arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

تمجيد بازيگران "حريم سلطان" از "سلطان بي‌حريم" + تصاوير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشرق نوشت: مسابقه ساليانه جايزه بزرگ فرمول1 "طيران الخليج" که در کشور بحرين برگزار شد امسال شاهد پروپاگانداي تبليغاتي آل‌خليفه براي ترميم وجهه جنايتکارانه و ديکتاتوري خون‌آشام اين رژيم با حمايت دولت‌هاي هم‌پيمان آن بود و پادشاه اين رژيم در راستاي اين کار، از هزاران هنرپيشه‌ سينما از کشورهاي مختلف، رقاصه‌ها، ملکه‌هاي زيبايي از قاره‌هاي مختلف جهان و شومن‌هاي تلويزيوني، دعوت به عمل آورد.

در اين راستا، جمعي از بازيگران سريال "حريم سلطان" از جمله "خالد ارگونش" (سلطان سليمان)، "اوکان يالابيک" (ابراهيم پاشا)، "نور فاتح‌اوغلو" (ماه دوران) و "سلمي ارگونش" (خديجه سلطان) نيز در سفر يک‌روزه به منامه که به دعوت ديکتاتور آل‌خليفه و به بهانه تماشاي مسابقات فرمول1 از نزديک، انجام شد به ديدار وي شتافتند و از او نشان "کفايت" گرفتند که پخش تصاوير اين اقدام تحريک‌آميز، خشم مردم آزادي‌خواه و مظلوم بحرين را برانگيخت و آنها را در مناطق مختلف به خيابان‌ها کشاند. در برخي از اين تظاهرات‌ها، شعارهايي عليه دولت ترکيه و شخص رجب طيب اردوغان نيز سر داده شد. اين در حالي است که مردم مسلمان بحرين، از زمان آغاز پخش اين سريال از شبکه‌هاي مختلف تحت مديريت شاهزادگان آل‌خليفه که روابط نامشروع جنسي و غيراخلاقي را به تصوير کشيده و سعي در مثبت نشان‌دادن دوران استبداد سياه امپراتوري عثماني دارد، بارها اعتراضات خود را از طرق مختلف به پخش اين سريال، نشان داده‌اند.

ژنرال حمد بن عيسي آل‌خليفه، پادشاه رژيم آل‌خليفه در ديدار با عوامل اين سريال که در کاخ شخصي وي به نام "الصافريه" در منطقه خوش‌آب و هواي "الصخير" بحرين برگزار شد، علت تقدير از اين هنرپيشه‌ها و اعطاي نشان به آنها را "تقدير از نقش خوب آنان در حمايت از درام و مجموعه‌هاي تلويزيوني تاريخي اسلامي(!)" عنوان کرد و براي آنان آرزوي توفيق نمود.

وي که هنوز چند دهه بيشتر از تأسيس دولت در کشور تحت سيطره‌اش نمي‌گذرد، با اشاره به روابط دوجانبه خوب تاريخي بحرين با ترکيه، خواستار گسترش همکاري مشترک بين آنکارا و منامه و رشد و توسعه اين روابط در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري شد.

در مقابل، بازيگران "حريم سلطان" به جاي ايفاي وظيفه فرهنگي و هنري خود در دفاع از حقوق و آزادي‌هاي اساسي مردم، به تمجيد از سلطاني پرداختند که سال‌هاست ملت خود را با تحقير و سرکوب و ارعاب و حبس و شکنجه، در خفقان نگه داشته و طي دو سال اخير آنها را روزانه به خاک و خون کشيده است.

هنرپيشه‌هاي ترک در ديدار با پادشاه بحرين، تشکر و تقدير خالصانه خود را نثار ژنرال حمد آل‌خليفه کردند و از ديدار با او و سبک ضيافت عربي وي، ابراز رضايت نمودند.

در ادامه، فيلم و تصاوير اين ديدار را که خشم مردم آزادي‌خواه بحرين را برانگيخته است، مي‌بينيد:

تماشاي مسابقات فرمول يک بحرين در حاشيه ديدار عوامل سريال حريم سلطان با شاه بحرين


اداي احترام سلطان به سلطان






سلطان‌حمد و سلطان سليمان در حاشيه مسابقه فرمول1







نظرات بینندگان