arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۲

هشدار اوباما به کره شمالی: درصورت انجام اقدامات نامتعارف، برای محافظت از شهروندان آمریکا هرکاری انجام می دهم

رییس جمهور آمریکا در نخستین موضع گیری خود پس از شدت یافتن بحران در شبه جزیره کره همچنین ضمن هشدار به کره شمالی از این کشور خواست به تهدیدات اتمی خود پایان دهد. اوباما تاکید کرد که در صورت اقدامات نامتعارف از سوی کره شمالی ، دولت او تمامی اقدامات لازم را برای محافظت از شهروندان آمریکا بکار می بندد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز گذشته در دیدار با بان کی مون ، ابراز امیدواری کرد تنش ها در شبه جزیره کره از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود. وی تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که رهبران کره شمالی به رویکرد "جنگ‌طلبانه‌"خود پایان دهند و تلاش کنند بحران در شبه جزیره کره به اتمام برسد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، رییس جمهور آمریکا در نخستین موضع گیری خود پس از شدت یافتن بحران در شبه جزیره کره همچنین ضمن هشدار به کره شمالی از این کشور خواست به تهدیدات اتمی خود پایان دهد. اوباما تاکید کرد که در صورت اقدامات نامتعارف از سوی کره شمالی ، دولت او تمامی اقدامات لازم را برای محافظت از شهروندان آمریکا بکار می بندد.

اوباما گفت: «هیچ کسی خواهان جنگ در شبه‌جزیره کره نیست».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سخنان درحالی بیان می شود که نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ در وضعیت آماده باش به‌سرمی‌برند.

طی روزهای گذشته اخباری از خبرگزاری های کره شمالی منتشر شد مبنی بر اینکه این کشور تهدید کرده به آمریکا حمله پیشدستانه اتمی خواهد کرد و مقامات ارتش این کشور نیز به نیروهای ارتش دستور داده اند مواضع آمریکا در اقیانوس آرام و شبه‌جزیره کره هدف قرار دهند.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده، عازم شرق آسیا شده است تا با مقامات کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن درباره تهدیدات کره شمالی گفت‌وگو کند.

وزرای خارجه هشت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 8 نیز روز گذشته به شدت نسبت به توسعه برنامه هسته‌ای و تکنولوژی موشک‌های بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کرده و تهدیدات این کشور را محکوم کردند.

در بیانیه‌ای که بعد از دیدار وزاری خارجه قدرت‌های برتر اقتصادی جهان منتشر شد، این گروه به کره شمالی هشدار داده است که دست از اقدامات مخرب خود بردارد.

کشورهای یاد شده در بیانیه خود با محکوم کردن اظهارات خشونت‌طلبانه رهبران پیونگ یانگ گفته‌اند که این اقدامات تنها منجر به انزوای هرچه بیشتر کره شمالی خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تافردا
|
TAJIKISTAN
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
4
18
بسمه تعالی
آمریکایی هاکره شمالی راهمچون اردک زشت می دانندکه اگرچه زشت است ودرمیان دیگراردک هااقبالی ندارداما باآن باملاطفت رفتارمی کندچون این اردک زشت می تواندمستمسکی برای تنبیه دیگراردک هاباشد.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
5
46
هر کشوری از شهروندانش دفاع میکنه !

اونجا ایران نیست اگه جنگ بشه یه عده بگن دفاع از سوریه مهم تره تا ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
42
7
دمت گرم فقط شهروندان آمریکایی آدم هستند و بس !
مردمان افغان از زن و کودک برای شما آدم نیستند فقط به فکر رفاه خودتون هستید . وحوش آمریکایی به پدران انگلیسیشان رفته اند .یک مشت کثافت بی خاصیت که در دولتمردان نجس و گرگ صفتشان نمود پیدا می کنند . جامعه جهانی یعنی آمریکا و منافعش در سراسر دنیا ، وای به حالت اگر در این جامعه حضور نداشته باشی .
سزار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
6
35
ببینیم عرضه داری این کره شمالی و دیکتاتورش را گوش مالی دهی یا باید بوش بیاید؟
نظرات بینندگان