arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

مک کین خواستار حمله به سوریه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جان مک کین»، سناتور برجسته آمریکایی آمادگی مجموعه ای از کشورها برای حمله به سوریه به منظور محافظت از تسلیحات شیمیایی که در آنجا وجود دارد را خواستار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، سناتور جان مک کین روز یکشنبه گفت، بایستی مجموعه ای از کشورها برای حمله به سوریه برای حفاظت از سلاح های شیمیایی که در این کشور قرار دارد، آماده شوند.

وی افزود، نیروهای آمریکایی نباید در سوریه دخالت کنند بلکه باید نیروهای بین المللی که «از لحاظ عملی آماده هستند» عازم سوریه شده و از تسلط تندروهایی که در جنگ سوریه مشارکت دارند، به تسلیحات شیمیایی جلوگیری کنند.

مک کین - که نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 بود و همچنین از شخصیت های فعال در امور نظامی مجلس سنا است- در گفت وگو با تلویزیون (ان بی سی) با بیان اینکه سوریه تعدادی از انبارهای سلاح های شیمیایی را در خود جای داده است، تاکید کرد، نباید این انبارها به دست جهادی های بیفتد.

کاخ سفید روز پنجشنبه ادعا کرد، احتمال می رود نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی در مقیاس محدود در درگیری با معارضان استفاده کرده است. این در حالی است که دمشق کاربرد این نوع تسلیحات را به شدت نفی کرد.

آمریکا مدعی است بیم آن دارد که در صورت سقوط احتمالی نظام «بشار اسد»، عناصر مسلح تندرو مرتبط با «القاعده» در سوریه به تسلیحات شیمیایی این کشور تسلط بیابند، از این رو با همپیمانان خود برخی سناریوها از جمله اعزام نیروهای زمینی متشکل از دهها هزار سرباز به سوریه را بررسی می کند.

سوریه و روسیه معتقدند آمریکا به بهانه کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه می کوشد زمینه را برای ورود نظامی به این کشور مهیا کند.

نظرات بینندگان