arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
گزارش اکونومیست از شمار رو به افزایش مدعیان دروغین امام زمان (عج) در ایران:

احمدی نژاد هم می گوید، دور سرش هاله ی نور وجود دارد و دولتش دولت امام زمان است

هر ماه با افرادی برخورد می کنم که تصور می کنند امام زمان (عج) هستند. یکبار، مردی به من مراجعه کرده بود و سخنانی در این خصوص به زبان می اورد و در مورد خودش با سوم شخص صبحت می کرد. او پس از چند دقیقه عصبانی شد و به من گفت حجابت خوب نیست و داری به من که امام زمان هستم توهین می کنی!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


اکونومیست در گزارشی با عنوان "تعدد موعودین دروغین در ایران" نوشت: مسئولانی ایران بر این باورند که افراد زیادی ادعا می کنند که امام زمان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، اوایل سال جاری، ایران به طور جداگانه افرادی را بازداشت کردند که ادعا داشتند امام زمان (عج) هستند که شخصیتی مقدس در میان شعیان محسوب می شود.

بسیاری از این مدعیان دروغین توسط نیروهای امنیتی از صحن مسجد جمکران که در نزدیک قم واقع شده باز داشت شده اند.

ممکن است وضعیت نه چندان جالب اقتصادی ایران باعث افزایش شمار مردانی که مدعی موعود زمان و زنانی که مدعی همسری ایشان هستند، شده است.

سال گذشته گفته شد که بیش از 3 هزار مدعی دروغین در زندان به سر می برند.

به گفته ی یک روانپزشک مقیم تهران، وجود چنین افرادی شایع شده است.

وی می افزاید: هر ماه با افرادی برخورد می کنم که تصور می کنند امام زمان (عج) هستند. یکبار، مردی به من مراجعه کرده بود و سخنانی در این خصوص به زبان می اورد و در مورد خودش با سوم شخص صبحت می کرد.  او پس از چند دقیقه عصبانی شد و به من گفت حجابت خوب نیست و داری به من که امام زمان هستم توهین می کنی!

به نوشته اکونومیست، معروف ترین مدعی دروغین، بروجردی بوده است که هم اکنون در زندان به سر می برند.

اکونومیست در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: آقای احمدی نژاد دولت خود را دولت امام زمان خوانده است. ماه گذشته او به تعدادی از سفرای ایران گفت که خود را سفیران امام زمان بپندارند.

پس از اولین سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل در سال 2005، ویدیویی منتشر شد که احمدی نژاد را در گفتگو با آیت الله جوادی املی نشان می داد. او می گفت که رهبران دنیا در طول نطقش با هاله ای که دور سرش گذاشته شده ، مسحور شده بودند.
نظرات بینندگان