arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۱
تعداد نظرات: ۱۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
کاندیداتوری هاشمی، موهبتی برای انقلاب

رفسنجانی، نماد اعتدال در زمانه ی افراط / آقای هاشمی! تردید نکنید و مقتدرانه اعلام حضور کنید!

مصطفی فقیهی: قرائن ، شنیده ها و البته شتابزدگی و سراسیمگی تندخویان مدعی، حکایت از «آمدن» دارد! هر چند آنچه قطعیست این است که آیت الله، منافع نظام و ملت را فدای آمدن یا نیامدنش نمی کند. گوآنکه خود نیز اعلام کرد که «بدون موافقت رهبری، آمدنم نتیجه معکوس خواهد داد» ... پس، تردید نکنید آقای هاشمی! فرصت را از دست ندهید، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته و پس از رفع ملاحظات و نگرانی های احتمالی معظم له، مقتدرانه اعلام حضور کنید تا در کنار ایشان، کشور را از بحران های پیش رو، نجات دهید ... جناب آیت الله ! کشور نیازمند ایثار شماست!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :





هندسه رقابت انتخاباتی برای ریاست جمهوری یازدهم در حال شکلگیری است و اگرچه این شکلگیری هنوز صورت نهایی خود را نیافته، ولی به هر روی به گونهای هسـت که بتوان آن را تحلیلی واقعبینانه کرد. آنچه در ایـن میان مهم است، ورود کاندیدهایی کـاردان و پخـته و دردمندی است که بتوانـند با تکیه بر آگاهی و تجربه و نیز شفقت انسانی و ملی خود، پیکره دولتی توانـمند و کارآمد را بسازند؛ حال چه از این جریان و گروه باشـد چه از آن. مردم معیارهای رأی دادن خود را معیارهایی عمومی میداننـد و نامزدهای جناحهای گوناگون را با آن میسنجند.

ورود شخصیت برجستهای مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی به میدان رقابتهای انتخاباتی، اهمیت و بار رقابت را افزایش میدهد و انتخاب او به عنوان رییس جمهور، کاروان سیاسی کشور را به نقطه عطفی تازه میکشاند و روند توسعه و اصلاحات واقعی را شتاب میبخشد.

پارهای از دلایل این امر را میتوان چنین برشمرد:

یکم: موضوع ورود آقای هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات  با وجود آن که هنوز از سوی شخص ایشان به صراحت اعلام نشده، پارهای گروهها و جریان های سیاسی را بشدت غافلگیر ، هراسان و آسیمهسر کرده، تا آنجا که از سر تعجیل، دلواپسی و خصومت ورزی، گاه موضعگیریهای ناپخته و ناشیانه را اظهار کردهاند. برخی از همین فعالان، به طعن و طمع گفتهاند، هاشمی باید به میدان انتخابات گام نهد تا خود را در باسکول اجتماعی وزن کند، اما این نکته را نادیده گرفتهاند که با ورود او، دیگر جناحها نیز به نحو مضاعف ناگزیرند خود را در ترازوی جمعی بسنجند. این همه نگرانی از همین جا برمیخیزد که سنگینی این آزمون با ورود او به صحنه انتخابات، برای این دسته از گروههای سیاسی دو چندان نشود و طمع خام تمامت طلبی افزون خواهان جدید بر آب نیفتد.

جالب این است که گروهها و عناصر نگران، همانهایی هستند که نسبت به داشتن پایگاه اجتماعی خود سخت بد گماناند و طی چند سال اخیر کوشیدهاند با بزرگ نمایی مشکلات و افکندن توپ همه تقصیرها و قصورها به زمین حریف، همه جانبه تصویر او در اذهان عمومی، تیره کنند و با دامن زدن به نارضایتیهای عمومی، استفاده ابزاری از مشکلات خود ساخته و مجال دادن غیرواقعی آن در پارهای مطبوعات، سهمی از مشروعیت و مقبولیت مردمی را برای خود دست و پا کنند.

 این گروهها که از قضا، خود در این سالها، بخشهایی جدی از حاکمیت را در اختیار گرفتهاند، هماره با طرح چنین شبهاتی و استفاده از تئوری «غول و مانع جلوه دادن حریف»، از هاشمی نردبان رشد و کیسه بوکسی برای استفاده های تبلیغاتی آفریدند و صدتاسف آنکه اینان، همواره حیات و دوام خود را مدیون چنین اغتشاشهایی هستند که در اذهان عمومی میافکنند و بر فریفتن آنها، کار داوری درباره کارنامه نه هرگز کامیاب خویش را دشوار میکنند، گو آنکه دیگر چنین تئوری نخ نمایی، حدیث هر کوی و برزنی شده، اما مجریانش، همچنان به ظن سادگی و جهل ملت (که حکایتیست فریبکارانه و دردناک)، بر طبل "بگم بگم" های خود می کوبند!

 تحریف و تخریب و تقبیح تاریخ و پروا نداشتن از شکستن سرمایههای انسانی و ملی و انقلابی نظام، البته نشان از خطای مدام و هراس خفتهای میدهد که کمکم با هر چه نزدیکتر شدن به آستانه انتخابات، افسار خود را میگسلد و بند از پوزه خشم و خشونت رفتاری و گفتاری میدرد تا مگر گرایشهای قوام نایافته و بیریشه و پیشینه را رنگی از وجاهت و پذیرش بپاشد و بر نو آمدگان شتابزده عرصه سیاست ارمغانی از قوت قلب و دلیری دل ارزانی کند. این پدیده، نه در روش و نه در اهداف خود، هیچ از روایی و مشروعیت برخوردار نیست و دریغ است که آرمانهای متعالی امام، رهبری و انقلاب اسلامی در کنام این درندگان دریده لگام از هم بپاشد و صورت و سیرت خود را از دست دهد.

دوم. کاندیداتوری آیت الله هاشمی در شرایط فعلی کشور که انبانی از مشکلات داخلی و خارجی را بر دوش می کشد، موهبتی برای انقلاب، فرصـت و حمایتی بیبدیل برای نظام است و همچنین غنیمتی ارزشمـند برای دوره آینده اجرایی کشور است.

در عین حال، حضور مجدد او در صحن و سرای سیاسی کشور، اعتدال سیاسی را مجال میدهد و او را همـچنان به عنوان میانجی قابل اعتماد برای گروههای سیاسی حفظ و صیانت خواهد کرد؛ گو آنکه نفس حضور او، عرصه را بر پارهای نوآمدگان گستره سیـاسی تنگ میکند. کسانی که تنها سرمایهشـان، فریفـتن چشم و دل با زر و زیورهای زبانی و تردستیهای کلامی است.

اینان که کمتر دستـی بر آتش اجراییات و پیـچ و خم مسائل و مصایب گوناگون جامـعه داشتهاند، بیباکانه و بیپروا مدعـیاتی را نقاب چهره خود میکنند که هنوز در کوره آزمون، کارآزموده و پخته نشـده است. هاشمی، سیاستـمردی است که نیـک و بد راه و روش و برنامه خود را بر پرده عام به نمایش گذاشته و از شناختهشدهترین و سربلندترین شخصیتهای سیاسی کشور است.

سوم. تاریخ سیاسی پس از انقلاب، پدیده «توسعه» را با رفسنجانی تعریف میکند. معماری ده ساله توسعه در کشور جدا از دیگر تجربههای ثمین و سمین او در دیگر قلمروها، تجربه منحصر به فرد اوست. حتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری، او همواره از سیاستهای اصلاح گرایانه و توسعه گرانه حمایت کرده و در هدایت و پشتیبانی پیدا و پنهان آن هیچ فرو نگذاشته است.

بیگمان ورود او به عرصه ریاست جمهوری، یار موافق و موفقی را برای نظام و برنامههای توسعه، ارمغان خواهد آورد و حتی در اصلاح برنامه ها و بهسازی روشها و ساز و کارهای توسعه بسیار مؤثر خواهد بود.

چهارم. آیت الله هاشمی نماد سیاستپیشهای خردمند و معتدل است که در عمده بحران ها و مشکلات، مدیریت و کارشناسی و راهگشایی خود را نشان داده است. در کشاکش و چکاچاک جناحها که گاه از مرز امنیت و وحدت ملی فراتر میرود، حضور مستقیم و مؤثر او وزنه اعتدالی است که مانع از برخورد تند و شکننده آنها با یکدیگر خواهد شد. حضور او اگر چه در قالب هیچیک از جناحها صورت نمیگیرد ولی پایگاه اطمینانی برای همه آنها فراهم خواهد آورد و به نظر میرسد، همه نیروهای دلبسته به پیشرفت ایران با در نظر گرفتن این نکته، از گامهای استوار او به سوی ریاست جمهوری استقبال خواهند کرد.

پنجم. به یقین، اگر او در دوره جدید ریاست جمهوری حضور یابد، تولد تازه و نقادی شده او در تاریخ انقلاب قلمداد خواهد شد و راه بر نوکیسهگان شتابزده، سخت ناهموار خواهد شد. چنین تیره کردن چشمه نباید چشمها را بفریبد و آن را عمیق وا نماید. خیال و دعوی دستیابی به قدرت سیاسی باید با تکیه بر غنا و قوت رأی و اندیشه خود و تلاش در کسب مشروعیت مردمی و پایگاه اجتماعی، بایستی از مجاری قانونی و اخلاقی صورت پذیرد وگرنه سیاست «حذف» و «تخریب» یک روز نیز در پای خود آنها هم خواهد پیچید و چهبسا آسانتر، که بیگمان افراد چندان چیره و زبر نیستند... چندان که با تلنگری از فرازی که رفتهاند، فرو خواهند غلتید. رویگردانی از این روشها و انگارههای متعلق به اجتماع قبیلهای و بدوی، نشانه رشد و بلوغ سیاسی جناحها و تحقق همان آرمانهایی است که این گروهها در گفتار بدان مدعیاند ولی در عمل بدان پشتپا میزنند.

ششم. مخلص کلام آنکه نگارنده خود را منتقد برخی روش ها و اقدامات دوران ریاست جمهوری هاشمی  می داند ، اما در این شرایط و اوضاع نگران کننده، مشکلات سیاسی - اقتصادی - اجتماعی داخل، وضعیت گنگ ایران در شرایط متغیر منطقه و آینده آن ، انزوای جهانی و تحریم های ناجوانمردانه و در عین حال کمرشکن، افزایش دشمنی ها میان جناح های سیاسی، سلب اعتماد عمومی و شکاف میان ملت و دولت ، تشدید و افزایش بی اخلاقی ها و قانون گریزی ها و ... هاشمی تنها کسیست که می تواند به واسطه ی دلایل ذیل، مشکلات، معضلات و بحران ها را تا سرحد نجات از وضعیت فعلی و بازگشت به مسیر صحیح ، مدیریت و مرتفع سازد و آرامشی نسبی بر شرایط پرتنش فعلی باشد.

1. سابقه ی دیرین در پیش و پس از انقلاب، مورد وثوق و اعتماد هر دو جناح عمده و شخصیت های منصف و متین سیاسی کشور (البته نه افراطیون) ، بهره گیری از خصلتی به نام
اعتدال، به عنوان عنصری لازم در مسیر گذر از "افراط و تفریط" و بازگشت به جاده ی انصاف، که در این روزهای پرتنش، بسیار خریدار دارد.

2. ارتباط بسیار خوب با مقامات کشورهای عربی جهت حل معادلات و مناقشات منطقه ای

3. وجهه ی مناسب در میان مقامات کشورهای غربی (
بین المللی)

4. مدیریتی مجرب و مطمئن برای حل مشکلات اقتصادی (گوآنکه صرف حضور او در عرصه انتخابات، می تواند بار احساسی ارز و دیگر قیمت ها را تا حدی بکشند)

5. محبوبیت در میان نسل جوان و مورد احترام نسل های پیشین

6. ارتباطی تنگاتنگ و دوستی دیرین با رهبری معظم انقلاب

حال باید دید برای «ملاحظاتی» که آیت الله هاشمی دارد، تدبیری اندیشیده خواهد شد یا اینکه اینبار، او نیامدن را به صرفه تر از آمدن می داند؟ قرائن ، شنیده ها و البته تکاپو ، شتابزدگی و سراسیمگی تندخویان مدعی، حکایت از «آمدن» دارد! هر چند آنچه قطعیست این است که آیت الله، منافع نظام و ملت را فدای آمدن یا نیامدنش نمی کند. گوآنکه خود نیز روز گذشته صراحتاً اعلام کرد که «بدون موافقت رهبری، آمدنم نتیجه معکوس خواهد داد...پیش از اینکه بیایم باید در این مورد با رهبری صحبت کنم»

پس، تردید نکنید آقای هاشمی! فرصت را از دست ندهید، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته و پس از رفع ملاحظات و نگرانی های احتمالی معظم له، مقتدرانه اعلام حضور کنید تا در کنار ایشان، کشور را از بحران های پیش رو، نجات دهید ... جناب آیت الله ! کشور نیازمند ایثار شماست!


* مصطفی فقیهی
     مدیرمسئول

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
51
844
بحث آمدن هاشمی چون نوری است که بالانه خفاشان توپخانه نشین ورسالتیان
تاریکی گزیده تابانده شده و همه شان را وحشت زده کرده
یا چونان آبی که
به لانه موریانه ها نفوذ کرده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
این ملت شدند موش آزمایشگاهی صد حیف!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بخدا قسم اینقدر دلم میخواهد هاشمی بیاید تا عیارش برای همه معلوم شود.گرچه برای 99 درصد مردم عیارش معلوم است.
بابایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
ناشناس،
مشخص شدن عیار هاشمی نیازی به انتخابات ندارد،
ازکدام 99%میگویی ؟
اماررای همین کامنت ها موید عیار ایشان هست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بله عیارش معلومه منتها فعلا کسانی در مصدر هستند وسرنوشت مردم را ورق می زنند که گوهرناشناسند
وای وای از دست صرافان گوهر ناشناس
که این دغل خر مهره را با در برابر میکنند
pedro
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
تنها کسی که میتونه اقتصاد داخلی و سیاست بینالمللی مملکت رو از این بحران خارج همین اقای هاشمی است.
همه مردم و جناح ها هم میدونند نمیدونم چرا خودشون رو به اون راه میزنند و این همه بدگویی میکنن نسبت به ایشون!!!
ناصرالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
65
489
درود بر مصطفی فقیهی که با این دعوت نامه ای زیبا وجالب از زبان مردم از جناب هاشمی دعوت کردند امیدوارم خداوند متعال به همه ما فهم ودرک عنایت فرماید تا قدردان خیرخواهان خود وجامعه مان باشیم هاشمی بیاید من در حدتوان خود جبران سال 84 را خواهم کرد84 اشتباه فاحشی کردم واز کرده خود پشیمان هستم وامیدوارم خداوند قلم عفو برکرده هایمان بکشد. درود بر هاشمی عزیز
بـابـایــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
120
394
امیدوارم باآمدن ایشان کابوس ماتبدیل به رویاشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
146
405
شما رو به روح پدرتون قسم بيان مارو از دست اين تند رو ها نجات بدين نيائيد مديونيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
71
418
بدون تردید
هاشمی نماد عقلانیت در سیاست خارجی ومدیری لایق در مسائل داخلی است که بسیاری از مدیران وکارشناسان لایق آرزوی همکاری با اورا دارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
49
191
فقیهی عالی بود بازم گل کاشتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
46
307
بعد خاتمی (اگر نیامد) هاشمی.
پاسخ ها
سهیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
نه دیگه اول هاشمی داداش ، به خدا هشمی قدرتمند تره ..
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
45
242
کاملا موافقم واز ایشان به سهم خود خواستار حضور.
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
294
137
عالي بود ولي همه چيز را از كارنامه ايشان نگفتي و به عبارتي جناب آقاي فقيهي امانت داري نكردي متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بخشید اشتباهی مثبت دادم.ایشون یار راستین امام بوده وهستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
منم اشتباهی مثبت دادم. برداشت ایشان مو لای درزش نمیرفت ! عالی بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
108
388
آمدن هاشمی در این دوره بر او واجب عینی است. جناب هاشمی تردیدد مکن
سینا
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
159
189
همه شب درین امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام اشنایی بنوازد اشنا را

به امیدان روزی باردگرکهنه سیاس خردمندملک ایران ردای ریاست اجرایی رابرگیرد وخواب خفتگان اشوب سازتازه به
دوران رسیده را آشفته سازد وملت ایران رااز سازندگی،اعتباربین المللی،اقتصادپویاواعتدالش بهرهمندگرداند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
213
323
هاشمي هاشمي حمايتت ميكنيم
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
216
45
به نظر بنده اگه آقای هاشمی نیان بهتره چون این گروه های افراطی کاری جز تخریب اونم به دروغ ندارن آقای هاشمی بزرگتر از این حرفاست که 1عده بخوان با تهمت و افطرا تخریبش کنن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
فوق العاده بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بزرگی ایشون امروز باید به درد ما ملت بخوره وگرنه چه فایده که بزرگیشون رو ببرن تو پستو که کسی بی احترامی بهشون نکنه ؟ نگران نباشن ، گوش ما مردم از این خزعبلات پره .
سهیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
مزخرف نگو عزیز ، فقط هاشمی از پس اینا بر میاد ..
زنده باد هاشمی و خاتمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
اون وقت این جماعت عادت می کنند که با تخریب همه را خانه نشین کنند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
114
178
اقای هاشمی مرد بزرگ سیاست و عمل هستند و ایران امروزز به مرد های واقعی و ازاده محتاج است نه مرد نماها و کوتوله های سیاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
94
165
درود برآقاي رفسنجاني
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
25
119
اي سرو تنومند بيا و اين كوتله سياست پيشه گان متوهم را كه كشور رو به لبه پرتگاه وقهقرا كشانده اند به جاي خود بنشان.......
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
134
31
اقای فقیهی نمیدونم اصلاح طلبان برنامشون چیه اما این رو دوستانه خدمتتون عرض میکنم که هاشمی بخاطر فرزندانش دیگه اقبالی بهشون نیست اصلا بیاین صریحتر صحبت کنیم وضعیت فرزندانشون رو که میدونید نمیدونم لندن چه خبره که این دو تا مرتبا اونجا هستند شاید برای تحصیل علم اونم از نوع خاصش میرن . پس سعی بی جا نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
نکه بچه های آقایون دیگه تو ایران زندگی کردندو تو ایران درس خوندند دوستان شما خیلی بچه هاشون خوشگل تر و خارج بروترند که کمی بررسی کن بعد حرف بزن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
240
33
کاسه لیسی هم حدی دارد .حواستان باشد این کاسه اغشته به خون پاکترین جوانان این ملت است.
حميدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
24
209
من خواب ديده‌ام كه تو آغاز مي‌شوي
بنيانگذار سلسله ناز مي‌شوي

بر شاخه شكسته اين سرو بي‌رمق
با مرغ پرشكسته هم‌آواز مي‌شوي

آيت‌الله: بسم الله!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
24
189
شاید این هفته بیاید ، شاید
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
21
232
آقای هاشمی بیا شاید برخی قهر کرده ها را آوردی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
178
15
و اعلام حمایت از اسپانسر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
قلب مردم اسپانسر ایشاناست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
131
24
جناب فقیهی!
برای نظر شما احترام قائلم. برخی ملاحظات باعث می شود تا اندگی زاویه دیدم با شما مغایر باشد: 1- ....

2- آیا پیرمرد 80 ساله با آن ابهت و سابقه می تواند شهر به هر برود و رای جمع کند؟ مسلما خیر. بنابراین بعید است بتواند موجی ایجاد کند.
پیشنهادم این است که برای حضور جناب خاتمی مقدمه چینی کنید و تمام تلاشتان را برای حضور ایشان که پایگاه اجتماعی قوی تری نسبت به سایرین دارد(علیرغم 4 سال تخریب) بکار ببندید. متشکرم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
ایشان نیازی برای شهر به شهر رفتن ندارن
خاتمی و هاشمی در هر جایی بی رقیب هستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
چه نیازی به شهر به شهر رفته!!!!
این کارها مال آدم های ناشناخته و بی کارنامه است! کارنامه رفسنجانی و وزن اون در سیاست ایران مشخصه!
سهیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
شهر به شهر !؟
ایشون داره به درخواست 40-50 میلیون آدم میاد شهر به شهر رفتن کار امثال احمدی هست که با .... مردم رو....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
145
117
"تاریخ سیاسی پس از انقلاب، پدیده «توسعه» را با رفسنجانی تعریف میکند؟!؟!؟!؟"
"آیت الله هاشمی نماد سیاستپیشهای خردمند و معتدل است که در عمده بحران ها و مشکلات، مدیریت و کارشناسی و راهگشایی خود را نشان داده است"
"مخلص کلام آنکه نگارنده خود را منتقد برخی روش ها و اقدامات دوران ریاست جمهوری هاشمی می داند..."
جناب فقيهي من از اين نوشتار خيلي تعجب كردم؟!؟!؟
واقعا امثال شماها بعد از انتخابات خرداد 76 كشور را به ويرانه اي تشبيه كرده و خاتمي را وارث دولتي با هزاران طرح ناتمام مي دانستيد و حال پس از گذشت 16 سال دوباره كشور را به همان حال تشبيه مي كنيد؟!؟!؟
هيچ بعيد نيست افراد دم دمي مزاجي مانند شما كه به شدت با احمدي نژاد مخالف هستيد 16 سال ديگر يا شايد كمتر ،‌ از او با همين ادبيات درخواست ورود به انتخابات و نجات كشور از ويراني نمائيد...
واقعا شماها كي مي خواهيد يك سبك و سياق مشخصي براي خود تعريف و اتخاذ نمائيد...
منتظر انتشار هستم با تشكر
پاسخ ها
میثم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
این دوستمون کاملا درست میگه: زمان به قدرت رسیدن خاتمی بیشترین تهمت ها به هاشمی زده شد و ... اما هاشمی در هر دوره نقش خاصی رو بازی کرد هر چند "تعادل" میانگین وزنی همه اون نقش هاست. یعنی هاشمی همیشه جانب تعادل و عدم حرکات تند ونابخردانه رو داشته چیزی که الان کیمیاست و جهت سر و سامان دادن وضعیت موجود اجتناب ناپذیره! به خصوص این که در این هشت ساله با وجود درآمدهای سرشار نفتی هیچ حرکت موثری صورت نگرفته و بیشتر شاهد سیاست پوپولیستی و شعار بدون ریشه "ما می توانیم" که هیچ نسبتی با شعار دهنده و عملش نداشته بودیم. وضعیت موجود یک فرد متعادل همراه با یک تیم تکنوکرات قوی و با سابقه رو می طلبه. البته امیدوارم نتیجه انتخابات هر چی میشه به نفع طبقه متوسط و فقیر جامعه بشه که جز با افزایش تولید وصادرات وتوسعه اقتصادی امکان پذبر نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
البته شاید افرادی بعدا همه چیز رادرباره احمدی نژاد فراموش کنند که قطعا خواهند کرد
ولی یادتون باشه که احمدی نژاد درزمان خودش به دروغ،تخریب و بسیاری صفات منفی متصف هست که هاشمی نبود
دراون زمان مخالفین هاشمی ایشون را نماد حکومت وباعث همه خرابیها می دیدند ولی گذر زمان ثابت کرد که چنین نبوده والبته حتما نقاط منفی هم درکارنامه اش هست وکسی منکرش نیست چون بنده از منتقدین ایشون بودم وازاین بابت دردسر هم زیادکشیدم
ولی متوجه شدیم که مقام پرستان دربرخی نهادها بانام ایشون کار می کردند که امروز حناشون رنگی نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
26
157
آقای هاشمی بیایید و با درایت خود کشور را نجات دهید.
یاراحمدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
16
171
این گره های در هم تنیده بجز با حضور هاشمی قابل گشودن نیست 8 سال منحرفین فقط گره بر گره بر کار مردم میزدند
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
56
110
جانا سخن از زبان ما مي گويي .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
166
21
آزموده را آزمودن خطاست.... همانطور که در مورد احمدی نژاد اتفاق افتاد...
علی
|
GERMANY
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
16
145
درود بر هاشمی و خاتمی
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
13
96
آمدن هاشمی باعث می شود مردم تا حدودی که بایسته است و به تعبیر غزالی از مبلغان و مداحان بگسلند و به عالمان و فقیهان پیوند بخورند. ذاتهای خفقان پرست و متحجر و از سوی دیگر لیبرالها و سکولارها از او دل خوشی ندارند. مساله اول گفتمان او است که تنها گفتمانی است که می تواند کاری برای دین و دنیای ملت انجام دهد. دوم شخصیت خاص او است که استثنایی و بی نظیر است. امید داریم با آمدن ایشان خطابه جای خود را به برهان دهد .زنده باشی مرد فکور و در هم تنیده !!
یک دانش پِژوه حوزه فلسفه سیاسی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
19
117
like کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
19
118
آقای هاشمی بیا
وبا توکل و اعتقاد به مردم گذشته را جبران وآینده را بساز
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
18
80
زنده باد هاشمی ،‌ با آمدن ایشان همگی در انتخابات حضور خواهیم داشت.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
46
37
باز هم انتخاب بین بد و بدتر شروع شد .
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
120
69
تاریخ قضاوت خواهد کرد. نمی گذاریم کشور به عقب برگردد. کسانی که زیر چرخ های توسعه له شده اند باور نمی کنند که هاشمی این قدیسی باشد که شما می گویی. دوره این تملق گویی ها و زیارت نامه نویسی ها به سر آمده است آقای فقیهی. به شعور مردم احترام بگذارید. گویا شما تفاوتی با احمدی نژاد و مشایی در این زمینه ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
نوید جان کارشناسان میگویند باید همه تلاش کنیم و چهار سال شبانه روز بکوشیم تا برسیم به نقطه هشت سال پیش و از صفر دوباره شروع کنیم باید به عقب بر گشت مواظب باش پشت چرخهای عقبگرد نخوابی !!!!!! نوید جان شما هشت سال به شعور مردم احترام گذاشتی بس نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
من مخالفتی با آمدن هاشمی ندارم ولی این چاپلوسی ها و تملق گویی ها را نمی فهمم. مردم در صحنه عمل یک بار در سال 84 جواب هاشمی را دادند این بار هم شکست سنگینی خواهد خورد. حالا دیگر خودتان می دانید. من کاری به کارشناسان موهومی شما ندارم ولی انصافا کشور در زمینه آبادانی و عمران به عقب برنگشته است. سطح رفاه برای طبقات بالای جامعه که بیش از همه هم ناراضی هستند به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این را از ظاهر شهرها و زندگی ها هم می توانید بفهمید. مشکلات اقتصادی در حوزه معیشت مردم است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
ناشناس جان!منظور از اون کارشناسان هاشمیه دیگه؟!؟!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
16
29
موهبتي براي تورم 50 درصدي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
13
49
اقاي هاشمي بيا
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
15
45
بازم مصطفی فقیهی و نوشته هاي هوشمندانه و زيبايش
ممنونم
محمّد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
16
54
یا خاتمی یا هاشمی

مرسی آقای فقیهی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
68
14
از همون اول كاملا بديهي بود كه وب‌سايت شما به دنبال همين هدفه؛ رياست جمهوري آقاي هاشمي...
شكي نيست كه اگه سيد محمد خاتمي هم كانديدا ميشد، زيرآب اون رو هم تو سايتتون ميزديد. اما بهتره كه هاشمي به عنوان كانديداي اصلاح طلب‌ها معرفي نشه (خودتونم ميدونيد، ما هم ميدونيم كه يه اصلاح طلب نيست) مطمئنم رأي نمياره. اگه يادتون باشه، سال 88 احمدي‌نژاد، با چسبوندن آقاي هاشمي به جريان اصلاحات، باعث تضعيف اين جريان شد.
ضمنا،‌كارنامه آقاي هاشمي در 8 سال رياست‌ جمهوريش از لحاظ ميزان تورم و بيكاري بهتر از احمدي‌نژاد نبوده. منطقي نگاه كنيم.
زنده باد سيد محمد خاتمي....
پاسخ ها
محمّد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
زنده باد سيد محمد خاتمي....

ولی الان وقت این صحبت ها نیست ، یا جناب خاتمی یا جناب هاشمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
فقط و فقط و فقط آقای سید محمد خاتمی/
هاشمی برای موفقیعت ....... لازم را ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
141
26
ایران رئیس جمهور 80 ساله نمیخواد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
18
45
احسنت..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
18
44
جناب هاشمي هر كس هرچه خواست گفت لاكن كشور براي برون رفت از اين همه مشكلات نيازمند شماست درنگ جايز نيست مردم منتظر حضور شما هستند
آریو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
12
37
با توکل به خدا.....شیخ بزرگ ، برای نجات ما ایرانیان ، از ورطه بدبختی ، گرانی ، تورم ، غمناکی ، به عرصه انتخابات وارد می شود....خداوند به او عمر با عزت عطا کند...
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
8
65
آقای فقیهی لطفاً نظرات و موافقین/مخالفین را به دست آقایان خاتمی و هاشمی برسانید تا شاید فرجی برسد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
12
44
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
19
55
چرا برای آقای خاتمی دعوتنامه نمی نویسید ؟

ایشان رای 30 درصدی بیشتر از آقای هاشمی دارند.

رای 55 درصدی بیشتر از آقای قالباف

رای 65 درصدی بیشتر از آقای مشایی

و رای 75 درصدی بیشتر از آقای رضایی.

و در نهایت زنده باد عشق ... زنده باد سید محمد خاتمی
پاسخ ها
ایشان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
درسته هر شخصی بجز آقای خاتمی با ریک رای آوری مواجه میشه. تنها کسی که میشه با چشم بسته گفت برنده مطلقه آقای خاتمی هست.
حتی آقای هاشمی هم ممکنه مثل 8 سال پیش دوباره شکست بخوره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
12
34
آفرین بر اقای فقیهی. ما همه منتظریم که آقای هاشمی بیاید.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
10
81
دشمنان هاشمي از ضعفهاي دوره ايشان به حمايت ايشان از سرمايه داران و سرمايه گذاران و ... اشاره مي كنند. سوالي دارم از اينها: مگر حمايت از سرمايه گذاران بد است؟! مگر نه اين است كه براي رشد صنعت و توليد و ساختن راه و جاده و كارخانه و اماكن تفريحي و گردشگري و ... بايد به بخش خصوصي و سرمايه گذاران توجه كرد و حتي فرش قرمز زير پاي آنان پهن كرد؟! مگر مشكلاتي مثل بيكاري و ... جز با سرمايه گذاري داخلي و خارجي حل مي شود؟! آيا صرفا دولت بايد سرمايه گذار و سرمايه دار باشد؟ خوب دولت بدون بخش خصوصي واقعي كه مي شه همان اقتصاد ورشكسته و شكست خورده سوسياليستي شوروي سابق! مثلا در اين 8 سال اخير كه سرمايه گذاران و بخش خصوصي و ... حمايت نشدند و بخش توليد و اشتغال ضربه شديدي خورد كشور سود كرد؟! آمار وحشتناك بيكاري و تورم و چكهاي برگشتي را مقايسه كنيد با دوره هاي قبل.. چرا ياد نگرفته ايم علمي و منطقي و بر پايه استدلالهاي صحيح و واقعي حرف بزنيم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
نیازبه سرمایه نیست
وقتی میشه باسیب زمینی وسهام خجالت و گداپروری کشوررا اداره کرد
ناشناس
|
MOLDOVA, REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
11
31
این یادداشت انتخاب یعنی هاشمی می آید
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
7
94
در برنامه پايش شبكه يك با تاسف عميق به طور عمدي و البته تمسخر آميز تورم زمان هاشمي را نزديك به 50 درصد اعلام كردند و پوزخند زدند!
آقاي حيدري. شما كه اطلاعاتت خيلي خوبه شما ديگه چرا؟! آيا ارزش داره؟
خوب شما بگيد تورم دوره آقاي احمدي نژاد چقدره؟! هر كالا و خدماتي را در هر حوزه اي و صنعتي مقايسه كنيد با يك سال پيش از كوچكترين جنس و كالا تا بزرگترين اجناس و كالاها از قبيل تراكتور و اتوبوس و ماشين آلات صنعتي و چاپ و ... حداقل دو برابر قيمت رشد داشته است و دو برابر يعني حداقل 100 درصد تورم...
ضمنا شما وجه ديگر قضيه را براي مردم روشن كنيد. هاشمي چه زماني دولت را به دست گرفت؟!: زماني كه 5 استان كشور ما كاملا ويران و زيرساختهايش منهدم شده بود و زيرساختهاي بسياري از شهرهاي استانهاي ديگر هم به خاطر بمبارانهاي هوايي آسيب ديده بودند.. بيش از 10 ميليارد دلار بدهي به بار امده بود و در صندوق ارزي تنها يك ميليارد دلار پول بود.. هاشمي بايد چه مي كرد؟! بلاخره استقراض خارجي و ... هم تورم داره ديگه. آيا نبايد حداقل مسكن مي ساخت حداقل زيرساختهاي اساسي زندگي مردم اين مناطق مثل آب و برق و ... را مي ساخت؟!
شما به جاي ايشان بوديد چه مي كرديد؟! اندكي انصاف داشته باشيد ما مسلمانيم. مسلمان بايد طرفدار حق و انصاف باشد.
ضمنا شما بگوييد احمدي نژادي كه با وجود بسياري زيرساختهاي آماده و ... و بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ كشور اينچنين اقتصاد كشور را به ورشكستي كشانده و كشتي اقتصاد را به گل نشانده اگر سال 68 به جاي هاشمي سكان دولت را به دست مي گرفت چه فاجعه اي اتفاق مي افتاد؟! احتمالا ما از سومالي و بوركينافاسو و سودان عقب افتاده تر بوديم...
و شما خود بخوانيد حديث مفصل از اين مجمل...
آقايان مخالفان هاشمي بهتر نيست يك مقداري عقلاني تر فكر كنند و بينديشند و به فكر اسلام و انقلاب و كشور و مردم باشند؟!
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
11
39
آقای هاشمی بیا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
8
29
آفرین آقای فقیهی
افشین اعلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
13
53
دوباره خطبه بخوان، ای مرد

دوباره خطبه بخوان، ای یار

دوباره شور و حلاوت بخش

به جمعه های کسالت بار

دوباره اسب سخن ،زین کن

که سخت تشنۀ تدبیریم

بفکر چاره و مرهم باش

که زخم خوردۀ تزویریم

اگرچه با تو شکایت ها

هنوز، در دل ما باقیسیت

درین هجوم ستم با تو

گلایه، شرط مروّت نیست

چه جای شکوه که می دانم

تویی که با خبر از دردی

تویی که با همه ناکامی

هنوز یار جوانمردی

سخن به مدح نمی گویم

خدا ز صدق من، آگاه است

چه جای مدح؟ که از هر سو

هزار حادثه در راهست

چه گرگها ، که کمین کردند

چه شیرها ، که به زنجیرند

چه مارها که رها هر سو

چه بالها، که زمین گیرند

چه در پی است؟ خدا داند

اگر تو چاره نیندیشی

به انقلاب،به جمهوری

اگر دوباره نیندیشی.

عدو از آن سبب از هر سو

کنون شکست تو را خواهد

که چشم زخم وطن، امروز

شفای دست تو را خواهد

دوباره خطبه بخوان تا خلق

شود دوباره سراپا گوش

دوباره رشک برد دشمن

شود شغال و زغن، خاموش.

ز کنج خانه، برون آور

سرآمدان و دلیران را

نشان دوباره بر انگشتر

نگینِ خاتم ایران را

گره ز تفرقه یاران

تویی که ، بازتوانی کرد

به فکر چاره و مرهم باش

دوباره خطبه بخوان ای مرد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
10
36
بسیاری از سیاسیون ما در این چند سال از ادب و ادبیات دور بوده وهستند میتوان با رعایت ادب و ادبیات زیباترین و منطقی ترین تحلیل و یا انتقاد و ...را نوشت احسنت اقای فقیهی از هر جهت لذت بردم
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
9
67
در حال حاضر وبا وضعیت کنونی ملت و مملکت فقط آقایان هاشمی وخاتمی توان درست کردن اوضاع رو دارن ولی به بعضی دلایل اولویت با جناب هاشمیست از ایشون در خواست میکنیم پا در میدان گذارد واز مرد نازنین جناب آقای خاتمی هم در دولت خود استفاده نماید تا سرعت بهبود اوضاع بیشتر شده ودر اینصورت همه دلسوزان به عرصه خواهند آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
"در حال حاضر وبا وضعیت کنونی ملت و مملکت فقط آقایان هاشمی وخاتمی توان درست کردن اوضاع رو دارن "

میشه دلیل این حرفتون را بفرمایید
فکر می کنید با آمدن اینها معجزه می شود
شما باید ببنید اصلح کیه نه از روی اسم اشخاص را انتخاب کنید
شاید این افراد اون افرادی نباشن که شما فکر می کنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
ناشناس جان شما بفرما اصلح کیه ؟!!! دو دوره اصلح را معرفی کردید حالا اصلح این دوره کیه اخه ؟ معجزه گر شما کیه ؟ معجزه هزاره سوم !!!!!! را دیدیم برای هفت پشتمان بس است
باران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
ناشناس .گر تو بهتر میزنی بستان بزن .کی در زمان این دو بزرگوار ما این وضعیت رو داشتیم بابا داریم نابود میشیم ورشکست روحی جسمی مالی ... اکثر شهدا از مقام معظم رهبری و رفسنجانی به عنوان سرمایه نام بردند و وصیت کردند تا اخر با این دو عزیز همکاری کنید واز انها برای حل مشکلات مدد بخواهید شما گرفتا کدامین روش هستید .مرحمت فرموده مار ا مس کنید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بهترین دلیل کارهای افراد است که فعلا بهترین دولت خاتمی بوده وبعدش هاشمی
البته قطعا بهترازاینها هم می تونه باشه ولی کو میدان؟
تلک آثارنا تدل علینا
فانظروا بعدناالی الآثار
والی آثار احمدی نجاد!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
شما مختارید به هرکه خواستید رای بدهید
میزان حال فعلی افراد است
فکر می کنید با آمدنشان همان دوران گذشته برای شما محیا خواهد شد
شرایط فرق کرده است
محمّد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
7
28
" گو آنکه نفس حضور او، عرصه را بر پارهای نوآمدگان گستره سیـاسی تنگ میکند "


مرسی مصطفی فقیهی عزیز
میرزا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
9
33
قدر عافیت کسی داند که به بلائی دچار آید. آیت الله تردید نکنید با حضور شما بذر امید در دلهایمان جوانه خواهد زد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
9
46
اگر هاشمی یک روز لباس مبدل بپوشد و در میان مردم بیاید و تاکسی و اتوبوس سوار شود هیچ تردیدی در امدن نخواهد کرد و به سرعت بسوی وزارت کشور خواهد رفت
ریحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
10
24
امروز که این مطلب زیبا و متین آقای فقیهی را خواندم بعد از نمازظهر به نیت "آمدن هاشمی " به حافظ تفال زدم چنین آمد :
"برآ ای آفتاب صبح امید /که در دست شب هجران اسیرم
به فریادم رس ای پیر خرابات/به یک جرعه جوانم کن که پیرم"
حال که شرایط را برای آمدن محبوب دلمان و عزیزمان خاتمی بزرگ سخت کرده اند انشالله هاشمی بزرگ بیاید و کشور را از پرتگاه سقوط نجات دهد با یاری ملت انشا الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
9
36
بعضی میگویند نیاید بعضی دیگر میگویند رای نمی اورد بعضی گویند هشتاد سال دارد و یا ف ت ن ه گ ر است و......... عده ای هم میگویند نجات است امید است محور وحدت است یار امام و رهبر است و....قاطعانه نمشود گفت کدام درست میگویند ولی میتوان گفت مردم جشن پیروزی اورا هنگام ثبت نامش میگیرند
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
22
10
اون وقت اين آقا كه شما دارين هي اصرار مي كنين معتدل هستن، از اصولگراهاي معتدل كسي رو هم قبول دارن يا نه؟
احتمالا همه معتدلين اصلاح طلبن، نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
فرقی بین اصولگرای معتدل و اصلاح طلبی نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
چون سوال منطقی کردی بهت منفی ندادم بله هاشمی همه معتدلین را قبول دارند بلکه دوست دارند.
دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
8
23
عزیزان
آگاه باشید که در این شایط بهترین گزینه هاشمی رفسنجانی است. مطمئن باشید که اگر هاشمی کمک نمیکرد شاید دوره آقای خاتمی با مشکلات بیشتری داشتم. هاشمی مرد تجربیات فراوان است و خاتمی در حدی نیست که بار این مسئولیت سنگین را بدوش بکشد خود شما بهتر میدانید که خاتمی دولت را از هاشمی گرفت و شرایط امروز بسیار متفاوت است و امروز باید کسی وارد عرصه شود که صبر و تحمل زیاد و درایت زیادی داشته باشد چون دولت بعدی کار بسیار مشکلی دارد که از طاقت خاتمی خارج است
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
12
27
یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخر
پاسخ ها
فقط خاتمی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
این کنعان یک یوسف بیشتر نداره آن هم سید محمد خاتمی است که چشممون به اومدنش خشک شد.

آقای هاشمی رفسنجانی به هیچ وجه محبوبیت آقای سید محمد خاتمی رو نداره و احتمالا در دور دوم از آقای قالیباف شکست می خوره اما اگر آقای خاتمی بیاد در دور اول با یک فاصله 60 درصدی از آقای قالیباف پیش میوفته و کار رو یکسره میکنه.
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
38
13
انتخاب جان خوب نوشتي دست مريزاد اما چرا هر دفعه به آمدن آنهايي كه امتحانشان را پس داده اند گير مي دهي؟
اي مردم عاقل و درو انديش !يك روز ميگوييد خاتمي بيا بيا يك روز هاشمي بيا بيا! آيا شماها نبوديد كه سال 84 از لج هاشمي گفتيد بوي رجايي مي آيد و رفتيد همه به احمدي نژاد رأي داديد ؟!!
حالا براي امدن ايشان دير شده ايشان 79 سال و اندي دارد آنقدر پير است كه ممكن است وسط كار رياست جمهوري خداي ناكرده..... آنقدر پير شده است كه اگر ايستاده سخنراني كند مي شود تيتر اخبار همين سايت انتخاب !
لذا از شما مردم ميخواهم بيشتر دقت كنيد بين كانديداها يكي هست كه نوكيسه و تازه به دوران رسيده نيست . شبيه همين آقاي هاشمي است تندرو نيست و كاردان هم هست برنامه هم دارد .معتدل هم هست اهل سخنوري زيباست با اخلاق هم هست .با نظام و رهبري و با هيچ كس زاويه ندارد حاشيه ندارد حرف و حديث ندارد چرا هواسمان را بيشتر جمع نميكنم يار غار هاشمي آقاي دكتر محسن رضايي هست ايشان اقتصاد خوانده و تزهاي اقتصادي دارد اهل شلوغ بازي هم نيست. وجدانا وجدانا كمي فكر كنيد بيانديشيد . انتخاب او براي كشور بهتر نيست؟درود بر يار امام برادر محسن
انتخاب جان نظر من را نيز بگذار وجدانا/
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
مگه دکتر رضایی هم جز کاندیدها هستند؟ من فکر می کردن ایشون مثل صندوق رای جز ملزومات یک انتخابات به حساب میان.
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
كساني كه ازسن بالا نگرانند لطفا نگران نباشند اين كشور تشنه انديشه وتدبير هاشمي است.رييس جمهورقرارنيست دوره راه بيفتد.نام هاشمي وفكر نجاتبخش اوبراي مامهم است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بزرگی می گفت :
رضایی مقبولیت دارد
اما
محبوبیت ندارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
محسن رضایی؟؟؟

عجب انتخابی داری تو!!!
ایشون کاره ای نبوده که کسی بخواد پرونده اش را مطالعه کنه نهایتش یه فرمانده زیردست هاشمی بوده
واگر نامه خوانان نامه خوانند ایشون از همه بیشترمشکل داره
معراج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
6
12
ایشالا که بهترین سرنوشتها برای این مردم بدست خودشان رقم میخورد ما هم منتظریم که بیایید بهر حال هاشمی گزینه خوبی است اگرچه دل خوشی نداریم و شاید هم بر عبث میپاییم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
7
28
کسایی که با هاشمی موافقن آبی + بزنند
کسایی که با خاتمی موافقن ـ قرمز بزنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
16
14
اقا جان اقای هاشمی سنی ازشون گذشته دیگه به درد این کار نمیخوره باید یکی رو حمایت کنه جوانتر از خودش ولی مثل خودش باشه یکی از فرزندانش و بهش بگه چکار کنه چکار نکنه خودش با این سن خسته میشه این کار کوچکی نیست والا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
11
11
احساس خاصی نسبت به هاشمی ندارم....

باید اجماع کنیم و هاشمی و خاتمی تا آخرین حد توان از آن فرد حمایت کنند تا پیروز شود و به والله که این شدنی هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
19
5
چه بسا که برای وضع فعلی علی مطهری از هاشمی و خاتمی هم بهتر باشد !
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
5
10
جناب فقیهی گل گفتید .درود بر شما .اما از یک طرف یک هراسی پس از انتخابات دارم .با توجه به بازیهای سیاسی ،این آمدن و نیامدن هاشمی و خاتمی و ملتهب کردن فضای فحاشی ضد آنان ، آیا برای گرم کردن تنور انتخابات نیست؟
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
5
9
افشین! اعلی سخن نغز تو زیبا بود! زیبا
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
55
16
جالبه

هر چقدر به انتخابات نزدیک تر میشیم سایت انتخاب به انحصار بیشتر اخبار و کامنتهای حامیان اصلاح طلب می پردازد !!!!

هم اصلاح طلبان را دیدیم هم اصول گرایان را

جناب فقیهی می دانم که این نظرات را می خوانید
چند سئوال دارم
اگر مانند کامنتهای قبلی حذف نکنید !!
1-دوم خرداد سال 1376 چرا مردم به خاتمی رای دادند ؟؟
آیا به خاطر لج بازی و اعتراض به خفقان دولت هاشمی و بگیر و ببند های دولت دیکتاتورمآبانه ایشان نبود
ایا رای ملت رای سلبی نسبت به ناطق نبود؟؟؟

2-چرا همین مردم در سال 1384 به سمت احمدی نژاد گرایش یافتند ؟؟
در حالی که 8 سال با قواعد مدنیت و حقوق انسانی خود پرورش یافته بودند؟

به نظر شما به خاطر اعتراض به عملکرد افتضاح تندروهای چسبیده به خاتمی نبود؟
ایا واکنش مردم رای سلبی به اصلاح طلبان بابت توهین های دوم خردادی ها نبود که گفتند اگر مرگ موش کوپنی شود این ملت توی صف می ایستند
یا آن وزیر محترم هاشمی که گفت باید تهران بقدری گران شود که فقط متمولین و ثروتمندان حق حیات در تهران را داشته باشند ؟؟؟

بد نیست کمی در آرا دوستان تعمق بیشتری داشته باشید یک روز می گویند
فقط خاتمی
فردایش که خاتمی نیست فقط هاشمی
پس فردا جهانگیری
ولابد شب انتخابات هم عارف یا ....

خلاصه جناب فقیهی

با من صنما دل یک‌دله کن
گر سر ننهم، آنگه گله کن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
دراین که ملت ما درطول تاریخ یه مشکلی داشته وداره شک نکن
در1400سال پیش می دونست مؤبدان را نمی خواد ولی نمی دونست چی می خواد(کتاب خدمات متقابل اسلام وایران شهیدمطهری)
درزمان صفویه
درزمان مشروطیت
و....
اما بسیاری از سخت گیری های زمان هاشمی توسط کسانی بود که ازنام ایشون استفاده می کردند وخوشبختانه دراین چندسال همه شون باایشون مخالف شدند
کاش میشد باتز بنویسم
شما می تونید ولی مانه
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
58
23
اينکه يک عده بر اسطوره سازي آقاي هاشمي تاکيد دارند به نظر بالندگي سياسي خويش را از دست داده اند چون قحط الرجال نيست که فقط يک نفر را دراين مملکت مدير بدانيم ولا غير...
ضمن اينکه اگر متخصصين بيايند و عملکرد ايشان را نقد کنند مشخص ميشود با کار غير علمي و آزمون و خطا و اولويت بندي‌هاي نادرست چه بلايي برسر ساختار کشور در دوره ايشان بوجود آمد.
اتفاقا بنده هم سوال دارم تورم در دوره شما چقدر شد؟
بحث استقراض از کشورهاي ديگر چقدر بود و سود و نحوه بازپرداخت چگونه بود؟
دانشگاه آزاد بزرگترين نهادخصوصي کشور باتراز مالي بسيار بالا در خاورميانه است اين پولها در بيست سال گذشته کجاخرج ميشد؟
رهبري بارها فرمودند درطول تاريخ اين کشور کارهاي بسياربزرگي در اين دولت انجام شد، شما گفتيد کارها کوچک بود؟
آيا زمان خودتان يادتان رفته وضعيت آزادي بيان چگونه بود؟ با روزنامه ها چه کرديد؟
شما هنوز نميدانيد وب سايت و صفحات مجازي براي انديشمندان مبناي تحليل نيست.
متاسفانه هنوز مديريت مي‌شويد. با اين سطح از تکنولوژي مي‌خواهيد بياييد که چه بشود بياييد که يک نه بزرگ ديگر بشنويد؟
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
10
25
سردار بيا فقط تو خرابيهاي 8 ساله را ميتواني بسازي

همانگونه كه خرابيهاي پس از جنگ را ساختي
اميد
|
CHINA
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
24
59
هاشمي بياد قطعا برنده است و بايد به از حالا به فكر كابينه ي ايشون باشيم.
من اين افراد رو براي تشكيل كابينه ي دولت وحدت آقاي هاشمي معرفي مي كنم:
معاون اول=حسن روحاني
وزير ارتباطات=محمد رضا عارف
وزير بازركاني=محمد شريعتمداري
وزير اقتصاد=محسن رضايي
وزير بهداشت=مرضيه دستجردي
وزير مسكن=علي نيكزاد
وزير ورزش=محسن مهرعليزاده
وزيرارشاد=محمد رضا باهنر
وزير اطلاعات=علي يونسي
وزير دادكستري=آيت الله محقق داماد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
محسن رضایی!!!!!!!!!!
باهنر!!!!!!!!!
باهنر چه سابقه خیلی خوبی هم داره
به نظرم بهتره بشه رئیس سازمان هواشناسی که فوق PH دراین کار داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
دو دره بازی می کنی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
دلیل رأی منفی من مهرعليزاده است که با بی اثر نمدن 2 میلیون رأی در سال 84 باعث شدند رقیب با حداقل رأی کشور را ویران کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
8
66
جناب اقای هاشمی حقیر به عنوان عضو یک خانواده ایثار گر با چند شهید ،جانباز،ازاده ورزمنده ودارای تحصیلات دانشگاهی از همان دسته افرادی که تیغ نفاق احمدی ن....با پوشش عدالت از صحنه کمک اجرایی به نظام محرومش کرده ولی با خاطر جمعی از رفع تکلیف به حرفه وشغل اصلی خود پرداخته وبه تعبیر بعضی به امور دنیوی خود وخانواده که سالها کنار گذاشته بودیم رسیدیم. امروز با ده ها تحلیل منطقی وجامعه شناختی که جای طرح ان نیست از شما توقع داریم مقتدرانه به صحنه بیایید الان همه فهمیدند شما برنده واقعی انتخابات سال 84بودید اگر چه به ظاهر شکست خوردید چون شکست ظاهری اصحاب کربلا وحسب اطلاعات موثق واصله حتی در مرحله دوم انتخابات سال 84به توصیه مقام معظم رهبری صحنه را ترک نکردید ورقابت احمدی ن...را به کروبی واگذار نکردی ولی امروز شما را به امام خمینی قسم میدهم بیایید ورسالت تاریخی خود را ایفا کنید .
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
9
76
چشم انتظاریم آقای هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
11
18
دلتون خوشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
اتفاقا می خوایم دل ناخوشیهای این 8سال منحوس را با رایمون به تاریخ بسپاریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
7
72
ما هر روزصبح به امید اعلام کاندیدا شدن هاشمی سایتها را نگاه میکنیم .
اميد
|
CHINA
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
8
3
باهنر رو براي اين نوشتم كه مجلس اصولي اجازه نميده يه اصلاح طلب وزير ارشاد بشه و به نظر من از تو اصولي ها باهنر از بقيه معتدل تر است.
اظهارات فرهنكي اخيرش به اصلاح طلبان نزديك و ايشون از دوستان آقاي هاشمي هستند.
رضايي به خاطر دوستي اي كه با آقاي هاشمي داره و اظهارات و ايده هاي نو و خوب اقتصاديش و دبير مجمع تشخيص بودنش و نزديكي فكري ايشون از بين اصولي ها با آقاي هاشمي . ايشون نوشتم
البته نظرا متفاوت مانند ليست تيم ملي فوتبال
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
باهنر اظهارات اخیرش مهم نیست چون همه این روزا از خاتمی هم اصلاح طلب تر شدن
محسن رضایی هم مدتیه که بدجوری هاشمی را نواخته چون نونش دراینه که به هاشمی حمله کنه
اینها نبودشون بهتر از بودشون هست
لهراسب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
6
76
خیلی دوست دارم بعد از88 دوباره پای صندوق رای برم پس آقای هاشمی بیا.
فاتح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
3
12
سلام آيا آمدن هاشمي در اين وضعيت با تحليل جنابعالي صحيح است؟
سید هاشمی تبریز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
6
26
اقای هاشمی خواشمندم بیاد
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
5
12
با تمام ارادتی که به حضرت آیه اله هاشمی دارم و مطمئنم که کلید حل مشکلات فعلی بدست ایشان است با اینکه نمیخواهم توی ذوق هواران محترم ایشان بزنم چون خودم هم از خدا میخوام که ایشان تشریف بیارند ولی پیشنهاد میکنم که ایشان نیاید. زیرا همانطور که از مدتها قبل میشنوید یک عده آدم تازه به دوران رسیده و دشمن دوست نما که غیر از حرافی کار و سابقه دیگری نداشته و اسم خودشان را سیاستمدار گذاشته اند متاسفانه شروع به تخریب همه جانبه ایشان کرده اند
میترسم ایشان بیایند و با چوبهایی که این سیاستمداران نادان لای چرخ مملکت میگذارند هم شخصیت فاخر ایشان تخریب شود و هم اوضاع مملکت بهتر نشود.
بازهم فقط و فقط توکل به خدا
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
61
18
چقدر زیبا می شود. رییس جمهور هاشمی- معاون اول قالیباف- وزیر خارجه ولایتی - وزیر کشور علی مطهری و محسن رضایی در نقش وزیر دفاع یا اقتصاد و آقای خاتمی مشاور نزدیک رییس جمهور باشند. یه همچین کابینه ای امید ها را بر می گرداند و همه چی رو به بهبود می رود
علی رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
5
136
باامدن هاشمی اب های رفته به جوب باز خاهند گشت ویک با دیگر انقلا ب بیمه خواهد شد
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
58
375
امام خمینی : نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.
نظرات بینندگان