arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲

عقده گشایی اعراب کشورهای خلیج فارس: نگرانی عمیق از تأثیر مخرب زلزله بر نیروگاه اتمی بوشهر!

در این نشست، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، گفت: من نمی توانم پنهان کنم که زلزله بوشهر نگرانی عمیقی را در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کرد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در حالی که چند روز از زلزله اخیر بوشهر در ایران می گذرد، کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس، با بهانه قرار دادن این اتفاق، درصدد ایجاد جوی تازه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ نشست اضطراری (؟!) شورای همکاری خلیج فارس، برای بررسی پیامدهای زیست محیطی زلزله اخیر بوشهر با حضور مسؤولان شرایط اضطراری شش کشور عضو این شورا، امروز در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد.

در این نشست، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، گفت: من نمی توانم پنهان کنم که زلزله بوشهر نگرانی عمیقی را در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کرد!

این درحالیست که مقامات ایرانی و روسی مرتبط با نیروگاه هسته ای بوشهر، هرگونه احتمال مشکل پس از زلزله را رد کرده اند.

او بر ضرورت ارسال سریع یک گروه از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه بوشهر برای بررسی آسیبهای احتمالی و اطمینان یافتن از امنیت تأسیسات نیروگاه، تأکید کرد!

اظهارات دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، در حالی است که دو روز پیش نیز یک دیپلمات عرب در گفت وگو با روزنامه کویتی الوطن گفت که مسوولان دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس کانال هایی را برای ارتباط با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره زلزله اخیر بوشهر و میزان تأثیر آن بر نیروگاه آن باز کرده اند.

همچنین شورای همکاری خلیج فارس از ایران خواسته بود تا امنیت نیروگاه بوشهر را بالا ببرد و با معیارهای امنیتی روز هماهنگ کند.

اما به گفته دبیر کل این شورا، هنوز ایران پاسخی به نگرانی همسایه های عرب خود و همچنین نگرانی های جامعه بین المللی نسبت به پرونده هسته ای نداده است!

نظرات بینندگان