arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

نمایش عمومی عکس های بازیابی شده کندی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیم قرن پس از ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با برپایی یک نمایشگاه در واشینگتن دی سی تلاش شده است تا یاد وی و خانواده اش باری دیگر زنده شود.

در نمایشگاه موسوم به نیوزیوم بالغ بر۷۰ قطعه عکس تهیه شده از سوی ژاک لو، عکاس شخصی این رئیس جمهوری مقتول بازسازی و به دید عموم گذاشته شده است.

متصدی این نمایشگاه می گوید: «نگاتیو ها در طول حادثه حملات تروریستی یازدهم سپتامبر از دست رفته بودند و نیوزیوم بوسیله فناوری دیجیتال قادر بوده است که این تصاویر را از کاغذ بازیابی کرده و برپایی این نمایشگاه را ممکن سازد.»

نگاتیو عکس های شخصی کندی در مرکز تجارت جهانی نگهداری می شد.

کودک یازده ساله ای که از این نمایشگاه بازدید کرده است می گوید: «من فکر نمی کردم که او متوجه شده بود که قرار است ترور شود. او فکر نمی کرد کسی واقعا بخواهد چنین کاری کند. این از نگاهی به چهره اش که لبخند به لب دارد و شاد است پیداست.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورنیوز گزارش می دهد: «این نمایشگاه تداعی گر شخصیت، اسطوره و میراث کندی است. البته همگان لحظه ای که از ترور وی در دالاس مطلع شدند را به یاد می آورند. این آغاز یک دوران تازه بود و همین طور نخستین خبری فوری که از تلویزیون پخش شده است.»

نظرات بینندگان