arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

سناتور جمهوری خواه: اوباما باید پایگاه های هوایی سوریه را بمباران کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی به رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که با استفاده از موشک‌های کروز پایگاه‌های هوایی سوریه را بمباران کند تا امتیاز هوایی ارتش سوریه در قبال شورشیان نابود شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکایی از ‌«باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور خواست تا پایگاه‌های هوایی سوریه را به وسیله موشک‌های کروز بمباران کند تا وضعیت جنگ سوریه را تغییر دهد.

بر اساس این خبر، گراهام روز گذشته (یکشنبه) رئیس جمهوری آمریکا را برای مداخله در جنگ داخلی سوریه تحت فشار قرار داد و گفت که آمریکا می‌تواند پایگاه‌های هوایی سوریه را با موشک بمباران کند اما در عین حال نباید نیروی‌های زمینی خود را به سوریه بفرستد.

گراهام در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری «سی بی اس» اعلام کرد که از بین بردن امتیاز هوایی نیروهای دولت سوریه علیه شورشیان می‌تواند وضعیت جنگ داخلی سوریه را کاملا سریع تغییر دهد.

این سناتور جمهوریخواه از ایالت «کارولینای جنوبی» با اشاره به اینکه یکی از راه‌های متوقف کردن پرواز نیروهای هوایی سوریه بمباران کردن پایگاه‌های هوایی این کشور به وسیله موشک‌های کروز است، اعلام کرد که اقدام بین‌المللی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه نیاز است اما نباید هیچ نیروی زمینی از سوی آمریکا وارد سوریه شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ایالت «آریزونا» نیز یکشنبه خواستار مداخله بین‌المللی در سوریه شد و اعلام کرد که مجموعه‌ای از کشورها باید خود را برای حمله به سوریه و محافظت از تسلیحات شیمیایی آن آماده کنند.

این سناتور جمهوریخواه نیز تاکید داشت که نیروهای آمریکایی نباید در سوریه دخالت کنند و نیروهای بین‌المللی که به لحاظ عملی آمادگی دارند، باید آماده رفتن به سوریه شوند.

در شرایطی که اخیرا اعمال فشارها بر کاخ سفید جهت مداخله در سوریه و کمک به شورشیان داخل این کشور به بهانه ادعای استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی علیه شورشیان افزایش داشته است، اما رئیس جمهوری آمریکا ضمن اعلام اینکه تسیحات شیمیایی سوریه تغییر دهنده قواعد بازی هستند، صراحتا تاکید کرده است که عجله‌ای برای مداخله نظامی در سوریه آن هم بر اساس مدارکی که هنوز مقدماتی هستند، ندارد.
نظرات بینندگان