arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
جدال در اروپا

رئال مادرید در اندیشه دهمین قهرمانی/ دورتموند به فکر نیمه نهایی

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دو دیدار در شهرهای استانبول و دورتموند آغاز می‌شود که تیم رئال مادرید با گالاتاسرای و مالاگا با دورتموند به مصاف هم می روند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، در استانبول گالاتاسرای در حالی به مصاف رئال مادرید می‌رود که برای صعود از این مرحله به یک معجزه نیاز دارد.
شاگردان فاتح تریم در بازی رفت با سه گل برابر رئال مادرید شکست خوردند، اتفاق بد دیگر برای گالاتاسرای دو اخطاره شدن بوراک ایلماز، بهترین گلزن این فصل‌شان در بازی برابر رئال مادرید بود که باعث شد وی بازی برگشت دو تیم را در جهنم استانبول از دست بدهد. ایلماز در کنار مسی و رونالدو با هشت گل عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها را در اختیار دارد، البته با توجه به نتیجه‌ای که در دیدار رفت رقم خورده این بازیکن احتمالا فرصتی برای ادامه درخشش خود پیدا نخواهد کرد و یکی از دو غول فوتبال جهان این عنوان را تصاحب خواهند کرد.
شاگردان فاتح تریم قصد دارند تا برای اولین بار در 24 سال گذشته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند در حالی که رئال مادرید قهرمان 9 دوره این رقابت‌ها قصد دارد تا بیست و چهارمین حضور خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.
گالاتاسرای در لیگ قهرمانان اروپا در خانه عملکرد خوبی نداشته است. هرچند هواداران این تیم بسیار پرشور هستند اما آن‌ها فقط یک بار در خانه پیروز شده‌اند.
باید دید گالاتاسرای بدون بهترین گلزنش می‌تواند رئال مادرید را با 4 گل شکست دهد. آخرین باری که رئال مادرید بیش از 3 گل در لیگ قهرمانان خورد فصل 9 – 2008 بود که با نتیجه (صفر – 4) مغلوب لیورپول شد.
 مالاگا و دورتموند در جدالی نزدیک
در دیگر بازی امشب مالاگا دیگر نماینده اسپانیا به اندازه رئال مادرید کار آسانی ندارد. مالاگا هرچند توانسته در بازی رفت در خانه دروازه‌اش را بسته نگه دارد، اما مقابل تیم هجومی و منظم دورتموند آن هم در وست فالن کار بسیار سختی دارد. دورتموند قصد دارد تا شگفتی مالاگا در لیگ قهرمانان را به اتمام برساند. دو تیم در بازی رفت در حالی به تساوی بدون گل رسیدند که دورتموند شانس‌های زیادی برای رسیدن به گل داشت. امید شاگردان پیگرینی می‌تواند زدن یک گل و دفاع بسته مقابل شاگردان کلوب باشد. مالاگا این شانس را دارد که با زدن یک گل در خانه دورتمند کار را برای حریف دشوار کند.
دورتموند در مرحله گروهی توانست برابر رئال مادرید عملکرد خوبی داشته باشد و سرگروه شود. در صورت صعود دورتموند، با توجه به نتیجه خوبی که مونیخی ها مقابل یوونتوس به دست آورده‌اند، برای نخستین بار در هزاره سوم دو تیم از آلمان در جمع چهار تیم پایانی حضور خواهند داشت، اتفاقی که بیشتر برای نمایندگان اسپانیا و انگلیس رخ می‌داد.
اگر مالاگا بتواند به جمع 4 تیم برسد دومین افتخار مانوئل پیگیرینی رقم خورده است. سرمربی شیلیایی پیش از این ویا رئال را به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان برساند. البته این هفته سرمربی شیلیایی پدر خود را از دست داد و یک روز به کشورش شیلی برگشت.
بازی‌ها یک چهارم نهایی ساعت 23:15
سه شنبه:
گالاتاسرای – رئال مادرید
دورتموند – مالاگا
چهارشنبه:
بارسلونا - پاریس سن ژرمن
یوونتوس - بایرن مونیخ

نظرات بینندگان