arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
پیشنهادات کم سابقه شورای آتلانتیک به دولت اوباما:

آمریکا دفتر حافظ منافع خود در تهران را فعال کند و دیپلمات هایش را مستقر کند/ فشار بر مردم ایران، از جمله بیماران و دانشجویان را کم کن

بخش ویژه ایران (Iran Task Force) اندیشکده شورای آتلانتیک با ارائه تحلیلی در مورد سیاست‌های راهبردی آتی آمریکا در رابطه با ایران، نوشت که آمریکا باید با ایران به صورت مستقیم وارد مذاکره شده و دفتر حافاظ منافع خود در تهران را فعال سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخش ویژه ایران (Iran Task Force) اندیشکده شورای آتلانتیک با ارائه تحلیلی در مورد سیاست‌های راهبردی آتی آمریکا در رابطه با ایران، نوشت که آمریکا باید با ایران به صورت مستقیم وارد مذاکره شده و دفتر حافاظ منافع خود در تهران را فعال سازد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از دویچه وله ؛ در این گزارش تحلیلی که بر مبنای بیش از دو سال تحقیقات گسترده در مورد مسائل مربوط به ایران نوشته شده است، به آمریکا استراتژی بلندمدتی پیشنهاد شده تا با پیش گرفتن آن همراه با برو‌ن‌رفت از بحران هسته‌ای ایران، فضا برای رابطه بهتر با مردم این کشور فراهم آمده و از فشار بر ایرانیان پرهیز شود.

در گزارش بخش ویژه ایران شورای آتلانتیک که با عنوان "زمان برای حرکت از تاکتیک به استراتژی در مورد ایران" به چاپ رسیده، به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد می‌شود در رابطه با تحریم ایران رویکردی پیش بگیرد که تأثیر کمتری بر مردم ایران می‌گذارد.

شورای آتلانتیک از آمریکا می‌خواهد راه را برای رابطه بشردوستانه و آکادمیک و تبادلات فرهنگی با مردم ایران هموار کند. از دولت اوباما همچنین خواسته شده، برای استقرار دیپلمات‌های خود در دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران تلاش کند.

به آمریکا توصیه می‌شود، در رابطه با مناقشه اتمی با ایران راه‌حل‌های واقع‌گرایانه‌ای در نظر بگیرد که به کاهش تحریم‌های نفت و بانک مرکزی ایران در ازای مهار قابل اثبات برنامه هسته‌ای ایران منتهی می‌شود!

این اندیشکده همچنین خواستار نگه داشتن گزینه نظامی به عنوان آخرین گزینه شده است!

 بخش ویژه ایران شورای آتلانتیک از آمریکا می‌خواهد، از طریق مذاکره، از جمله مذاکره مستقیم با ایران جلوی دست‌یابی این کشور به بمب هسته‌ای را بگیرد.

به دولت باراک اوباما توصیه می‌شود، طبق برنامه‌ای گام به گام، متناسب و دوطرفه رفته رفته فشار تحریم‌ها بر حوزه نفتی و در نهایت بانک مرکزی ایران را کاهش دهد. در عوض ایران نیز باید غنی‌سازی اورانیوم ۲۳۵ با غلظت بیش از ۵ درصد را به طور قابل اثبات متوقف سازد.

شورای آتلانتیک از دولت آمریکا خواسته است‌‌، تعداد کمی از مؤسسات خصوصی مالی ایرانی و آمریکایی را به عنوان کانال‌هایی برای تبادلات مالی بشردوستانه، تحصیلی و امور وابسته به دیپلماسی عمومی که تحت نظارت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا است در نظر بگیرد.

این کار به شرکت‌های داروسازی این امکان را می‌دهد که بدون داشتن واهمه از تعقیب قضایی آمریکا داروهای ضروری را به ایران ارسال کنند. تبادلات مالی برای دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا نیز با این اقدام تسهیل خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، اگر چه مشارکت دادن ایران در مذاکرات سوریه دشوار است، اما آمریکا باید ایران را در مذاکرات آینده افغانستان شرکت دهد.

در گزارش از آمریکا خواسته شده تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در ایران، روابط آمریکا با مردم ایران در برنامه‌های دیپلماسی عمومی، علمی و ورزشی را تسهیل کند.

پیش از این، حسین موسویان طی یادداشتی در کریستین ساینس مانیتور پیشنهاد مشابهی مطرح کرده و نوشته بود که «شهروندان ایرانی و آمریکایی در زمینه های مختلف همکاری کنند»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
1
98
بسيار عالي. استقبال مي كنيم. البته اگر بعضي ها بگذارند!
نظرات بینندگان