیام گرین میلر سفیر سابق آمریکا در اوکراین، در این مقاله نوشته اند که پس از سی و چهار سال از دشمنی بین دو کشور، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آمادگی خود را برای گفتگو های دو جانبه اعلام کرده است و آیت الله خامنه ای رهبر ایران هم اعلام کرده که اگر آمریکا صداقت خود را ثابت کند، درهای برای گفتگو ها باز است.

این دو ادامه داده اند: که این دو کشور می توانند برای رسیدن به صلح با هم همکاری کنند، اما ما معتقدیم راه های دیگر غیر از دیپلماسی متعارف وجود دارد که می تواند دو ملت را به هم نزدیک کند و بین دو کشور در نهایت اعتماد سازی به وجود آید. به نظر ما باید شهروندان و گروه های مختلف دو کشور با هم وارد گفتگو شده تا درک متقابل طرفین رشد یابد.

اما موانعی برای دیدار و گفتگو بین ایرانیان و آمریکایی وجود دارد، اکنون صدور ویزا برای اتباع هر دو کشور به سختی صورت می گیرد که این باید برطرف شود. محدودیت های قانونی مالی و تجاری که دولت آمریکا علیه ایران اعمال کرده است مراوده تجاری بخش های غیر دولتی دو کشور را محدود کرده است که این هم باید از بین برود. این در حالی است که دشمنی بین ملت ایران و آمریکا وجود ندارد و تا کنون به ندرت احساساتی علیه مردم ایران در آمریکا یا علیه مردم آمریکا در ایران دیده شده است. پیام نوروزی باراک اوباما و پیام رئیس جمهور سابق ایران سید محمد خاتمی پس از حادثه یازده سپتامبر این معنا را تایید می کند.

دولت های ایران و آمریکا بارها اعلام کرده اند که مانعی برای برقراری روابط توام با احترام بین مردم دو کشور وجود ندارد و ما اکنون از دولت آمریکا می خواهیم این ایده را از حال حرف به عمل در آورد و روابط محترمانه مردم، دانشگاهیان ، روحانیون، تجارو... با طرف های ایرانی را فراهم کند.

این مقاله در پایان می افزاید زمانی که دولت ایران آمریکا می توانند در مورد موضوعات جدی با هم واد گفتگو شوند،ما هم اکنون از دو دولت می خواهیم که درها را برای گفتگو و رابطه دو ملت فراهم کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
pedro
|
UNITED STATES
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
32
2
واقعا که....
فکر کنم دیگه باید دست به دامن اوباما بشیم بگیم اقا بیخیال ما شو و اینقدر تحریم نکن
ازش بخواییم که دلش به این ملت بسوزه ولله چه کنیم وقتی هموطنمون دلش به حال هموطنش نمیسوزه چیکار باید کزد!!!
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
93
خدائیش مقایسه کنید چه کسانی در تیم مذاکره کننده هسته ای بودند و چه کسانی حالا هستند. تیم مذاکره کننده فعلی فکر می کنند ما هنوز در سال 57 زندگی می کنیم!!!
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
23
31
همین هفته پیش بود که اعلام شد حدود 70درصد آمریکائیان معتقدند که با جنگ هم شده باید ایران
(هسته ای)را ازبین برد این دو بهتر بود از مقامات آمریکائی می خواستند که تبلیغات دروغین خود را که بالغ بر 30 سال است ایران و برخی کشور ها را مثل جنگل وحوش به شهروندان غافلشان معرفی کرده اند متوقف کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
37
حرف حساب جواب ندارد
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
36
از اين طرح به شدت استقبال مي كنيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
38
اینجا سفارت انگلیس تصرف می کنند تو اونجا بشین چیز شعر بگو!

ما که می دونیم این چیز شعر ها برای اون امریکایی های است که این چیز ها غرغره می کنند

و گرنه بقیه دنیا می دانند که این حرف ها با تصرف سفارت نمی خواند !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
31
همه این پیشنهاد ها یعنی برداشتن تحریم ها !!!!!! که آمریکت 34 ساله که تلاش کرده تا به این نقطه برسد
نظرات بینندگان