arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۲

تصاویر: رقص و پایکوبی در پی مرگ تاچر؛ از لندن تا گلاسکو

هزاران نفر از کسانی که در دهه 1980 از سیاست‌های اقتصادی و سخت‌گیری‌های «مارگارت تاچر» رنج برده بودند، پس از شنیدن مرگ وی به خیابان‌ها آمدند و جشن گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز و شب گذشته پس از اعلام خبر مرگ «مارگارت تاچر» اولین نخست‌وزیر زن انگلیس، هزاران نفر در شهرهای مختلف انگلیس، اسکاتلند و ایرلند به خیابان‌ها آمدند و مرگ وی را جشن گرفتند.

جشن‌های دیروز در برخی مناطق از جمله محلات جنوبی لندن به درگیری با پلیس منجر شد.

سیاست‌های بازار آزاد و محدودسازی شدید سندیکاهای کارگری در دوره اول نخست‌وزیری تاچر موجب شده تا بخش بزرگی از جامعه کارگری انگلیس تنفر شدیدی علیه وی حس کنند.

اغلب انتقادات و گلایه‌هایی که علیه رهبر سابق حزب محافظه‌کار مطرح شده، در مورد موضوعاتی چون رفتار وی با معدن‌چیان در دهه 1980، حذف وعده شیر دانش‌آموزان انگلیسی، واکنش وی به فاجعه ورزشگاه «هیلزبورو» و طرح جنجالی مالیات سرانه است.

منتقدان وی همچنین به صحبت‌های تاچر در مورد «نلسون ماندلا» اولین رئیس‌جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی اشاره کرده‌اند. تاچر، ماندلا را «تروریست» خطاب کرده بود. جنگ بر سر جزایر «مالویناس» (که البته بسیاری آن را نقطه قوت وی می‌دانند)، حمایت دولتش از «آگوستو پینوشه» دیکتاتور سابق شیلی و پشتیبانی‌اش از «پول پت» دیکتاتور کامبوج از دیگر مواردی است که موجب انتقاد گسترده از تاچر شده است.

«مارگارت تاچر» که در زمان نخست‌وزیری به او لقب «بانوی آهنین» داده شده بود، صبح دوشنبه در سن 87 سالگی درگذشت. وی سه دوره از سال‌ 1979 تا 1990 نخست‌وزیر انگلیس بود.

 

جشن بگیرید/ من هنوز از تاچر متنفرم

جشن بگیرید/ شیر در دست مردم به نشانه پایان دوران «شیر دزد»/تاچر در زمان وزراتش با هدف کاهش هزینه‌ها سهمیه شیر دانش‌آموزان را قطع کرد و از آن زمان به «شیردزد» معروف شد

ساحره مرده است!

جشن بگیرید!

گروهی از مخالفان تاچر، با بالا رفتن از سردر سینمایی در جنوب لندن، حروف تابلوی سینما را به شکل «تاچر مرده! بخندید» درآوردند

 

تاچر مرده است

نظرات بینندگان