arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
برنامه مسابقات

آغاز مسابقات والیبال باشگاه های آسیا از فردا در تهران

رقابتهای والیبال باشگاه های مردان آسیا در حالی از فردا در تهران آغاز می شود که 13 تیم از 14 تیم اعلام آمادگی کردند و تهران آماده شروع این مسابقات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، رقابتهای والیبال جام باشگاههای مردان آسیا از 1 تا 9 اردیبهشت ماه به میزبانی کشورمان در سالن 12 هزار نفری برگزار می شود. این برای اولین بار در طول تاریخ والیبال باشگاه های آسیا است که 14 تیم اعلام آمادگی کردند و البته در این بین کویت هنوز خبری از حضورش در تهران نیست تا احتمال شروع مسابقات با 13 تیم قوت بیشتری بگیرد.
مسئولان والیبال کشورمان که برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها با تمام توان خود فعالیت کردند آماده شروع این مسابقات هستند تا بار دیگر قدرت ایران در میزبانی از مسابقات والیبال را به رخ آسیایی ها بکشند. سالن 12 هزار نفری، هتل محل اقامت تیم ها، داوران و مسئولان، سالن های تمرین و ... همه و همه آماده شده تا تیم های آسیایی که به تهران می آیند بار دیگر با خاطره خوش در تهران مسابقات را به پایان ببرند.
در گروه A تیم های کویت ، امارات، چین تایپه و ایران حضور دارند. در گروه B هم تیم های عراق، قطر و ازبکستان، در گروه C لبنان، هند و چین و در گروه D تیم های عمان، قزاقستان، مالدیو و ژاپن حضور دارند که بر اساس برنامه مسابقات، در دور مقدماتی ( 1 تا 3 اردیبهشت) تیم ها به صورت دوره ای به مصاف هم خواهند رفت و در دور دوم با مشخص شدن رده بندی (4 و 5 اردبیهشت)، تیم ها به صورت ضربدری مسابقه می دهند. سپس بعد از یک روز استراحت، از روز 7 اردیبهشت ماه برای مشخص شدن رده بندی شان طی دو روز به صورت حذفی به میدان می روند تا در نهایت در روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه مسابقات مرحله نهایی برگزار شود.
در این بین 13 داور از کشورهای هند، عراق، ژاپن، مالدیو، لبنان، امارات، چین تایپه، قزاقستان، قطر، عمان و اردن ( هر کدام یک داور) و ایران (2 داور) امر قضاوت در این مسابقات را بر عهده دارند. ضمن اینکه 3 خبرنگار خارجی هم به همراه تیم ها به تهران می آیند.
همچنین با توجه به میزبانی ایران در این دوره از مسابقات، کمیته کنترل مسابقات با حضور پنج نماینده ایران شامل دکتر محمدرضا داورزنی رییس کمیته کنترل مسابقات، غفار درخشنده عضو کمیته فنی، امیدوار حاتمی عضو کمیته داوری، دکتر رامین طباطبایی رییس کمیته پزشکی و رحیم رحیم زاده پرس آفیسر فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری می کنند.
کاله مازندارن قهرمان مسابقات لیگ برتر ایران که قرار است به عنوان نماینده ایران در این رقابت ها حاضر شود از شروع سال جدید تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرد تا در طول فرصت یک ماهه خود ، هم اکنون به شرایط ایده آلی برای جدال با حریفان آسیایی برسد. بهروز عطایی که تیمش در لیگ برتر نمایش خوبی را از خود نشان داد، باتجربه ای که از سال گذشته در مسابقات آسیایی به دست آورده این بار می خواهد برای جام قهرمانی بجنگد و جام چهاردهم را در ایران نگه دارد. به هر حال این تیم با دارا بودن بازیکنان با انگیزه آماده شروع مسابقات خود در این دوره از مسابقات است تا افتخارات نمایندگان ایران در باشگاه های آسیا را تکرار کند. این تیم در دور مقدماتی به ترتیب با تیم های چین تایپه، امارات و کویت بازی می کند و در صورتی که بر هر سه تیم غلبه کند به عنوان تیم اول گروه A، با قدرت راهی دور دوم می شود.

برنامه کامل مسابقات جام باشگاههای آسیا در دور مقدماتی به شرح زیر است:
یکشنبه 1 اردیبهشت ماه
ساعت 9:00 : لبنان – هند
ساعت 11:00 : ازبکستان – عراق
ساعت 13:00 : کویت - امارات
ساعت 15:00 : عمان - قزاقستان
ساعت 17:00 : چین تایپه - ایران
ساعت 19:00 : مالدیو - ژاپن

دوشنبه 2 اردیبهشت ماه
ساعت 9:00 : قطر - ازبکستان
ساعت 11:00 : کویت – چین تایپه
ساعت 13:00 : چین - لبنان
ساعت 15:00 : قزاقستان - ژاپن
ساعت 17:00 : امارات – ایران
ساعت 19:00 : عمان - مالدیو

سه شنبه 3 اردیبهشت ماه
ساعت 9:00 : چین تایپه - امارات
ساعت 11:00 : عراق- قطر
ساعت 13:00 : هند - چین
ساعت 15:00 : مالدیو - قزاقستان
ساعت 17:00 : ایران - کویت
ساعت 19:00 : ژاپن - عمان

 

 

نظرات بینندگان