arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
اظهارات نامرتبط و گستاخانه متهم جنایت کهریزک:

تصاویری دارم که مرحوم روح‌الامینی و جوادی‌فر در تجمعات قبل از 18 تیر 88 دیده می‌شوند! / یکی از فوت‌شدگان کهریزک با شیرین عبادی دیدار داشته! / بازداشت ها را بدون نیاز به تایید مرتضوی انجام دادم

علی اکبر حیدری فر یکی از متهمان پرونده قبل از ورود به چهارمین جلسه محاکمه در پاسخ به پرسش مهر در خصوص احضار برخی شاهدان به دادگاه، اظهار داشت: آقای روح الامینی 3 شاهد را به دادگاه معرفی کرده که تا جاییکه من اطلاع دارم شاهدان خود از متهمان پرونده کهریزک می باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک دقایقی قبل به صورت غیر علنی در دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

ساعتی قبل چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک به ریاست قاضی مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری برگزار شد.

در حالیکه در خصوص علنی یا غیر علنی بودن جلسه دادگاه ابهام وجود داشت قبل از شروع محاکمه اعلام شد جلسه دادگاه به صورت غیر علنی تشکیل و خبرنگاران اجازه ورود به محل برگزاری محاکمه را ندارد.

بر اساس این گزارش پیش از این سه جلسه محاکمه به صورت غیر علنی برگزار شده بود که در این جلسات شکات پرونده و وکلای آنها شکایت خود را مطرح کرده و سعید مرتضوی متهم ردیف اول به دفاع از اتهامات خود پرداخت.

 علی اکبر حیدری فر یکی از متهمان پرونده قبل از ورود به چهارمین جلسه محاکمه در پاسخ به پرسش مهر در خصوص احضار برخی شاهدان به دادگاه، اظهار داشت: آقای روح الامینی 3 شاهد را به دادگاه معرفی کرده که تا جاییکه من اطلاع دارم شاهدان خود از متهمان پرونده کهریزک می باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه شاهدان جزو متهمان می باشند شهادت آنها وجهه قانونی ندارد و نمی توانند در مورد اتفاقات شهادت بدهند.

حیدری فر درباره بازداشتهای صورت گرفته در کهریزک نیز گفت: اعزام به بازداشتگاه نیازی به تایید دادستان ندارد و خود قاضی می تواند این کار را انجام دهد. من هم بازداشت ها را بدون نیاز به تایید مرتضوی انجام دادم.

متهم پرونده کهریزک در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص معرفی برخی از شاهدان از سوی سعید مرتضوی نیز گفت: تا جاییکه من می دانم آقای مرتضوی شاهدی را به دادگاه معرفی نکرده است که باید در این زمینه از وی سئوال کنید.

سعید مرتضوی در مجتمع قضایی امام خمینی، محل برگزاری دادگاه حاضر شد و محافظان وی اجازه ندادند خبرنگاران با او گفتگو کنند.

چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در حالی برگزار شد که همچون سه جلسه گذشته قاضی حداد غایب بزرگ این محاکمه بود.

 یکی از فوت‌شدگان کهریزک در خارج از کشور با شیرین عبادی دیدار داشته!

دادیار سابق ویژه امنیت دادسرای تهران با بیان این‌که «آقای روح‌الامینی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها تاکید رییس دادگاه را مبنی بر عدم انتشار مطالب دادگاه، نقض کرده است» گفت: از این رو به اطلاع می‌رساند جلسه امروز دادگاه کلاً به دفاعیات اینجانب و وکیل مدافع من اختصاص یافت و نوبت به هیچ فرد دیگری نرسید.

علی‌اکبر حیدری‌فر پس از اتمام جلسه امروز دادگاه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوعی که هیچ ربطی به مذاکرات دادگاه ندارد و اینجانب به عنوان سند به آن استناد کردم این بود که خانواده شکات خصوصا آقایان روح‌الامینی و جوادی‌فر تاکنون مدعی بودند که فرزندان آنان در اغتشاشات و اخلال در امنیت جامعه حضور مؤثری نداشتند و این امر را بارها در رسانه‌ها منعکس کردند.

وی ادامه داد: اینجانب در این جلسه بیش از 10 عکس ارائه کردم که برخی از آن‌ها از سایت صراط نیوز و فیس‌بوک استخراج شده است و در این تصاویر فرزندان آقایان روح‌الامینی و جوادی‌فر در تجمعات قبل از 18 تیر 88 دیده می‌شوند.

حیدری‌فر خاطرنشان کرد: تصاویری مستند دفاعیه من هست که در آن خانواده یکی از همین شکات و فوت‌شدگان کهریزک در خارج از کشور با خانم شیرین عبادی دیدار داشته‌اند.

دادیار سابق ویژه امنیت دادسرای تهران در پایان افزود: ای کاش دادگاه به صورت علنی برگزار می‌شد و ممنوعیتی برای انتشار لایحه دفاعیه اینجانب ایجاد نمی‌کردند تا مردم از حقایق موضوع و پشت صحنه‌های این جنگ روانی و تخریبی مطلع می‌شدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
15
725
ما انقلاب کردیم و جنگیدم که امثال این آقا رویش کند و سردارانی مثل روح الامینی بعد از 4 سال اسیر دادگاه باشند وای به حال مردم عادی.آخر هم نتیجه معلوم است روح الامینی محکوم است چون مانع فرزندش نشده است
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
8
492
خدا عاقبت ما رو به خیر کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
6
318
آقای قاضی قبل از این
اگر واقعا به علم قضاوت آشنا هستید حتما می دانید که
«البیّنة للمدعی و الیمین علی من أنکر»
شاکی باید شاهد بیاورد و استثنائاً شاهدانش هم فقط کسانی هستند که لزوما باید در زندان و کهریزک حضور می داشتند. متشاکی هم فقط یمین یعنی قسم و مدارک دفاعیه اش را باید ارائه کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
10
381
حوب دبددار داشته باشه باید در زندان بدون محاکمه کشته شود مگر شما قضای و مجری بودی که باید اورا مجازت کنی ، این حرف یعنی ما او را به خاطر دیدارش با شیرین عبادی کشتیم تا کسی جرعت نکنه دیدار داشته باشه!! این در صورتی است که عدالت می گوید هرکه را به اندازه جرمش مجازات کن نه بیشتر !! از علی ع اموز اخلاص عمل
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
8
351
آقای حیدری فر عزیز مسئله سر مرگ اشخاص است بدون اینکه دادگاه جرم آنها را ثابت کرده باشد فوت شده اند اگر بیرون از ایران با شیرین عبادی دیدار داشته اند که فتوای مرگ اشخاص نمیشود. اگر اینگونه باشد سنگ روی سنگ بند نمی آید و هر کس به ذات خود تصمیم بگیرد که چه کسی بمیرد و چه کسی نمیرد. اینجا ایران اسلامی است یعنی هر چیزی با قانون و شرع سنجیده میشود نه نظرات شخصی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
11
432
....به فرض که تو تجمع هم بودن توی.... باید بزنی...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
9
555
عکس هفت تیر کشی در پمپ بنزین هم کارعبادی بوده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
12
455
باید طبق قانون به اشد مجازات برسند
نظرات بینندگان