arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

همسر نیلسون: می گفتند در ایران جنگ و بکش بکش است + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همسر دروازه بان محبوب برزیلی پرسپولیس از زندگی در ایران بسیار راضی است و به هموطنان خود هم توصیه می کند که به این کشور سفر کنند.

ژیلوانا کاروالیو، همسر نیلسون کوریا دروازه بان برزیلی پرسپولیس تصریح کرد خوشحال است که دروغ ها درباره ایران و تبلیغات رسانه ای را باور نکرده و به ایران آمده است.

وی در مصاحبه با ایرنا، در پاسخ به این که آیا پیش از سفر به ایران کسی نگفت به این کشور نروید، گفت: بله، متاسفانه خیلی افراد درباره مسائلی حرف می زنند که از آن چیزی نمی دانند. خوشحالم به حرف های این افراد گوش ندادیم و به ایران آمدیم زیرا اینجا خیلی راحت هستیم.

* درباره ایران چه می گفتند؟
گفتند آنجا با برزیل خیلی متفاوت است ، در آن کشور جنگ و بکش بکش است و همه جا بمب منفجر می شود، ولی وقتی به ایران آمدیم متوجه شدیم که به هیچ وجه اینگونه نیست و مردم ایران انسان های بسیار خوبی هستند و در این کشور امنیت کامل داریم.

* حالا به کسی پیشنهاد می کنید که به ایران سفر کند؟
صدرصد به همه این پیشنهاد را خواهم داد چون در مدتی که در کشور شما حضور داشتم چیزهای بسیار خوبی دیدم.

* مردم ایران و برزیل شباهتی به هم دارند؟
بله میهمان نوازی و خونگرمی مردم ایران و برزیل شبیه به هم است. از زندگی در کنار مردم ایران لذت می برم.

* غذاهای ایرانی را دوست دارید؟
من شخصا غذاهای ایرانی را دوست دارم و اکثر چیزهایی که امتحان کردم مثل کتلت، کوکو سبزی، سمبوسه و سوپ های ایرانی را بسیار دوست داشتم ، البته قرمه سبزی را اصلا دوست نداشتم. غذا های ایرانی به دلیل استفاده از سبزیجات بسیار سالم هستند.

* پخت غذاهای ایرانی را هم یاد گرفته اید؟
خیر بلد نیستم.

* زندگی با یک فوتبالیست سخت نیست؟
زندگی با یک فوتبالیست اصلا سخت نیست بلکه یک زندگی متفاوت است. به خاطر سفر به کشورها و شهرهای مختلف زندگی جالب و متنوعی را تجربه می کنیم. حضور در مکان های مختلف تجربه جالبی است.

* دختر شما خیلی شیطان است. نشان می دهد که بچه یک ورزشکار است! چگونه از پس شیطنت های او بر می آیید؟
به هیچ عنوان سخت نیست. نام دختر ما لیتیسیا به معنای شادی آور است. در مدتی که وارد زندگی ما شده شادی زیادی همراه خود آورده است.

دختر نیلسون دروازه بان پرسپولیس

* زندگی زن های ایرانی را چطور می بینید؟
فرهنگ زن های ایرانی با ما بسیار متفاوت است و از نظر ظاهری تفاوت هایی داشته باشیم و آنها حجاب دارند اما من به آنها احترام زیادی می گذارم. زن های ایرانی بسیار باهوش و موفق هستند و زندگی خوبی دارند و در مشاغل مورد علاقه خود هم می توانند کار کنند که این بسیار خوب است.

* نیلسون خوش اخلاق است؟
هیچ شکایتی از او ندارم ، همسر بسیار خوبی است. حالا که از او تعریف کردم باید وقتی از اینجا رفتیم برایم یک هدیه بخرد.

* چقدر فارسی یاد گرفته اید؟
بلدم سلام، خداحافظ و خیلی خوب را به فارسی بگویم.

***********************

شاید یکی از دلایلی که نیلسون محبوبیت زیادی در میان پرسپولیسی ها پیدا کرده است روحیه بالا و تعصب اش به پیراهن این تیم است، چیزهایی که خیلی ها را به یاد عابدزاده می اندازد.

این دروازه بان 38 ساله مهمان ایرنا بود و به سوالات ما درباره پرسپولیس، زندگی در ایران، فوتبال برزیل و مسائلی از این دست پاسخ داد.

گفت و گو با نیلسون به دلیل برخورد خوش و طبع شوخ او لذت بخش بود. هرچند که شیطنت های بی پایان دختر سه ساله اش کار را سخت می کرد ولی فضای مصاحبه را هم به سوی شوخی و خنده پیش می برد.

گفت و گوی مبسوط ایرنا با نیلسون را در زیر می خوانید:

** ابتدا از دلیل انتخاب کردن فوتبال ایران و پرسپولیس بگویید.

ج- از سوی مدیر برنامه هایم و مانوئل ژوزه سرمربی سابق پرسپولیس برای حضور در این تیم دعوت شدم و خواستم با حضور در ایران شرایط کاری جدیدی را تجربه کنم و این پیشنهاد را پذیرفتم.

** چقدر پیش از سفر به ایران از کشور ما شناخت داشتید؟

ج- یک شناخت جزیی از طریق برخی دوستان که برای بازی یا مربیگری به ایران آمده بودند داشتم ولی شناخت عمیقی نداشتم.

** آنچه در ایران دیدید چقدر با ذهنیت و دانسته های قبلی شما تفاوت داشت؟

ج- خیلی از چیز هایی که می دانستم با امروز فرق کرده است .متاسفانه خیلی ها در مورد چیزی که نمی دانند اظهار نظر می کنند. خیلی ها که تا کنون به ایران نیامده بودند به من گفتند نرو، نرو، نرو! و من گفتم می خواهم بروم و اعتراف می کنم هیچ کدام از حرف های آنها به شرایط خوب ایران شباهت نداشت.

** حالا که بیشتر با شرایط ایران آشنا شده اید چه نظری درباره این کشور دارید؟

ج- من فقط چیز های خوب در مورد فوتبال ایران و کشور شما می توانم بگویم. در خصوص مردم ایران می خواهم بگویم که بسیار شاد هستند و با وجود سختی هایی که مانند اغلب مردم دنیا دارند، هیچگاه خنده را فراموش نمی کنند و از این نظر شباهت هایی هم به مردم برزیل دارند.

** در اوایل حضور در پرسپولیس نیمکت نشین شهاب گردان بودید. این مساله برای شما سخت نبود؟

ج- وقتی به پرسپولیس آمدم دو ماه بود که تمرین نکرده بودم و سه ماه هم بود که بازی نمی کردم. برای همین خواستم بیشتر تمرین کنم تا زمانی که به ترکیب اصلی تیم می رسم شرایط خوبی داشته باشم و به این دلیل نیمکت نشینی مرا اذیت نکرد.

** شما یکی از بازیکنان بسیار محبوب پرسپولیس هستید. در طول کمتر از یک سال حضور در این تیم چه کاری انجام دادید که تا این حد محبوب شدید؟

ج- زمانی که انتظار داشته باشید همه چیز خوب پیش برود این اتفاق خواهد افتاد. زمانی که بازی کردن برای پرسپولیس را شروع کردم و زمانی که حس کردم در دل هواداران جا افتادم سعی کردم با تمرین بیشتر در کار خود موفق تر باشم و نظر آنها را بیشتر جلب کنم.

** با بازیکنان چگونه ارتباط کلامی پیدا کردید؟

ج- بعضی کلمات در فوتبال هستند که آدم آنها را خیلی سریع یاد می گیرد و خود به خود همه هم می فهمند که من چه چیزهایی را می گویم.

** به نظر می رسد شما و همسرتان روانشناسان خوبی هستید.

ج- درست است و واقعا این مساله در کار ما تاثیر مثبتی داشت.

** برای بازیکنی که در سطح اول فوتبال دنیا با امکانات بسیار خوب بازی کرده است حضور در فوتبالی با امکانات و برنامه ریزی های فوتبال ایران مشکلی به وجود نمی اورد؟

ج- همه چیز نباید آنگونه که من می خواهم باشد. من باید خودم را با واقعیت ها هماهنگ کنم و هیچ گاه دنبال ایراد ها نیستم زیرا همیشه به دنبال چیز های خوب هستم. امکانات اینجا و شرایطش جوری نیست که من بخواهم بگویم قابل تمرین و بازی کردن نیست. در این شرایط هم می توان فوتبال بازی کرد اما به هر حال در اروپا به خاطر برگزاری مسابقات جام ملت های اروپا در کشورهای مختلف امکانات ورزشگاه ها هر روز در حال پیشرفت است. در حال حاضر هم به خاطر آماده سازی برای جام جهانی در برزیل ورزشگاه های زیادی در این کشور ساخته یا بازسازی می شود.

** بازی کردن مقابل 100 هزار هوادار را در گذشته تجربه کرده اید؟

ج- در برزیل در یک تیم خوب بازی می کردم که هواداران زیادی داشت. در اولین بازی رسمی که برای تیم ویتوریا دیبایه داشتم 100 هزار هوادار دیدم. این بازی دربی شهر ما مقابل بایا بود و در آن زمان تنها 18 سال داشتم.

** در ایران سن اوج بازیکنان خیلی زود به پایان می رسد. شما چه کار کرده اید که در 38 سالگی هم بسیار آماده هستید؟

ج- من همیشه مراقب خودم هستم و همسرم هم مسئول تغذیه من است و مانع از پرخوری من می شود. تمرین کردن را بی اندازه دوست دارم و حتی روز هایی که تمرین نداریم هم من به تنهایی تمرینات خود را ادامه می دهم. دوست دارم همیشه در فرم ایده آل خود باشم و به همین دلیل تمرین را هرگز فراموش نمی کنم.

** چرا مانوئل ژوزه در پرسپولیس نتیجه لازم را نگرفت؟

ج- ژوزه خیلی آدم حرفه ای و خوبی است . او یک دوست برای ما بود و می توانم بگویم که این مربی یک مرد واقعی بود. فوتبال همیشه همینطوری است و حتی ژوزه که مربی بسیار خوبی بود و خیلی هم پیشنهاد داشت در اینجا موفق نبود. قرار نیست آدم در همه جا موفق باشد و فکر می کنم او آنطور که می خواست نتوانست در پرسپولیس نتیجه بگیرد. به طور حتم برای باشگاه تغییر دادن چند نفر در کادر فنی آسانتر از تغییر همه بازیکنان است و به همین دلیل او از تیم ما جدا شد. فوتبال همین است و بعضی ها که همیشه موفق هستند نمی تواند گاهی اوقات نتیجه لازم را بگیرند.

** دلیل تغییر شرایط پرسپولیس پس از حضور یحیی گل محمدی چیست؟

ج- این اتفاق یک شوک جدید برای تمام بازیکنان بود و طبیعی است که همه بخواهند خود را به مربی جدید تیم نشان دهند.

** گل محمدی توانایی لازم را برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ دارد؟

ج- آینده خوبی را برای یحیی به عنوان یک مربی جوان پیش بینی می کنم. سبک کاری بسیار خوبی دارد و آدم بسیار خوب و باشخصیتی هم هست و در کار خود تمام توانایی اش را می گذارد. گل محمدی همه شرایط را برای تبدیل شدن به یک مربی خوب و فراتر از پرسپولیس و در سطح ملی را دارد.

** برخی افراد معتقدند علت نتیجه نگرفتن پرسپولیس در نیم فصل اول این بود که بازیکنان به دلیل مشکلات شخصی با ژوزه، با تمام توانایی خود به میدان نمی رفتند.

ج- من فکر نمی کنم چنین مساله ای در پرسپولیس وجود داشت. و اگر هم چنین مسئله وجود داشته باشد درست نیست زیرا هر بازیکنی با باشگاه قرارداد دارد نه مربی و این مساله بی احترامی به تماشاگران و باشگاه است تماشاگرانی که از خورد و خوراک خود برای خرید بلیت می زنند و به ورزشگاه می آیند و یا در خیابان تا این حد از ما استقبال می کنند اما بازهم می گویم فکر نمی کنم این مساله در تیم ما وجود داشته باشد.

** شما در تمرینات به خوبی به فکر آموزش به دروازه بانان ذخیره هستید دلیل این مساله چیست؟

ج- من در دوران بازیگری خود خیلی چیز ها یادگرفته ام و هنوز هم یاد می گیرم و دوست دارم تجربه خود را به سایرین هم یاد بدهم.

** نظرتان در خصوص دروازه بانان ذخیره پرسپولیس چیست؟

ج- رضا محمدی چون تجربه بیشتری دارد و در سپاهان بازی کرده است با تجربه تر کار می کند و گلر بسیار خوبی است و امیر عابدزاده هم اگر به همین شکل ادامه دهد به یکی از گلرهای خوب ایران تبدیل خواهد شد.

** می دانید پدرامیر عابدزاده چه کسی بوده است؟

ج- پس از سفر به ایران اولین کسی که درباره او شنیدم احمدرضا عابدزاده بود. به گفته تمام علاقه مندان به فوتبال او بهترین دروازه بان کل تاریخ ایران و پرسولیس است و بعد از او شاید چنین گلری در ایران نیامده است.

** می دانید لقب او چیست؟

ج- عقاب آسیا فکر می کنم.

** شاید یکی از دلایل محبوبیت شما در میان هواداران پرسپولیس شباهت های سبک دروازه بانی شما با عابدزاده باشد.

ج- اگر هرکاری را به بهترین شکل آن را انجام دهیم محبوب خواهیم شد و من این کار را در فوتبال کرده ام. شاید دلیل محبوبیت من بعد از عابدزاده این است که هر کاری توانستم کردم و به بهترین شکل تلاش خود را کرده ام.

** فکر می کنید پرسپولیس می تواند با شکست سپاهان قهرمان جام حذفی شود؟

ج- بازی بسیار سختی در پیش داریم و هر دو تیم شانس برابری دارند اما من بیشتر به برد پرسپولیس اعتقاد دارم. بازی کردن در ورزشگاه آزادی نقطه قوتی برای ماست زیرا هواداران ما بیشتر از سپاهان خواهند بود. خیلی دوست دارم که پیروز شویم و یک هدیه خوب به هواداران بدهیم تا بعد از این چند سال که به اندازه بزرگی پرسپولیس به هواداران هدیه ای نداده ایم بتوانیم آن را جبران کنیم.

** قرار است مهدی مهدوی کیا نیز در این بازی خداحافظی کند.

ج- برای فوتبال خیلی حیف است که مهدی را از دست می دهد او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که دارد از دنیای بازیگری خداحافظی می کند. خدا را شکر می کنم که به موقع به ایران آمدم و با مهدوی کیا آشنا شدم. او یک بازیکن حرفه ای است که همه به خوبی او را می شناسند و او فوتبال ایران در اروپا را به خوبی نشان داده است. برای من افتخار است که در این چند ماه با مهدی کار کرده ام و این بازیکن بزرگ همیشه در یاد و خاطر من خواهد بود. خوشحالم که با یک دوست خوب و یک بازیکن حرفه ای چون مهدوی کیا هم بازی بوده ام.

** همبازی بودن با علی کریمی چطور است؟

ج- کریمی یک بازیکن خیلی بزرگ و خوبی است که همه دوستش دارند و حتی ما با تیم های دیگری که بازی داریم هوداران حریف هم او را تشویقش می کنند و از نظر شخصیتی نیز خیلی آدم خوبی است.

** قرارداد شما با پرسپولیس در این فصل تمام می شود و شایعه مذاکره با سپاهان برای فصل آینده برای شما مطرح شده است این مساله صحت دارد؟

ج- خوب شد این سئوال را از من پرسیدید. می خواهم بگویم که اصلا این خبر واقعیت ندارد و از پایه غلط است و نمی دانم چه می توانم در خصوصش بگویم. هیچ گاه نگفته ام که می خواهم از پرسپولیس بروم و خیلی خوشبخت و خوشحالم که در این تیم هستم. در باشگاه با من رفتار بسیار خوبی می شود و هواداران هم لطف زیادی به من دارند. هیچ دلیل و ناراحتی ندارم که نخواهم در پرسپولیس بمانم و نمی دانم ریشه این خبر از کجا است. من با مدیرعامل هم صحبت کردم و گفتم اینجا بسیار خوشحالم و خانواده ام هم راحت هستند و نمی دانم رسانه ها چگونه گفته اند من راحت نیستم و می خواهم به سپاهان بروم.

من هیچ چیز به جز پرسپولیس در فکرم ندارم و نمی دانم این حرف ها از کجا در آمده است. گفتند یک نفر که به من نزدیک است این حرف ها را زده و اگر اینگونه باشد بسیار ناراحتم چون در تیم راحت هستم و اگر بخواهم حرفی بزنم نماینده نمی خواهم و خیلی راحت حرفم را می زنم. من اگر احساس کنم خودم یا خانواده ام در پرسپولیس راحت نیستیم خودم می روم با مدیرعامل و یا سرپرست تیم حرف می زنم اما حالا که راحت هستم پس دلیلی برای جدایی وجود ندارد. به آنها گفتم در پرسپولیس شرایط خوبی دارم و می خواهم بمانم و آنها هم با رفتارشان نشان دادند می خواهند در این تیم بمانم.

** یعنی صحبتی برای ماندن در پرسپولیس با شما شده است؟

ج- صحبتی نشده است اما در دیدارهای من و مدیرعامل حس می کنم با رفتار هایشان نشان می دهند آنها هم دوست دارند من در تیم بمانم و من هم علاقه خود را نشان داده ام.

** چرا فوتبال برزیل در سال های اخیر افت کرده است؟

ج- در برزیل بازیکنان بزرگی چون کاکا، رونالدینهو و رونالدو حضور داشتند اما همه آنها ناگهان از تیم ملی کنار گذاشته شدند و بازیکنان جوان جایگزین آنها شدند. با وجود اینکه همه این بازیکنان بسیار خوب هستند پیراهن تیم ملی برزیل بسیار سنگین است و آنها این سنگینی را حس می کنند.

** برزیل با این وضعیت می تواند قهرمان جام جهانی شود؟

ج- تا جام جهانی امیدوارم کاکا به شرایط خوب خود بازگردد و رونالدینهو هم که دوباره دارد علاقه خود را به فوتبال نشان می دهد به شرایط آرمانی باز می گردد و ترکیبی از جوانان و با تجربه ها می توانند به این هدف دست یابند. ضمن اینکه نیمار هم امید اصلی ما در این مسابقات است.

** چرا تیم ملی برزیل بعد از کلودیو تافارل دروازه بان مطمئن دیگری نداشته است؟

ج- ما دروازه بان های خوبی داریم اما تافارل از نظر تکنیکی یکی از بهترین ها بود و بعد از او نیلسون دیدا، و ژولیوس سزار بودند که نمایش خوبی داشتند.

** چرا دوران اوج بازیکنان برزیلی خیلی زود به پایان می رسد؟

ج- این بستگی به فکر و شخصیت بازیکن دارد و بازیکنان بزرگی که اسم آنها را بردم فوتبال را زود شروع کردند و خیلی در جوانی درآمد داشتند و در 30 سالگی به تمام خواسته های خود رسیده بودند و انگیزه ای برای ادامه فوتبال نداشتند.

** چقدر با فضای فرهنگی ایران آشنا هستید و آیا از سینمای ایران فیلمی دیده اید؟

ج- من سینما را بسیار دوست دارم اما مشکل ما در ایران بلد نبودن فارسی است. در اردوها دو بار فیلم های ایرانی دیده ام اما همچنان مشکل زبان دارم. فیلم جدایی نادر از سیمین را هم دیده ام.

** موسیقی ایرانی را می شناسید؟

ج- بعضی از آهنگ ها را می شناسم و در سفری که به کیش داشتم بیشتر با موسیقی سنتی ایران آشنا شدم و خیلی برایم موسیقی سنتی شما جالب بود و طرفدار موسیقی ایران شدم.

** اوقات فراغت خود را در ایران چگونه می گذرانی؟

ج- رستوران، پارک، مرکز خرید، آشنایی با شهر و بردن دخترم به شهربازی از تفریحات من است.

** کدام یک از غذا های ایرانی را دوست دارید؟

ج- جوجه کباب را بسیار دوست دارم و گوشت قرمز هم کم می خورم زیرا همسرم مراقب تغذیه من است.

** دستپخت همسرتان خوب است؟

ج- بله خیلی خوب است و باید خیلی مراقب باشم که چاق نشوم.

** با کدام یک از بازیکنان پرسپولیس بیشتر دوست هستید؟

ج- من با همه بازیکنان رابطه بسیار خوبی دارم اما در این اواخر با رضا محمدی گلر ذخیره تیم خیلی نزدیک شدیم. او شخصیت بسیار خوبی از خود نشان داده و با او خیلی آشنا شدم. با وجود اینکه شاید رقابت میان ما زیاد باشد اما خیلی به رضا محمدی نزدیک هستم.

** چند کلمه فارسی بگوید؟

سلام، چطوری، خوبی، خوبم، چه خبر، مرسی، سلامتی، سلام داداش، چطوری داداش، بروبالا و بروجلو ( در این زمان دختر 3 ساله نیلسون هم کلمه برو بیرون را به زبان آورد)

نظرات بینندگان