arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

آیت الله هاشمی کاندیداتوری را رد کرد: به عنوان یك مشاور در کنار نظام خواهم بود/ سرمایه‌های از دست رفته كشور نتیجه باندبازی منحرفان است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم ایران را دوستدار و وفادار به نظام و انقلاب خواند و تصریح كرد: باید خواست‌های به حق مردم كه همان آرمان‌های اصیل انقلاب و امام راحل(ره) است، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استانداران اسبق كشور، جمع حاضر را نیروهای مخلص و دلسوز نظام و كشور خواند و با اشاره به سابقه تلاش و كوشش‌های بی‌وقفه آنان برای پیشرفت، آبادانی و سازندگی ایران اسلامی افزود: استفاده و بهره‌‌برداری از توان، تجربه و دانش نخبگان و مدیران سابق كشور نیازمند سازماندهی و ایجاد ساختاری مردمی و حكومتی است تا بتوان از توانمندی‌های پراكنده سرمایه‌های انسانی كشور به نحوه مفید بهره برد.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دسته‌‌جات، جمعیت‌ها و احزاب قوی و فراگیر را زمینه و بستر مناسبی برای گردهمایی و هماهنگی نخبگان و مدیران ادوار گوناگون نظام اسلامی و نیز دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامی خواند و با ابراز تأسف از عدم تحمل احزاب اصیل، مردمی و فراگیر در كشور افزود: در حال حاضر وجود احزابی همچون حزب جمهوری اسلامی با فراگیری كشوری، نیازی اساسی برای سازماندهی تقاضاهای بخش‌های گوناگون جامعه و تهیه برنامه‌های كارشناسی و كارآمد و نیز عملی كردن خواست ملی در سطوح بالای نظام می‌باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح موفقیت‌های پس از جنگ و عبور كشور از بحران و خرابی به سمت توسعه و پیشرفت، عواملی چون همراهی كامل ملت با مسئولان نظام، هماهنگی و همدلی اركان مختلف كشور از صدر تا ذیل، همكاری قوای كشور برای سازندگی كشور اشاره و تأكید كرد: باید تلاش كنیم سرمایه‌های از دست رفته كشور كه نتیجه قدرت‌طلبی و باندبازی منحرفان و زورگویان است، دوباره احیا گردد و این جز با صداقت و شجاعت و بازگشت از مسیر اشتباه و جبران مافات امكان‌پذیر نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم ایران را دوستدار و وفادار به نظام و انقلاب خواند و تصریح كرد: باید خواست‌های به حق مردم كه همان آرمان‌های اصیل انقلاب و امام راحل(ره) است، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسح به درخواست‌های مكرر جمع حاضر برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری، از حسن ظن و تلاش دلسوزانه آنان برای گسترش مشاركت عمومی و تقویت پایه‌های نظام و انقلاب تشكر كرد و افزود: همه باید تلاش كنیم تا فردی صالح، كارآمد و دارای اندیشه و مقبولیت مردمی و قوی پا به عرصه بگذارد و بنده نیز تمام توان خود را همچون گذشته به عنوان یك مشاور برای نظام و در جهت خواست‌های مردم به كار خواهم برد.

در ابتدای این دیدار برخی از استانداران اسبق دیدگاه‌های خود را پیرامون اوضاع كشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در محورهای زیر بیان كردند:

- لزوم هزینه كردن توان، سرمایه و آبروی شخصیت‌های مؤثر نظام همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت كشور از مشكلات موجود.

- سرایت تضعیف انسجام ملی به نخبگان و افراد باتجربه كشور و جایگزینی فرد محوری به جای كارجمعی و سیستمی.

- تضعیف احزاب و عدم تحمل كار جمعی در كشور.

- قرار گرفتن در وضعیت سال پایانی دفاع مقدس پس از گذشت دو دهه از پایان جنگ تحمیلی.

- غلبه بر مشكلات تنها با حضور نامزدهای قوی و ملی امكان‌پذیر است.

- آینده مدیریت كشور فارغ از حاكمیت جناحی نیازمند كارآمدی و اثربخشی است.

- خسارت معنوی و اخلاقی كشور بیش از سایر حوزه‌ها بوده و بیشترین ضربه را روحانیت متحمل شده است.

- نیاز به عزم ملی و حركتی انقلابی برای حل مشكلات و معضلات داریم.

- غربت آدمیان، محجوریت عالمان، انزوای مجربین و ایثارگران، بی‌توجهی به سازمان‌های مردم‌نهاد، فقر فرهنگی و اختلافات داخلی آفات كنونی كشور است.

نظرات بینندگان