arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

هاشمی: پیش از اینکه بیایم باید با رهبری صحبت کنم/ بدون موافقت ایشان، آمدنم نتیجه معکوس خواهد داد/ اگر بخواهند بین من و رهبری نزاع بوجود آید همه ضرر خواهیم کرد

نباید همه چیز را به یک نفر حواله کنید ولی این سخن بدین معنی نیست که نخواهم آمد...باید ببینم اصلا نیازی هست که وارد عرصه شوم؟...شما همه چيز را حواله به يک نفر می کنيد، حال اگر يک نفر فوت کرد چه بايد کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر بخواهد شرایطی بوجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف بوجود بیاید همه ما ضرر خواهیم کرد گفت: برای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» به نقل از مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان دانشجویانی که پیش از وی در سخنانی ضمن اعتراض به وضعیت کشور درخواست کردند تا در وی در انتخابات حضور پیدا کند، گفت: سخنانی که از شما شنیدم همان سخنانی است که انسان توقع دارد از جوانان شجاع و آگاه بشنود.

وی با اظهار اینکه سخنان شما با ادبیاتی که آهنگین و جوان پسند بیان شد، گفت: من نمی توانم بدین صورت صحبت کنم و با همان ادبیات قدیمی که بزرگ شده ایم سخن می گویم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اظهار اینکه شما از نسل سوم انقلاب هستید و باید امید در شما خیلی بیشتر از نسل ما باشد، تأکید کرد من انتظار ندارم کلمات مأیوس کننده و افسرده کننده از شما بشنوم.

وی با اظهار اینکه همین جلسه نشان می دهد در دانشگاه مأیوس شدن نباید معنا داشته باشد، گفت: هیچ دلیلی ندارد که مأیوس و ناامید باشیم زمانی که ما میلیون ها دانشجوی جوان و پرانرژی داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی در دنیا صفحات مجازی وجود دارد که از طریق آن انسان می تواند تمام اخبار را بفهمد و تحلیل کند اینها نوید دهنده امید و آگاهی است.

با همین حرارت که شما از آزادی گفتید عده ای از دعوت به بردگی گفتند

وی با تأکید بر اینکه انسان های آگاه هیچ وقت شکست نمی خورند، بیان کرد: هجمه همواره از سوی باطل و ظالم وجود داشته است و طبیعت ستمگری آوردن هجمه و ضایع کردن حقوق است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اظهار اینکه در همین شرایط است که انسان ها آگاه می شوند تأکید کرد: شاید همین شرایط نگران کننده است که باعث می شود شما حرف هایی که هشت سال پیش نمی گفتید را الان بیان کنید.

وی با تأکید بر اینکه آن زمان این حرف ها را بیان نمی کردید چون نسبت به اوضاع نگرانی نداشتید گفت: از دل همین نگرانی هاست که امید به وجود می آید و به خاطر همین است که انسان نامتناهی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه مشکلات مأیوس کننده حتی برای پیامبران نیز پیش آمده است، گفت: در زمانی که انسان ها گمان می کنند هیچ منجی ای ندارند اما رحمت الهی از آستین خود انسان های خداجو بیرون می آید.

وی افزود: در برخی از جلساتی که من با افراد دیگری داشتم با همین حرارتی که شما از ضرورت آزادی سخن می گفتید آنها از دعوت به بردگی سخن می گفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه من آمار روشنی ندارم تا درباره تحصیلکردگان جامعه سخن بگویم، گفت: اما از راه تحلیل می توانم بگویم اکثر کسانی که در فضای تحصیلات از دبستان تا دانشگاه بوده اند نیروهای اصلاحگر هستند که انسان را آزاد در مسیر اعتلا و نه بندگی و اطاعت کورکورانه می خواهند.

اگر صدایتان شنیده نمی شود بدین معنی نیست که حرفتان گم می شود

وی با اظهار اینکه شما نباید از شرایط ناامید باشید گفت: شرایط شما اکنون بهتر از وضع قبل از انقلاب ما بود، زیرا قبل از انقلاب اگر پای ما به دانشگاه برای سخنرانی می رسید دستگیر می شدیم.

وی افزود: همه پیروزی ما در آن زمان در این بود که توانستیم علاوه بر مساجد در کلاس های مدرسه و دانشگاه و حتی سربازخانه ها سخنان خود را بیان کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه متأسفانه دوباره خطر پیش روی ماست و ممکن است حتی بدتر از گذشته هم باشد، گفت: البته آن موقع مثل حالا آن قدر جوان و انسان آگاه وجود نداشت که ما الان بخواهیم از افسردگی سخن بگوییم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شما چیزی غیراسلامی و غیرملی نمی خواهید بلکه شما همان چیزی را می خواهید که ما برایش انقلاب کردیم، و برایش شهید، جانباز و مفقودالاثر دادیم.

وی با تاکید بر اینکه، اگر نمی گذارند صدایتان بلند شود اینطور نیست که حرفتان گم شود، گفت: حرف شما در دل خیلی ها است و اکنون کافی است تا جرقه ای برای بیان آن بخورد.

مسئولان اصلی نظام از شرایط فعلی نگران هستند

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مسئولان اصلی نظام نیز از ایجاد وضعیت خفقان و برگشت به اوضاع سابق ناراضی هستند، اظهار کرد: این وضعیت را تنها جریان های متحجر می خواهد اما نه قانون اساسی و نه اهداف انقلاب و نه مسئولان اصلی نظام چنین وضعیتی را نمی خواهند، شاید پیدا کردن راهکار دشوار باشد ولی مردم خود راهکار را پیدا می کنند.

نباید همه چیز را به یک نفر حواله کنید ولی این سخن بدین معنی نیست که نخواهم آمد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دعوت دانشجویان حاضر در جلسه برای کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما همه چیز را حواله به یک نفر می کنید، حال اگر یک نفر فوت کرد چه باید کرد؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه این سخن بدین معنا نیست که وارد عرصه نخواهم شد، افزود: خیلی از افراد دیگر هستند که اگر وارد میدان شوند می توانند خیلی بهتر از ما نیز کار بکنند. بخصوص همین جوانها و خانم ها که در مسابقات علمی آقایان را پشت سر گذاشته اند.

وی با تاکید بر اینکه نه اراده اسلام و نه  اراده مردم نمی خواهد انسان را به بردگی بکشد گفت: پیامبر اسلام و امامان هیچ وقت در برابر مشکلات عصبانی نمی شدند و صبور بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه اسلام نمی خواهد دین تحمیلی باشد خدا انسان را آزاد آفریده است گفت: در قانون اساسی ما نیز 40 بند درباره حقوق مردم است و تاکید زیادی بر روی حقوق عامه دارد.

وی با بیان اینکه این طور نیست که یک عده متحجر بخواهند هر طور که تمایل دارند با مردم رفتار کنند اظهار کرد: شرایط خود به خود رو به اصلاح می رود البته ما نیز نباید خاموش باشیم بلکه باید با منطق و تفکر شجاعانه مباحثه کنیم و حرف بزنیم.

اگر بخواهند شرایطی بوجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف بوجود آید همه ما ضرر خواهیم کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم گفت: من پیش از این نیز در حال ارزیابی شرایط بودم و باید ببینم اصلا نیازی هست که وارد عرصه شوم یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه پیش از اینکه بیایم باید در این مورد با رهبری صحبت کنم گفت: من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما نمی خواهیم دعوا کنیم خاطرنشان کرد: اگر بخواهند شرایطی بوجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف بوجود آید همه ما ضرر خواهیم کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخن پیشین خود درباره اینکه اگر من بخواهم وارد عرصه شوم به این معنا است که ما در این 30 سال نیرویی را برای انقلاب تربیت نکرده ایم گفت: این طور نیست که ما نیرویی را تربیت نکرده باشیم بلکه آنها را خانه نشین و بیکار کرده اند.

اکنون شرایطی بوجود آمده که ما خود به طرف انحطاط می رویم

وی با تاکید بر اینکه این 8 سال به انقلاب، کشور، مردم و تاریخ کشور ظلم شده است، گفت: همه سخنرانان این جلسه زوایای خلاف های این دوره را گفتند من نیز با آن موافقم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه باز هم رای مردم حرف آخر را خواهد زد افزود: شرایط برای ما بد است ولی نباید باعث ایجاد یاس شود بلکه می تواند موجب ایجاد هوشیاری شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اظهار اینکه دشمنان ما توانستند به خاطر سوءمدیریت در کشور با تحریم ها ما را تحت فشار قرار بدهند گفت: آنها همه راههای توسعه و زندگی خود و تولید و استفاده از تکنولوژی های برتر دنیا برای ما بسته اند و چنانچه ما بخواهیم برای غلبه بر این شرایط رخنه ای نیز پیدا کنیم فورا آن را می بندند.

وی با با تاکید بر اینکه دشمنان ما نیاز به جنگ با ما ندارند گفت: متاسفانه اکنون شرایطی بوجود آمده است که ما خود به طرف انحطاط می رویم .

هر کار اساسی انجام شده شروعش از زمان دولت من بوده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که می گویند ما به سمت استقلال می رویم دروغ می گویند تصریح کرد: هر کار اساسی که انجام شده است افتتاح و شروع آن در زمان دولت من انجام شده و در چند سال اخیر تنها کارهای کوچکی شده است که ظرف یکی دو سال قابل انجام است.

دانشگاه آزاد غصب شده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه کارهای اساسی در این دوره خیلی کم بوده است گفت: اقدامات دولت فعلی پایه ها را سست می کند همچنان که برخی قصد دارند مانع از این شوند که کشور به سمت علم برود و به عنوان نمونه دانشگاههای بخش خصوصی را تضعیف می کنند.

وی با تاکید بر اینکه غصب دانشگاه آزاد یکی از این موارد است گفت: این اقدام با تصویب نهادی صورت گرفت که حق نداشت در اساسنامه آن ورود کند.

خواست اکثریت جوانان نتیجه خواهد داد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: آنچه پایه امید شماست آگاهی و خواست شما و خواست اکثر جوانان است و این نتیجه خواهد داد.

هاشمی رفسنجانی در پایان سخنان خود خطاب به حاضران که برای دعوت از وی برای اعلام کاندیداتوری در این برنامه حاضر شده بودند شعر زیر را قرائت کرد:

گفت پیغمبر كه گر كوبی دری / عاقبت زان در برون آید سری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
90
495
امید دارد در دلم زنده می شود .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
131
462
بعد از 4 سال لبخند بر لبانم نشست...(اشک شوق)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
101
446
8سالی که گذشت چقدر تلخ بود.امید وارم با ورود هاشمی نشاط و امید به مردم ایران بازگردد.
نظرات بینندگان