arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲

فروش اسلحه به متحدان آمریکا در منطقه برای حمله به ایران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که دولت واشنگتن قصد دارد هفتۀ آینده قرارداد فروش اسلحه به متحدانش در خاورمیانه به ارزش ده میلیارد دلار را نهایی کند!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از این روزنامه آمریکایی ؛ هدف از این اقدام تقویت توانایی دفاعی متحدان آمریکا از جمله اسرائیل، عربستان و امارات متحدۀ عربی در مقابل تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران است!

در همین چارچوب دولت آمریکا در سال 2010 شماری هواپیمای جنگندۀ اف 15 به ارزش تقریبی سی میلیارد دلار را به عربستان سعودی فروخت.

نشریۀ نیویورک تایمز تصریح کرده است که به موجب قراردادهای جدید اسرائیل شمار دیگری از هواپیماهای سوخت گیری حین پرواز و همچنین موشک های فوق پیشرفته را خریداری می کند و به این ترتیب بر توانایی خود برای حمله به اهداف نظامی در داخل ایران می افزاید.

نشریۀ نیویورک تایمز تصریح کرده است که قرارداد فروش اسلحه به متحدان واشنگتن در جریان سفر آیندۀ چاک هگل وزیر دفاع آمریکا به خاورمیانه نهایی خواهد شد.

به نوشتۀ نشریه آمریکایی قرارداد فروش سلاح ها سال گذشته به صورت مخفیانه صورت گرفت.

باراک اوباما در جریان آخرین سفرش به اسرائیل قول داد که بر توانایی نظامی این کشور بیافزاید و سلاح های پیشرفتۀ خود را در اختیار تل آویو بگذارد. آمریکا متعهد شده است که برتری نظامی اسرائیل را در قیاس با دیگر کشورهای منطقه حفظ کند!

نظرات بینندگان