arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۲

جان کری خطاب به سنا:در مورد تشدید تحریم ها علیه ایران شتاب نکنید/ تا انتخابات ایران صبر کنید

وزیر خارجه آمریکا گفت : "ما می دانیم که شرایط دراینجا، درسنا شش ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری چگونه است، پس می توانید تصورکنید که آنها دو ماه قبل از انتخابات خودشان چه شرایطی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال ازسرگیری فعالیت ها در سنای آمریکا علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، جان کری وزیرامورخارجه این کشور، طی سخنانی در مجلس قانونگذاری این کشور خواست تا در تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی شتاب نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، حدود سه هفته پس از مذاکرات قزاقستان، دوعضو سنای آمریکا این هفته با تهیه قطعنامه ای خواستارتشدید تحریم ها علیه ایران شده بودند.

جان کری که روز گذشته درمقابل اعضاء کمیته روابط خارجی سنا صحبت می کرد، درسخنان خود تاکید کرد که دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درایران باقی مانده است و اوضاع دراین کشورمشخص نیست.

وی گفت : "ما می دانیم که شرایط دراینجا، درسنا شش ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری چگونه است، پس می توانید تصورکنید که آنها دو ماه قبل از انتخابات خودشان چه شرایطی دارند.

وی افزود: به نظرمن باید قدری صبورباشیم، ما شرایط را زیرنظرداریم."

هم اکنون قطعنامه دیگری درسنا مطرح است که براساس آن درصورت حمله یک جانبه اسرائیل، از دولت آمریکا خواسته می شود که درکناراسرائیل قراربگیرد.

این قطعنامه روز سه شنبه این هفته درکمیته روابط خارجی به تصویب رسید ه است و باید درسنا به رای گذاشته شود.

به گزارش منابع خبری، در پیش نویس یک قطعنامه دیگر سناتورمارک کرک درپی تصویب طرحی درسناست که درآن مقامات ایرانی متهم به حقوق بشرهدف قرارمی گیرند و تحریم های مالی و تجاری را علیه این کشورشدت می بخشد.

جان کری درسخنان دیروزخود درسنا با اشاره به وضعیت کلی برنامه اتمی ایران، باردیگر، تاکید کرد که باراک اوباما مصمم است از دست یابی ایران به سلاح هسته ای پیشگیری کند.

وی دراین باره ازهمکاری میان سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل خبرداد.

وزیرامورخارجه آمریکا درپاسخ به پرسشی، سفرمحمود احمدی نژاد به آفریقا را " یک رویداد منفی " ارزیابی کرد.
نظرات بینندگان