arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

درگیری لفظی و فیزیکی شدید در مجلس بر سر این سخنان: اگر مشایی رجل سیاسی است، خلیفه سوم نیز شیعه ۱۲ امامی است/پول میتینگ‌ ورزشگاه آزادی پول داروی بیمارانی است که پرداخت نشده

مهدی کوچک زاده و روح‌الله حسینیان در واکنش به سخنان عثمانی اعتراض کردند و کوچک‌زداده فریاد زد: به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۲ درگیری لفظی میان محمدقسیم عثمانی با روح‌الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده صورت گرفت که منجر به ایجاد تنش شد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، محمد قسیم عثمانی در مخالفت با رد کلیات بودجه در ابتدای صحبت های خود به میتینگ تبلیغاتی دولت در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی اشاره کرد و گفت: پول این میتینگ‌های سیاسی همان پول داروی بیمارانی است که پرداخت نشده و کسانی که از عدالت دم می زنند با پول بیت‌المال این میتینگ‌ها را برگزار می‌کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، اشعاری را خواند که به درمانده بودن و فقر مردم  اشاره می‌کرد که چنین بود:

یاد دارم در غروبی سرد سرد      می گذشت از کوچه ما دوره گرد

داد می زد کهنه قالی می خرم     دسته دوم جنس عالی می خرم

کاسه و ظرف و سفالی می خرم      گر نداری کوزه خالی می خرم

اشک در چشمان بابا حلقه بست      عاقبت آهی کشید بغضش شکست

اول ماه است و نان در سفره نیست     ای خدا شاکر شدم از زندگیت

بوی نان تازه هوشش برده بود      اتفاقا مادرم هم روزه بود

خواهرم بی روسری بیرون دوید      گفت آقا سفره خالی می خرید؟

در واکنش به این خواندن این شعر در صحن علنی مجلس از سوی محمدقسیم عثمانی، مهدی کوچک زاده و روح‌الله حسینیان اعتراض کردند و کوچک‌زداده فریاد زد: به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟

در ادامه لاریجانی خطاب به عثمانی گفت: مطالب خود را بیان کنید.

عثمانی در واکنش به اظهارات کوچک زاده و حسینیان گفت: برای اینکه فضا عوض شود من هم لطیفه ای بگویم. یکی از دوستان به من گفت آیا شما هم کاندیدای ریاست جمهوری می شوید که من گفتم بله. او گفت برای این کار باید شیعه ۱۲ امامی باشی. من هم در پاسخ به او گفتم اگر مشایی رجل سیاسی است خلیفه سوم نیز شیعه ۱۲ امامی است.

این اظهارات عثمانی باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس به جایگاه هیات رئیسه رجوع و اعتراض کنند

بعد از پایان سخنان عثمانی درگیری لفظی شدیدی بین روح الله حسینیان و حسینی نماینده زابل صورت گرفت که به درگیری فیزیكی منجر شد كه البته به سرعت با دخالت نمایندگان پایان پذیرفت.

بعد از این اتفاقات جو مجلس نسبتا متشنج شد كه لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت خواهش می كنم سر جای خود بنشینید تا به كارمان ادامه دهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دزفولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
62
1309
ای خدا ای ابالفضل چرا بعضی ها مثل حسینیان و کوچک زاده کاسه ی داغ تر از آش و حلیم و ...
نظرات بینندگان