arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲

چند درصد اقتصاد ایران دولتی است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: 85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است.

غلام‌حسین جمیلی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان وظیفه خود می‌داند به دور از فعالیت‌های جناحی شور و شوق انتخابات را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان یک باشگاه سیاسی مطرح نیست، خاطر نشان کرد: بر خود لازم می‌دانیم که برای گرم کردن انتخابات و تشویق مردم برای حضور گسترده تلاش کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برخی از تصمیم‌گیری‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌هایی که عجولانه صادر می‌شود واحدهای اقتصادی را به چالش کشانده است، اضافه کرد: این تصمیم‌گیری‌ها برخی از واحدها را اذیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم نسبت به برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اقدام شود، تصریح کرد: هر کالای صادراتی که نقش درآمد زایی برای کشور دارد به عنوان سنبل و نشانه در بازارهای هدف ارائه می‌شود.

جمیلی ادامه داد: نباید با وضع قوانینی محدودیت‌هایی را برای واحدهای اقتصادی ایجاد کنیم.

*85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است

وی با تاکید بر اینکه 85 درصد از اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است، یادآور شد: این در حالی است که بخش خصوصی که صادرات می‌کند، سیستم بانکی نرخ ارز آن را تحویل می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه یک تولید کننده یا صادر کننده برای اینکه به بازار هدفی در کشورهای خارجی دست یابد، متحمل زحماتی می‌شود، اضافه کرد: تعیین محدودیت‌ها سبب از دست رفتن بازارهای هدف این واحدهای اقتصادی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید کننده و صادر کننده به سختی می‌تواند بازارهای از دست رفته را دوباره به دست آورد، خاطر نشان شد: حمایت از سرمایه و سرمایه‌گذار وضعیت اقتصادی را بهتر می‌کند.

*حمایت از سرمایه‌گذار مهم است

جمیلی با اشاره به اینکه اصلاح قوانین در حوزه اقتصادی برای تشویق سرمایه‌گذاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اضافه کرد: امروز مشکلات موجود در سیستم‌های بانکی از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تولید ثروت و فرهنگ پذیرش آن، از اهمیت زیادی برخوردار است، اذعان داشت: تولید مهم‌ترین چیزی است که امروز کشور به آن نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز نتیجه‌ای جز افزایش معوقات بانکی و مشکلاتی برای واحدهای اقتصادی ندارد، افزود: متاسفانه سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی تبدیل به معضل می‌شود.
نظرات بینندگان