arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲

اجرای فاز دوم هدفمندی، قیمت حامل های انرژی را چهار برابر افزایش می دهد

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با اجرای مرحله دوم این طرح، حاملهای انرژی با افزایش چهار برابری مواجه می شوند و این امر نه تنها فشار مضاعفی به مردم ایران تحمیل می کند که باعث افزایش چند برابر تورم در کشور می شود به همین دلیل نمایندگان موافق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در این شرایط نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با اجرای مرحله دوم یارانه ها، شاهد افزایش چهار برابری قیمت حاملهای انرژی در کشور خواهیم بود که این موضوع برای کشور بسیار مضر است.

به گزارش مهر، اسماعیل جلیلی شامگاه جمعه در دیدار مجمع نمایندگان خوزستان با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در کشور در این شرایط بسیار نامناسب است و فشاری فراوانی را متوجه مردم کشور به خصوص اقشار آسیب پذیر می کند.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم این طرح، حاملهای انرژی با افزایش چهار برابری مواجه می شوند و این امر نه تنها فشار مضاعفی به مردم ایران تحمیل می کند که باعث افزایش چند برابر تورم در کشور می شود به همین دلیل نمایندگان موافق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در این شرایط نیستند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور از سوی دولت در این شرایط سبب می شود که تورم و نقدینگی موجود در کشور را به بالای 45 درصد برساند و این برای جامعه مضر است.

جلیلی به اثرات مثبت و منفی فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره و تصریح کرد: حمایت از تولید ملی، افزایش حقوق کارمندان دولت تا 25 درصد، افزایش مالیات ها از محل جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش وابستگی از نظر دلاری به نفت از اثرات مثبت فاز دوم هدفمندی یارانه ها به شمار می رود.
نظرات بینندگان