arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

ابوترابی‌فرد: مأمور افشای عزل مشایی با حکم حکومتی رهبری بودم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضور جدی‌تر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد را در عرصه سیاسی بعد از ترک ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و ورود به ساختمان بهارستان می‌توان دید، حضوری که در همان وهله اول به نایب رییسی مجلس منجر شد. وی این روزها خود را به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری معرفی کرده است.

ابوترابی درباره مطرح کردن نامه معروف رهبری درباره برکناری مشایی می‌گوید: نامه مقام معظم رهبری، محرمانه و دست نویس معظم له بود و کسی از محتوای آن اطلاع نداشت و بعد از یک فاصله زمانی که مفاد نامه اجرایی و عملیاتی  نشد، بنده  مأموریت یافتم که مفاد نامه را به اطلاع مردم برسانم.



در ادامه گزیده گفتگوی ابوترابی‌فرد با پنجره را می خوانید:


سوال) چه شد که در اواسط مجلس نهم تصمیم گرفتید از بهارستان به پاستور بروید؟

بنده در طول حضورم در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدم که نقش دولت و دستگاه اجرایی در پیشرفت و موفقیت گفتمان انقلاب اسلامی نقش بسیار محوری و کلیدی و بی بدیلی است و  در صورتی که دستگاه اجرایی کشور، گفتمان انقلاب و گفتمان نظام را به عنوان گفتمان قطعی و نهایی خود در دستور کار قرار بدهد و از کار آمدی و کار آیی لازم برای پیشبرد این گفتمان  برخوردار باشد، انقلاب به سرعت چالش های خودش را به نقاط قوت و تهدید ها را به یک فرصت طلایی تبدیل می کند.


- بنده با اعتقاد به این اصل که در دوران مدیریتی ام به آن وفادار بودم، باورم بر این است که امروز در عصری زندگی می کنیم که فقط یک تیم قدرتمند مدیریتی هماهنگ  می تواند کشور را اداره کند و باید با انتخاب یک تیم کار آمد،مقتدر و هماهنگ و هدایت آن ها به سمت اهداف کلان نظام راه را برای رسیدن به موفقیت ها و پیروزی ها هموار کنیم. تجریه کاری حقیر نشان می دهد که این توان را دارم.


سوال) جناب ابوترابی فرد شما بودید که نامه معروف رهبری درباره برکناری مشایی  را مطرح کردید. آیا به صلاح بود که مطرح شود؟

به طور کلی اشاره می کنم. همان طور که مستحضرید نامه مقام معظم رهبری، محرمانه و دست نویس معظم له بود و کسی از محتوای آن اطلاع نداشت و بعد از یک فاصله زمانی که مفاد نامه اجرایی و عملیاتی  نشد، بنده  مأموریت یافتم که مفاد نامه را به اطلاع مردم برسانم.


سوال) یکی از تخریب هایی که علیه شما وجود دارد این است که می گویند آن ماجرا  مسئله ای شخصی بین دو مسئول عالی رتبه نظام بود که حاج آقای ابوترابی این اختلاف را علنی کرده و بین مردم کشاندند؟

همان طور که اشاره این یک مأموریت قطعی بود و بلافاصله بعد از اینکه بنده مصاحبه  کردم، مصاحبه همراه با تصویر بنده در سایت مقام معظم رهبری درج شد که پیام خود را به جامعه برساند که این اقدام در چهارچوب یک مأموریت و انجام یک وظیفه بوده است.


سوال) پس با هماهنگی بود؟ آیا پایبند به ائتلاف خواهید بود؟ گویا آن طور که باید، در این ائتلاف وحدت مشاهده نمی شود. چگونه و با پیشنهاد چه کسی این ائتلاف شکل گرفت؟

بله هماهنگ شده بود. دوستان ما 1+3 و آقای پور محمدی بعد از اینکه گفت و گویی داشتند، رسماً اعلام کردند که از فلانی هم دعوت می کنیم که در این جمع باشد. بنده هم با توجه به اینکه یکی از دغدغه های عموم دلسوزان نظام این است  که این تکثر به انسجام و وحدت مطلوب دست پیدا کند و با اهمیتی که برای این موضوع قائل بودم، فکر می کردم ک مناسب است در این راستا قدمی بردارم.


سوال)اگر آقای لاریجانی وارد انتخابات شود شما می مانید؟

بله در انتخابات هستیم.


سوال) توصیه ای از آقای لاریجانی  برای کاندیداتوری شما مطرح شده است؟

نه آقای دکتر لاریجانی در این تصمیم هیچ دخالتی نداشته اند.


سوال) شما قبول دارید که با این دافعه کم، در فتنه کم موضع گرفتید؟

در کتابی که درباره  فتنه جمع آوری شده، بنده بیشترین سخنرانی ها و مصاحبه ها را در صداوسیما داشتم. در یک اقدام مهم هم پیشنهادی را مطرح کردم و نهایتاً با نظر موافق شورای محترم نگهبان در خدمت آقای ولایتی و آقای حداد عادل وارد تیمی شدم برای اینکه زوایای این حادثه را تبیین کنیم.


سوال) مسئول ستادتان کیست؟

هنوز معرفی نکرده ام. یک تیم  کارآزموده از چهره های علمی و دانشگاهی و اجرایی، مسئولیت تدوین برنامه کاری دولت را با نگاه  به اسناد بالا دستی چشم انداز،سیاست های کلی و قانون برنامه عهده دار هستند. حدود 14 کارگروه تشکیل داده ایم که زیر نظر جناب آقای دکتر نژاد حسینیان که یکی از چهره های با سابقه اجرایی و دانشگاهی و از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، فعالیت می کنند.


سوال) بالاخره شما قبل از انتخابات هیئت دولت را هم معرفی می کنید؟

نه،‌ بر این اعتقاد هستم که اعضای هیئت دولت باید با یک رایزنی نزدیک با دیگر تیم هایی که الان دارند فعالیت می کنند انتخاب شوند. شاید اسامی شان را به مطبوعات بدهم اما تیمی که باید به عنوان اعضای کابینه کارکند، تیمی است که باید از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد. بنابر این باید،‌رایزنی نزدیک با کمیسیون های تخصصی مجلس به تیم کاری دولت برسیم تا اعتماد و حمایت حداکثری مجلس را هم در کنار خودش داشته باشد و بر اساس همان نگاه محترمانه به خرد جمعی و به نیروهای شایسته تصمیمات درست بگیریم.
نظرات بینندگان