arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

علیخانی: برای هاشمی CD آماده کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه هاشمی گفت یک CDتخریبی علیه او ساخته و آماده پخش کرده اند، گفت: در صورت عدم حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان به سوی جهانگیری می‌روند.

قدرت الله علیخانی در گفت‌وگو با خانه ملت، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را مورد بحث و بررسی قرار داد و درباره چینش و نحوه آرایش جریانات سیاسی کشور نکاتی را یادآور شد گزیده این مصاحبه را در ذیل می خوانیم:

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره تکثر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم که انتخابات پیش رو، انتخاباتی باشکوه و پر شور باشد.

وی با اشاره به اینکه از طیف اصولگرایان نامزدهای متعددی خود را مطرح کرده اند و در عین حال نیز بعضا تصریح می کنند که به نفع کسی کنار نمی روند، افزود: برخی از افراد به ویژه آنانی که از مجلس هستند، ضمن اعلام  نامزدی مواضعی متفاوت با مواضع سالیان قبل خود اتخاذ کرده اند، بطور مثال آقای حدادعادل در اظهاراتی متفاوت با دوره ریاست مجلس هفتم می گوید «هلوکاست هیچ نفعی برای جامعه نداشت»؛ یا آقایان باهنر و زاکانی می گویند «موسوی و کروبی را سران فتنه نمی دانیم»، به همین دلیل معتقدم برخی از آقایان یا آن زمان خلاف عقیده سخن می گفتند یا اکنون بر خلاف عقیده شان و برای جذب آرای عمومی چنین حرف هایی را می زنند که باید گفت دیگر برای اظهارنظرهای جدید دیر شده است.
نماینده ادوار مجلس یادآور شد: تاکنون ائتلاف های متعددی میان اصولگرایان بوجود آمده است و بعید به نظر می رسد که در عمل آنان به نفع یکدیگر کنار بروند چون یا نظرسنجی را قبول نمی کنند و یا ممکن است بگویند که هر کدام نسبت به دیگری پیشتازند.

خاتمی نامزدی در انتخابات را به سوی هاشمی سوق داد

وی در در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع اصلاح طلبان در انتخابات گفت: در جریان اصلاحات شخصیت های بزرگی حضور دارند که به نظام، انقلاب، امام و رهبری وفادارند و در جمع آنها مانند مشاورین آقای خاتمی و یا جمع آقای عبدالله نوری از مدت ها قبل مباحثی درخصوص انتخابات را آغاز کرده بودند و در این باره تاکید شده بود تا اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو حضور داشته باشند.

علیخانی افزود: آقای خاتمی فردی است که اصلاحات به نام وی ثبت شده است و رییس اصلاحات است و در این بین اکثریت احزاب، گروههای دانشجویی و جوانان و هواداران اصلاحات طرفدار حضور آقای خاتمی در انتخابات بودند اما تاکنون اظهارات ایشان در رسانه ها حاکی از عدم تمایل برای شرکت در انتخابات است اما آنگونه که اطلاع دارم آقای خاتمی مساله انتخابات را همین جا رها نکرده اند و دعوت کنندگان خود را به سوی آقای هاشمی سوق می دهند.


هاشمی بیاید نامزدهای اصلاح طلب کنار می روند

وی در پاسخ به این سوال که در صورت حضور آقای هاشمی در انتخابات، کاندیداهای اصلاح طلب چه خواهند کرد، ادامه داد: تا جایی که آقایان جهانگیری، عارف، شریعتمداری و روحانی گفته اند در صورت حضور آقایان خاتمی یا هاشمی آنها وارد انتخابات نمی شوند. هر چند که تصور می کنم در صورت حضور آقای هاشمی در جبهه اصولگرایان نیز وضعیتی متفاوت با امروز ایجاد شود و ممکن است مخالفان وی نیز صف بندی جدیدی شکل دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مخالفت های برخی سیاسیون با هاشمی چه واکنش و تبعاتی به دنبال دارد، گفت: در بخشی از بدنه اصلاح طلبان در گذشته جفاهایی نسبت به آقای هاشمی صورت گرفت که بعدها خود به اشتباه بودن آن اذعان کردند اما متاسفانه در میان اصولگرایان این تخریب و هجمه پایان ندارد و هرگاه احتمال یا حتی تصور حضور آقای هاشمی را در عرصه می دهند به روش های مذموم و کهنه شده، ایشان را مورد خطاب قرار می دهند به گونه ای که جای تعجب دارد که چرا برخی از چهره های به ظاهر باتجربه اصولگرا در مواضع خود با چهره های تندرو، تازه به میدان آمده و بی تجربه که بعضا حامی دولت و شریک مواضع آن بوده و هستند، همراه می شوند.

وی ادامه داد: جای تاسف است برخی مقامات دولت پس از ۸ سال تخریب وهجمه به آقای هاشمی به جای آن که براساس مسوولیت خود به شناسایی و معرفی هتاکان و عوامل وحدت شکن نظام اقدام کنند، برغم آگاهی از مواضع رهبر معظم انقلاب نسبت به آقای هاشمی، مسایل را وارونه جلوه می دهند و به رغم مسوولیتی که برای حفظ آرامش و امنیت کشور به ویژه در آستانه انتخابات دارند، اظهاراتی بیان می کنند که نه تنها باعث آرامش نمی شود بلکه موجب ایجاد تنش بیشتر وحتی سوءاستفاده بیگانگان می گردد، در حالی که بنده در میان مسوولان نظام شخصیتی را نزدیکتر از آقای هاشمی به رهبر معظم انقلاب سراغ ندارم.

وی افزود: مگر رهبر انقلاب نبودند که در خصوص اخلال و یا توهین در سخنرانی چند سال قبل آقای هاشمی در قم در همان زمان و یا تکرار این موضوع در سخنرانی یادگار امام در حرم امام و یا آقای لاریجانی در قم، این اعمال را تقبیح کردند؟ مسوولان مربوطه چه اقدامی در قبال تذکرات رهبر انقلاب انجام داده اند که حال خود این اظهارات را بیان می کنند؟ ما نظرات رهبر انقلاب را فصل الخطاب می دانیم اما آنها که خود را مدافع رهبری معرفی می کنند چرا تذکرات ایشان را مورد پرهیز از اختلاف افکنی ها و تنش زایی، فصل الخطاب قلمداد نمی کنند؟


 علیه هاشمی CD تخریبی ساخته اند

علیخانی افزود: اخیرا آقای هاشمی گفتند یک CDتخریبی علیه شان ساخته شده و آماده پخش کرده اند در حالی که همگان می دانند این تخریب ها در کشور نتیجه عکس می دهد. چرا که مردم هوشیارند و اگر ببینند کسی مظلوم واقع شده است جواب متفاوتی می دهند.
وی یادآور شد: آنانی که مخالف حضور هاشمی هستند می دانند اگر هاشمی تصمیم بگیرد وارد صحنه شود، دیگر میدان چندانی برای آنها باقی نمی ماند برای همین تخریب را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه باید در پی برگزاری انتخاباتی پرشور برای مقابله با بیگانگان و پاسخ به تحریم ها بود، افزود: حکومت ما حکومتی است که ثمره خون شهدا و میراث امام است و دولتی باید بر سر کار بیاید که اشکالات اجرایی را با تدبیر حل کند، با تدبیر با دنیا حرف بزند و ضمن پرهیز از ایجاد فضای تهدید از حقوق کشور و نظام دفاع کند چرا که مردم ما لیاقت زندگی با شرافت و همراه با برکت را دارند.


خاتمی و هاشمی نیایند احتمالا اکثریت اصلاح طلبان به سوی جهانگیری می روند

علیخانی در پایان پاسخ به این سوال که اگر هاشمی و خاتمی وارد انتخابات نشود، اصلاح طلبان چه خواهند کرد، گفت: ظاهرا این بحث مطرح شده است که در صورت عدم حضور آقایان خاتمی و هاشمی، اصلاح طلبان از یک نامزد حداکثری حمایت کنند. وهم اکنون نیز بحث هایی میان اصلاح طلبان و چهره های شاخص آنها در این باره صورت گرفته است و احتمال دارد بخش قابل توجهی از آنان در این راستا از آقای جهانگیری حمایت می کنند.

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با اشاره به اینکه حتی برخی از کسانی که خود به عنوان نامزد مطرح بودند، از جهانگیری حمایت می کنند، افزود: در این مباحث عنوان می شود به لحاظ وجهه اصلاح طلبی و نیز توانمندی اجرایی آقای جهانگیری می تواند نامزد حداکثری اصلاح طلبان باشد، هر چند خود آقای جهانگیری می گوید در شرایطی نامزد می شود که اصلاح طلبان این ماموریت را به او واگذار کنند. بنابراین حضور احتمالی وی نشان دهنده اقبال و تصمیم اکثریت اصلاح طلبان خواهد بود و نه صرفا تمایل شخصی برای شرکت در انتخابات.
نظرات بینندگان