arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

باهنر: وقتی از نظر فیزیکی به کارهای احمدی‌نژاد فکر می‌کنم سرگیجه می‌گیرم/ از خاتمی تخطی از امر رهبری ندیده‌ایم/به صدتا موی خانم‌ها هم کاری ندارم اما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس نوشت:

 محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس و عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان صبح امروز چهارشنبه با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برخی از نقاط قوت دولت فعلی اظهار داشت: پرکاری، خدمت‌رسانی، ساده‌زیستی و اجرایی کردن پروژه‌هایی همچون مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها و بنگاه‌های زودبازده را می‌توان از نکات مثبت این دولت دانست که البته با جامع‌نگری همراه نبود. ما در کارهای احمدی‌نژاد شاهد دورنگری نبودیم و این موضوع بهره‌وری و سود را کاهش می‌داد.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها نه فلج‌کننده است و نه کاغذپاره و در سطح بالا نیز اثر تخریب‌ها 40 درصد است، یادآور شد: 60 درصد از نابسامانی‌های فعلی به بی‌برنامگی و خودمحوری و عدم استفاده از خرد جمعی بازمی‌گردد.

اهم اظهارات نایب رییس مجلس را به نقل از فارس بخوانید؛

* احیای سازمان برنامه و بودجه یکی از برنامه‌های من است و احیای آن یک ماه بیشتر طول نمی‌کشد و من خیلی سریع شورای پول و اعتبار و شورای صادرات غیرنفتی را فعال خواهم کرد.

*وقتی از نظر فیزیکی به کارهای احمدی‌نژاد فکر می‌کنم سرگیجه می‌گیرم،‌ احمدی‌نژاد ظرف 15 روز دو بار به ونزوئلا رفت و صبح یک روز در کاراکاس شب آن روز در تهران و فردایش در خوزستان بود. لذا خستگی‌ناپذیری احمدی‌نژاد قابل تقدیر است.

* احمدی‌نژاد می‌خواست به اندازه همه کار کند اما مدیر موفق کسی است که کارها را تقسیم کند و درغیر این صورت کارگر محسوب می‌شود،‌ گرانی‌های اخیر ریشه در گردش سریع پول، نقدینگی و عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید دارد و در حال حاضر به خاطر نقدینگی 500 هزار میلیارد تومان از کشور رفته است و دولت بعدی اگر بسیار هنر کند فقط بتواند نرخ آن را پایین بیاورد.

* اگر در انتخابات رئیس‌جمهوری عاقل، باتدبیر، اقتصاد فهم و معتدل انتخاب شود به محض اعلام نتایج، قیمت ارز و تورم یک شبه پایین خواهد آمد چرا که نرخ‌های فعلی توهمی است.

*ما از دولت به خاطر اینکه شجاعت کرد و زیر بار اجرای هدفمندی که یکی از آرزوها بود، رفت؛ تشکر می‌کنیم. اما دولت فقط در این مسیر تی‌کاف خوبی داشت اما در مسیر منحرف شد و شیرینی ذائقه مردم را تلخ کرد.حتما باید مراحل دوم و سوم و تا مرحله پنجم هدفمندی اجرا شود و شرط آن نیز آسیب‌شناسی اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول است، لذا علت اختلاف دولت و مجلس در اجرای مراحل بعدی نیز عدم آسیب‌شناسی مرحله اول است.

* رئیس‌جمهور چند بار گفته اگر اینها بگذارند که البته منظورش ما بوده‌ایم، نفری 250 هزار تومان یارانه می‌دهد اما این پول را از گران کردن کارهایی همچون فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد. لذا اگر قرار باشد به مردم 250 تومان تعلق بگیرد باید از جیب دیگر آنها 500 هزار تومان برداشت شود.

*در طول این 30 سال به اندازه 10 مورد هم امام و رهبری از اختیارات مطلقه خود استفاده نکرده‌اند اما برخی چون می‌خواهند کارهای خود را به گردن بالاتری بیندازند، به دنبال آقا اجازه هستند. اگر کسی خطا کند باید به خطایش اعتراف کند، تعاملات دولت و تصمیمات آن باید در یک کاخ شیشه‌ای صورت گیرد و نظام بوروکراسی ما باید کاملا شفاف باشد.

*رهبر انقلاب هم مرجع تقلید بنده، و هم رهبر انقلاب هستند و در عین حال اختیارات مطلقه‌ای نیز دارند که ما آن را دور نمی‌زنیم.

* من نمی‌توانم برای 14 هزار حکم در قانون برنامه، مزاحم رهبری شوم، ایشان بارها به ما گفته‌اند که شما کار خودتان را انجام دهید.

* {در پاسخ به سؤالی که چرا شما خاتمی را جزو سران فتنه نمی‌دانید؟} برخی می‌خواهند سران فتنه را به همه و حتی 13 میلیون نفر تسری دهند. درست است که من با اصلاح طلبان در یک حزب نخواهم رفت اما نباید همه آنها را نیز با چوب فتنه راند.

*خاتمی باید سکوت معنادار خود را در سال 88 جبران کند،ذما از خاتمی تخطی از امر رهبری ندیده‌ایم. در حالی که امروز در برخی مواقع حتی وقتی حکم رهبری صراحت نیز داشته به آن عمل نشده است.

*عارف، جهانگیری، شریعتمداری و روحانی کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات هستند. در این انتخابات آن طور که احمدی‌نژاد می‌خواهد دوقطبی دیو و فرشته تکرار نخواهد شد.

*{در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مراسم عروسی فرزندش در کاخ صاحبقرانیه} بله ممکن است کسی این موضوع را نپسندند اما صاحبقرانیه کاخ نیست یک سالن است.آیا شما قیمت آن را می‌دانید؟ در حال حاضر سقف چنین مراسمی کمتر از 15 هزار تومان نیست و بنده هم می‌دانم برخی به خاطر عدم توانایی در تهیه جهیزیه نمی‌توانند ازدواج کنند.

*رئیس‌جمهور گفته بود که نباید به دو تار موی خانم‌ها و کراوات آقایان کار داشت؛ بنده به صدتا موی خانم‌ها کاری ندارم اما اگر این موضوع تا روسری و آستین و ساق پا نیز نادیده گرفته شود، آخر قضیه کجا خواهد بود. لذا معتقدم نباید هنجارهای اجتماعی شکسته شود و مراحل تذکر، اخطار و بازداشت را باید در امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفت.

*برخی به من می‌گویند تو در آزمون 88 رد شده‌ای اما نباید اصرار داشت که همه یک نظر داشته باشند؛ در سال 88 هر کسی یک ماموریتی داشت لذا برخی از روز اول در مقابل فتنه ایستادند که بسیار موثر و خوب بود اما یک عده وظیفه دیگری داشتند.

* ما در مجلس هشتم حداقل 50 اصلاح طلب داشتیم اما ما جوری مدیریت کردیم که آنها فتنه‌گر نشوند. چرا که اگر قرار بود آنها نیز فتنه‌گری کنند وشعارهای تند بدهند ممکن بود زندانی شوند و این برای نظام بسیار هزینه داشت. و اگر مجلس هشتم در فتنه 5 زندانی می‌داد قطعا دو قطعنامه علیه کشورمان صادر می‌شد. لذا معتقدیم وظیفه خود را مدبرانه انجام دادیم.

*من با هزار نماینده 200 وزیر و 400 استاندار رفت و آمد و مراوده داشته‌ام، بنده علم‌الرجالم خوب است و مدیران جوان‌تری را می‌شناسم که فرصت نکرده‌اند به دلیل حلقه بسته در مدیریت این دولت ورود کنند. لذا هیچ کاندیدای به اندازه من درباره نیروی انسانی اطلاعات ندارد.
نظرات بینندگان