arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
سلیمانی در جمع برترین وزنه‌برداران جهانی نوجوانان

تیم ملی وزنه‌برداری به عنوان چهارم جهان رسید

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان کشورمان با کسب شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز و ۴۰۴ امتیاز در مکان چهارم سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان ایستاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در تاشکند ازبکستان ،وزنه برداران دسته به اضافه 94 کیلوگرم به رقابت پرداختند وعلیرضا سلیمانی موفق شد نشان طلای یک ضرب و مدال های نقره دو ضرب و مجموع را از آن خود کند.
پیمان جان نیز در حرکت یک ضرب در جایگاه هفتم ایستاد، در دوضرب چهارم شد و در مجموع نیز مقام پنجم را بدست آورد.
علیرضا سلیمانی با مهار وزنه‌های 166 کیلوگرم در یکضرب و 192 کیلوگرم در دوضرب با رکورد مجموع 358 کیلوگرم به کار خود پایان داد و علاوه بر کسب مدال نقره مجموع، مدال طلای یکضرب و نقره دوضرب را از آن خود کرد.
سلیمانی درحالی از رسیدن به مدال طلای مجموع بازماند که در حرکت یکضرب پس از مهار وزنه 166 کیلویی و مسجل شدن طلای خود در همان نخستین حرکت، دو بار پشت وزنه 174 کیلویی ایستاد اما موفق به مهار آن نشد.
در حرکت دو ضرب نیز سلیمانی ابتدا وزنه 192 کیلوگرم را انداخت اما در دومین مرتبه توانست آن را بالای سر ببرد و پس از آن نیز وزنه 201 کیلوگرمی را درخواست کرد که موفق نشد آن را مهار کند و با 192 کیلوگرم و کسب نشان نقره به کار خود پایان داد.
وی در مجموع حرکت یک ضرب و دو ضرب با 358 کیلوگرم نشان نقره را بدست آورد.
دیگر نماینده ایران در این وزن پیمان جان بود که با مهار وزنه‌های 147 در یکضرب و 181 در دوضرب، در مجموع با حدنصاب 333 کیلوگرم در رده پنجم ایستاد. در این وزن ابوباکارف از قزاقستان با حدنصاب مجموع 351 کیلوگرم (160 یکضرب و 191 دوضرب) هر سه مدال برنز دسته 94+ کیلوگرم را به دست آورد.
به این ترتیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران با کسب شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز به کار خود در سومین دوره مسابقت وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان پایان داد.
در رده بندی تیمی نیز ایران با کسب شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز و 404 امتیاز در مکان چهارم سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان ایستاد.
مارتیروسیان در حالی با 403 امتیاز عنوان بهترین وزنه‌بردار رقابت‌‌های جهانی تاشکند را به دست آورد که علیرضا سلیمانی با قهرمانی در دسته فوق سنگین می‌توانست این عنوان را از آن خود کند.

رده بندی 10 تیم برتر رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در زیر آمده است:
1- روسیه با 486 امتیاز
2- مصر با 424 امتیاز
3- قزاقستان با 416 امتیاز
4- ایران با 404 امتیاز
5- رومانی با 357 امتیاز
6- اندونزی با 350 امتیاز
7- چین با 350 امتیاز
8- ارمنستان با 341 امتیاز
9- ازبکستان با 338 امتیاز
10 - مکزیک با 323 امتیاز

همچنین کمیته برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان در پایان این رقابت‌ها سیمون مارتیروسیان از ارمنستان را به عنوان بهترین وزنه‌بردار رقابت‌ها معرفی کرد.
نماینده فوق سنگین کشورمان در رده‌بندی بهترین وزنه‌برداران 391 امتیاز بعد از مارتیروسیان از ارمنستان، آلبرت لیندر از قزاقستان و ختاک خوگائف از روسیه در رده چهارم ایستاد.
در این رده‌بندی میلاد رشیدی با 386 امتیاز هفتم است، علیرضا دهقان با 381 امتیاز در رده نهم قرار دارد و امیر حسین فضلی هم با 328 امتیاز در مکان سیزدهم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در آخرین رقابت از سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان،
سلیمانی در دوضرب هم با مهار وزنه 201 قهرمان جهان می‌شد اما این وزنه را نتوانست بالای سر نگه دارد تا سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با حدنصاب مجموع 365 کیلوگرم (165 یکضرب و 200 دوضرب) بالاتر از او روی سکوی قهرمانی بایستد.

 

نظرات بینندگان