arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
غفوری​فرد:

کمی بعید می​دانم که رهبری حضور هاشمی را تایید کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر کمی بعید می دانم که رهبری حضور هاشمی را تایید کنند. چون ایشان گفته​اند رای من یکی است و مخفی هم هست.
حسن غفوري​فرد دبيرکل جامعه اسلامي ورزشکاران و نامزد انتخابات شوراي شهر تهران، مهمان کافه خبر بود و به سوالات متعددي درباره انتخابات شوراها و انتخابات رياست جمهوري پاسخ داد. بخشي از گفت و گوي خبرآنلاين که نظر وي را درباره نامزدي خاتمي و هاشمي رفسنجاني جويا شده​ايم را در ادامه بخوانيد:
 
شما از تعدد نامزدهاي اصولگرا گفتيد. محرکي همچون نامزدي آقايان خاتمي و هاشمي مي​تواند به محدود کردن اين نامزدها بيانجامد؟ به گونه​اي که تنها نامزدي از اصولگرايان در عرصه رقابت باقي بماند که توان رقابت با آقاي هاشمي رفسنجاني را داشته باشد.
البته معلوم نيست که اصولگراها بخواهند با آقاي هاشمي رقابت کنند. خيلي از اصولگراها آيت الله هاشمي را قبول دارند. براي همين است که بخشي از اصولگراها و اصلاح​طلب​ها گفته​اند که اگر هاشمي بيايد، نامزد نمي​شوند. آقاي هاشمي تلاش کرده است که وابسته به جناح اصلاح طلب نباشد ولي آقاي خاتمي رهبر اصلاح طلبان است. از اين رو اگر آقاي خاتمي بيايد، تعدادي از اصلاح طلب​ها ديگر نامزد نمي​شوند. اما به هر حال حضور و نامزدي آقايان هاشمي و خاتمي نامزدهاي اصولگرا را محدودتر مي​کند.
 
به نظر شما کدام يک از نامزدهاي اصولگرايان با نامزدي هاشمي رفسنجاني از عرصه نامزدي کنار مي​روند؟
الان که کسي چنين چيزي را نمي​گويد. قبلا آقاي ولايتي در سال 84 به نفع آقاي هاشمي انصراف داد اما الان چنين نمي​گويد.
آقاي هاشمي در پرده ابهام شديد، حرفي زده​اند که اگر مقام رهبري مخالف باشند، آمدن من نتيجه عکس دارد. اين گفته وي به اين معنا است که آقاي هاشمي در صورتي مي​آيد که رهبري با آمدن ايشان موافقت کنند يا حداقل مخالفت نکنند. بنابراين اگر اصولگراها بفهمند که آقاي هاشمي با تاييد رهبري مي​آيند، در ادامه حضورشان موثر است. شايد آقايان ولايتي، سعيدي کيا و قاليباف انصراف بدهند.
 
آقاي هاشمي سال 84 در آخرين روزها براي ثبت نام حضور يافتند. فکر مي​کنيد سال 92 هم چنين کنند؟ اساسا هاشمي 84 با هاشمي 92 چه تفاوتي دارد؟
هاشمي 92 و 84 خيلي فرق دارند. ايشان خودش مي گويد که يک پيرمرد 80 ساله هستند. هشت سال آينده براي فردي با سن بالاي هفتاد سال، زمان کمي نيست و روي بسياري از فاکتورها تاثيرگذار است. خداوند در قرآن مي​فرمايند: آنکه عمر طولاني تر مي​کند دچار بعضي از ضعف​ها مي​شود. هرچند ممکن است که تجربه و نيروي فکري او افزايش يابد اما در هر حال نيروي جسماني رو به کاهش مي​رود.
 
طي يکي دو باري که با آقاي هاشمي صحبت کردم،  احساسم اين بود که فرض اوليه​شان اين است که نيايد و اصولگراها روي يک نفر توافق کنند. اگر سال 84 هم اصولگراها روي يک نفر توافق مي​کردند، او نمي​آمد. هاشمي الان 8 سال پيرتر از سال 84 است و احتمال نيامدن ايشان ببيشتر شده است. فکر مي​کنم که او فقط و فقط در شرايطي بيايد که مقام رهبري حضور ايشان را تاييد کند. يعني حتي عدم مخالفت رهبري را هم کافي نداند و موافقت رهبري با حضور خود را لازم بداند. در حاليکه سال 84 عدم مخالفت رهبري را براي حضورش کافي مي دانست.
در حال حاضر کمي بعيد مي دانم که رهبري حضور هاشمي را تاييد کنند. چون ايشان گفته​اند راي من يکي است و مخفي هم هست. براي همين به هيچ کسي توصيه نمي کنند که نامزد شود تا شائبه​اي پيش نيايد.
 
احتمال نامزدي آقاي خاتمي را چقدر جدي مي​دانيد؟
نامزدي آقاي خاتمي به نظر من منتفي است و بعيد مي​دانم که ايشان نامزد شود. خودشان هم بارها اين را گفته​اند و دلايلي هم دارند که در رسانه ها مطرح شده است و شما هم خوانده​ايد. به نظرم احتمال نامزدي آقاي خاتمي در حد صفر است. آقاي هاشمي هم تا اين لحظه نيتي به آمدن ندارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
3
153
شما کمی که نه، خیلی اشتباه می کنید که از جانب دیگران حرف می زنید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
3
65
اقای محترم موافقت رهبری به حضور آقای هاشمی یا هر کس دیگر در انتخابات به معنی رای دادن به ان فرد نیست بلکه معنایش اینست که اگر رای اورد حمایت ایشان را خواهد داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
2
40
نظر رهبر اگر بر نیامدن هاشمی باشد برای آقای هاشمی مورد توجه است وگرنه آقای هاشمی که قصد ندارد نظر مثبت برای ورود بگیرد ایشان به دنبال این هستند که رهبر مخالف نباشند والا قطعا رهبر نظر موافق اعلام نمی کند و دو حالت دارد ایشان یا مخالفت می کنند (با توجه به پیش بینی ایشان از نتیجه حضور آقای هاشمی) و یا به خود آقای هاشمی واگذار می کنند که در حالت دوم قطعا آقای هاشمی کاندید خواهند شد
بی تقصیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
1
63
غفوري​فرد: کمی بعید می​دانم که رهبری حضور هاشمی را تایید کنند .
---- خیلی جالبه که اصولگرایان رؤیاهای خود را در غالب حدث به رهبری تسری میدهند .
نظرات بینندگان