arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

وزارت کار مدعی شد: 2 میلیون شغل در سال 91 ایجاد شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه از ایجاد بیش از 2 میلیون شغل هدف‌گذاری شده در سال 91 و تدوین بسته هدف‌گذاری اشتغال برای سال92 خبر داد.

علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت ایجاد اشتغال سال گذشته و میزان تحقق اهداف اظهار داشت: به زودی جلسه شورای عالی اشتغال برگزار و اقدامات سال گذشته و تطبیق آن با هدفگذاری‌های انجام شده و نیز برنامه‌های سال جاری در زمینه اشتغال بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: چگونگی برنامه ریزی و میزان سرمایه گذاری برای فراهم کردن ایجاد اشتغال در جلسات شورا انجام خواهد شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص اعتبار سنجی مشاغل ایجاد شده در سال گذشته گفت:‌ تقریبا حدود 70 درصد استان‌های نتایج را اعلام کردند و منتظر هستیم مابقی آمار نیز تجمیع شود تا بتوان گزارش کلی در این زمینه ارائه کرد.

لبافی با تاکید بر اینکه تعهد کشور برای ایجاد اشتغال 1.1 میلیون شغل جدید است، بیان داشت: باقی مانده اشتغال تعیین شده در ارتباط با جابه جایی ناشی از اتمام پروژه‌ها و ریزش‌ها و رویش ‌های بازار کار تعریف شده است.

وی بیان داشت: آماری که تاکنون در سامانه ملی رصد ثبت شده است نشان می‌دهد تقریبا هدف گذاری انجام شده در حال محقق شدن است و البته بحث اعتباری سنجی برای ما مهم بوده و اکنون استان‌ها تفاوت آمار اعتبار سنجیشان بین 70 تا98 درصد است.

به گفته معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تاکنون از میزان کل هدفگذاری 2.3 میلیون شغل کشور به همراه بخش مسکن بیش از 2 میلیون شغل ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تعهد اشتغال جدید 1.1 میلیون شغل است و مابقی مربوط به جابه جایی نیروی کار در نظر گرفته شده است و بعد از اعتبار سنجی می‌توان گفت که چه میزان از این تعهد، شغل جدید ایجاد شده است.
نظرات بینندگان