arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
در مذامرات ترکیه و اسرائیل چه می گذرد؟

استقرار هواپیماهای تهاجمی اسرائیل در ترکیه برای حمله به ایران

برای آرام کردن ترکیه، "آمیدرور" با یک بسته بزرگ شیرین نظامی وارد آنکارا می شود، تا ترکیه را قادر سازد که از خود در مقابل موشک های ایران و سوریه دفاع کند. ترکیه از مدت ها پیش خواهان دستیابی به موشک قاره پیمای اسرائیلی"آروی" به معنی پیکان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساندی تایمز نوشت: انتظار می رود در مذاکراتی که قرار است هفته جاری بین ترکیه و اسرائیل برگزار شود، اسرائیل بتواند، هواپیماهای تهاجمی خود را به منظور حمله احتمالی به ایران در پایگاه های ترکیه مستقر کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از این روزنامه انگلیسی ؛ پس از پروسه آشتی اخیر بین ترکیه و رژیم صهیونیستی که با میانجی گری باراک اوباما شروع شد، همکاری استراتژیک دو دولت علیه برنامه اتمی ایران امکان پذیر گردید.

این گزارش می افزاید، اسرائیل به منظور رویارویی احتمالی با ایران، هواپیماهای جنگنده خود را در ترکیه مستقر می کند.

هر چه مذاکرات کشورهای 1+5 برای متوقف کردن برنامه غنی سازی اورانیوم ایران به بن بست نزدیک تر می شود، سایه جنگ بر ایران بیش از پیش خود را نشان می دهد.

انتظار می رود، اسرائیل، قبل از شروع درگیری با ایران، مذاکرات برای مستقر کردن هواپیماهای جنگنده خود را با ترکیه در هفته جاری آغاز کند.

"یاکو آمیدرور" رئیس سازمان امنیت ملی اسرائیل قرار است برای بررسی جزییات برنامه آشتی دو دولت وارد آنکارا شود . او همچنین انتظار می رود که ارائه سیستم پیشرفته دفاع موشکی و رصدی را به ترک ها پیشنهاد دهد.

ترکیه به اندازه اسرائیل از برنامه اتمی ایران نگران است.

در مقابل اسرائیل انتظار دارد، ترکیه اجازه دهد که اسرائیل از پایگاه هوایی "آکینچی" در شمال غرب آنکارا در صورت درگیری با ایران استفاده کند.

ماموریت دیگر آمیدرور، مذاکرده و تعیین خون بها برای 9 شهروند کشته شده ترک در حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی"ماوی مارا" در ماه مه سال 2010 می باشد. کشتی مذکور به منظور شکستن محاصره نوارغزه با تعداد زیادی فعال ترک و شهروندان دیگر کشورها در دریای مدیترانه مورد حمله کماندوهای اسرائیلی قرار گرفت. در این حمله 9 شهروند ترک کشته و 20 نفر دیکر زخمی شدند.

به دنبال این حادثه رابطه این دو دولت دوست به شدت تیره شد که ماه گذشته با میانجی گری باراک اوباما رو به بهبودی گذاشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حضور باراک اوباما، با رجب طیب اردوگان تماس تلفنی گرفت و برای آن حادثه عذرخواهی کرد. این عذرخواهی راه آشتی دو دولت را هموار نمود.

آمیدرور، همکلاس بنیامین نتانیاهو در آکادمی اطلاعاتی نظامی می باشد و مورد اعتماد شدید نخست وزیر اسرائیل است به همین دلیل وی را برای این ماموریت انتخاب کرده است.

وی ماموریت دارد که قرار داد 1996 بین دو دولت را که به خلبانان اسرائیلی اجازه می داد از فضای ترکیه برای تمرین استفاده کنند، دوباره احیا کند.

بسته بزرگ شیرین نظامی

به نظر می رسد که "آمیدرور" از دوستان قدیمی ترک خود برای موفقیت ماموریت خود کمک بطلبد.

به رغم تیرگی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی، نیروی هوایی اسرائیل به منظور، دورکردن سوء تفاهم در پروازهای روزانه خلبانان آن رژیم در دریای مدیترانه همیشه تماس خود را با همقطاران ترک خود حفظ کرده است.

برای آرام کردن ترکیه، "آمیدرور" با یک بسته بزرگ شیرین نظامی وارد آنکارا می شود، تا ترکیه را قادر سازد که از خود در مقابل موشک های ایران و سوریه دفاع کند. ترکیه از مدت ها پیش خواهان دستیابی به موشک قاره پیمای اسرائیلی"آروی" به معنی پیکان است.

تركيه خواهان دستيابي به تکنولوژی شرکت دفاعی "الوپ" اسرائیلی می باشد. این تکنولوژی شامل، اطلاعات دیدبانی است که خلبانان ترک را قادر می سازد در هر ساعت صدها کیلومترمربع را با استفاده از دوربین ها و تصویرهای حرارتی رصد کنند.

این سیستم می تواند در شب و روز و در هر شرایط جوی 96 کیلومتر مربع را با جزئیات کامل عکسبرداری کند.

برای فروش این سیستم به ترکیه، سال ها مقامات نظامی دو دولت مذاکره کرده اند. در سال 2008 آنها موفق شدند که قرار خرید و فروش این سیستم را امضاء کنند، اما در اواخر سال 2011 این قرارداد ملغی شد.

"آمیدرور" قرار است پیشنهاد فروش سیستم فوق مدرن جنگ الکترونیک که توسط شرکت "آلتا" وابسته به صنایع فضایی اسرائیل توسعه یافته را به ترک ها ارائه دهد. تا جایی که می دانیم، قبل از تیره شدن روابط اسرائیل و ترکیه هر دو سیستم مزبور توسط هواپیماهای اطلاعاتی اسرائیل برای انجام آزمایش های لازم به ترکیه برده شده و مورد آزمایش قرار گرفته بود.

در گذشته، اسرائیل تانک های قدیمی ترکیه را به روز می کرد و پهبادهای نوع "هارن" را در اختیار آنکارا قرار داد.

ترکیه از آن پهبادها در جنگ علیه پ.ک.ک، سازمان مسلح کردهای ترکیه، که ماه گذشته اعلام آتش بس کرد، استفاده می نمود.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: به خاطر وضعیت امنیتی که بحران دو ساله سوریه برای ترکیه ایجاد کرده، این کشور مجبور است که نیروی هوایی خود را به روز کند. چون وضعیت امنیتی موجود در جنوب و شرق مرزهای ترکیه غیر قابل پبش بینی می باشد. ترکیه نیز همانند کشورهای غربی و اسرائیل به برنامه هسته ای ایران مظنون است

ارگان های دفاعی اسرائیل، همواره سعی داشته اند ، سیاستمداران این رژیم را قانع سازند تا راهی برای عذرخواهی از ترکیه بیابند و بدین ترتیب اتحاد آنکارا– تل آویو علیه ایران و سوریه احیا گردد.

یک مقام نظامی اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود گفت": ترکیه پیش از بحران جاری، بزرگترین شریک ما در حمل و نقل هوایی بود. استفاده ما از پایگاه های هوایی ترکیه، زمانی که با ایران درگیر شویم، نقشی کلیدی بازی خواهد کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
2
1
هیچ غلطی نمی تواند مگر ایران غزه است موش کثیف
نظرات بینندگان